Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben niet meer zeker van mijn lenskeuze ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ben niet meer zeker van mijn lenskeuze ...

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Ik heb alles gelezen maar vind Antione de beste reactie hebben en ik sluit me daar bij aan.

Zelf heb ik ook veel lenzen gehad van verschillende merken.
    Ik was nooit ontevreden over de resultaten.
    Met name de Sigma 18-50 en de Tokina 12-24 zijn de lenzen waar ik de beste resultaten mee heb geboekt.

Maar met de kennis en ervaring die ik nu heb en ik zou in de schoenen staan van de TS, dan ging ik voor het volgende:

Toch de D300 én de Nikkor 17-55 2.8.
    Na verloop van tijd ging ik me verder orienteren op vervolglenzen, als de beurs het toelaat.
    Ik denk dat iedereen daar een PERFECTE start mee zou maken

Gr Kees
    Ik vind dit de meest verstandige klap al tot hiertoe!
    Wat heb je aan topglas op een D80 als hij het al laat afweten op 400+ISO van de ruis????
    Ikzelf heb een D80, sigma 10-20(best tevreden over de scherpte alhoewel het geen nikkor is.....) , sigma17-70 die ook best presteert (wel niet zo scherp waarschijnlijk als de nikkor 'evenknie')

De D300 ziet er een zalige body uit en als je er 1goede lens bijkoopt en er mee leert werken ga je achteraf nog zoveeeeeeel plezier hebben dat je een degelijke body kocht

een 18-200 ofzo daar zou ik met mijn polle afblijven, er bestaat gewoon geen degelijke 11X zoom op de markt....

Splits je bereik op (daarvoor dient ook een dslr he) en vraag je af of je echt breedhoek of tele nodig hebt!!)

Denk dat een 18mm 18x1.5mm wordt en je 'echte' groothoek dan ook niet hebt. Daarentegen is een 17-55 als ze echt zo goed is als men beweert zeker geen slechte keuze, je kan zowa alles (buiten tele) en je leert je body echt kennen.
    Ik herriner me mijn fameuze teleurstelling toen ik die 18-200(sigma) op mijn D80 draaide, trok op niks imho. Had ik toen direct een 17-70gekocht had ik geen geld in de vuilbak gesmeten.

Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Comment

Jullie maken het mij er niet gemakkelijker op

Maar ik heb de tijd om er rustig over na te denken, kopen doe ik toch pas na de PMA-beurs.
      Ik ben een programmatje tegengekomen dat statistieken maakt uit exif-gegevens van je foto's.
      Daar ga ik mij ondertussen eens mee amuseren en loslaten op een fotocollectie van enkele duizenden foto's om te zien in welk bereik ik de meeste (bruikbare) foto's genomen heb.

ExposurePlot (former FocalPlot) is a new free utility that analyzes your usage of the focal length of your lenses (jpeg only), show charts for ISO, aperture and shutterspeed.
      Great to determine which lens you 'really' need, or which lens did you actually use on the trip to the mountains."

Veel dank voor jullie meningen en alvast een fotorijk 2008 gewenst !!!
      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Ik vind dit de meest verstandige klap al tot hiertoe!
        Wat heb je aan topglas op een D80 als hij het al laat afweten op 400+ISO van de ruis????
        Ikzelf heb een D80, sigma 10-20(best tevreden over de scherpte alhoewel het geen nikkor is.....) , sigma17-70 die ook best presteert (wel niet zo scherp waarschijnlijk als de nikkor 'evenknie')

De D300 ziet er een zalige body uit en als je er 1goede lens bijkoopt en er mee leert werken ga je achteraf nog zoveeeeeeel plezier hebben dat je een degelijke body kocht

een 18-200 ofzo daar zou ik met mijn polle afblijven, er bestaat gewoon geen degelijke 11X zoom op de markt....

Splits je bereik op (daarvoor dient ook een dslr he) en vraag je af of je echt breedhoek of tele nodig hebt!!)

Denk dat een 18mm 18x1.5mm wordt en je 'echte' groothoek dan ook niet hebt. Daarentegen is een 17-55 als ze echt zo goed is als men beweert zeker geen slechte keuze, je kan zowa alles (buiten tele) en je leert je body echt kennen.
        Ik herriner me mijn fameuze teleurstelling toen ik die 18-200(sigma) op mijn D80 draaide, trok op niks imho. Had ik toen direct een 17-70gekocht had ik geen geld in de vuilbak gesmeten.

Glenn

Dan heb jij een rare D80 !
        Dus jij vind dat er op een D80 geen 17 - 55 nikkor thuishoort ? Voor mij is deze lens namelijk een openbaring op dit toestel zelfs tot 1600 iso !
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht

Dus jij vind dat er op een D80 geen 17 - 55 nikkor thuishoort ? Voor mij is deze lens namelijk een openbaring op dit toestel zelfs tot 1600 iso !
          ISO 1600 valt toch tegen vind ik hoor
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
            ISO 1600 valt toch tegen vind ik hoor
            ik overdrijf misschien een beetje, maar mijn "outdoor" resultaten bij schemering zijn zelfs boven de 1000 iso zeer aanvaardbaar, maar ja, is ook persoonlijke smaak. Vond vroeger ne groffe korrel ook nie altijd slecht.

marc
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht

dat heb ik helemaal niet gezegd...............
              ik heb er zelfs een 50mm1.8 op gehad en toch zeg ik je dat hij ruis levert boven de iso400 (wel niet in de buitenlucht he )

Glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

Comment

Working...
              X