Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens pentax ist Dl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop lens pentax ist Dl

Hallo,

Ik heb en pentax ist Dl met lens 18 - 55 en ben op zoek naar een zoom lens ( 70 - 200 of 70 - 300 ).
    Maar ik weet niet wat er het best is voor een pentax en wat ongeveer de prijzen zijn.
    Kan iemand mij helpen?

Groeten

Re: Aankoop lens pentax ist Dl

In die regionen is het bitter eenzaam: heel weinig telezooms bij Pentax (dat gaat hopelijk veranderen.)

In het huidige aanbod zijn er momenteel slechts twee: de DA 55-200 f/4-5,6 en de DA* 50-135 f/2,8. De eerste is gewoonweg goed en zeker niet duur, alleen wat weinig lichtsterk. De tweede is super maar vrij duur.

In het tweedehands segment is de 80-320 f/4,5-5,6 een veelgezochte lens, vanwege zijn goede kwaliteit.
    Kun je de F 70-210 f/4,5-5,6 te pakken krijgen, dan moet je dat zeker niet laten: optisch heel goed alleen niet echt lichtsterk (maar dan weer wel goedkoop te vinden.)
    En anders moet je uitkijken naar de A 70-210 f/4. Die is echter niet autofocus, maar ik heb hem zelf, en het is en blijft een onderschatte lens...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Hey,

Zijn er misschien andere merken die passen op pentax, zoals sigma of tamron?
      En weet je eventueel goede winkels?

Groeten

Comment

Heb een vraagje, zou deze lens passen en is het een degelijke?

Groeten

Comment

ik heb de tamron 18-200 XR DiII 1:3,5-6,3 erop zitten als eerste extra lens (buiten de 18-55)

maar ik maak nogal veel binnenopnamen en zit nogal snel in de grens van de lichtsterkte. Normaal is ook gesteld dat je de "goedkope" lenzen best niet gebruikt bij hun laagste f, je zet dan het diafragma een stopje hoger.

Maar ik heb er geen spijt van een leuke allround lens om wat te leren.

Het wat sneller tegen de grenzen komt van de lens, zet mij aan tot creativiteit om die ene foto toch te kunnen maken.

(ik ben trouwens nog maar 2 weken in het bezit van mijn toestel)

Comment

Working...
          X