Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Nikon, Lichtsterk! (ik bezit al een prime)(Concert fotografie)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens voor Nikon, Lichtsterk! (ik bezit al een prime)(Concert fotografie)

Oorspronkelijk geplaatst door LastDays Bekijk bericht
    Ja ik weet 't.. had hem al gezien.
    Maar heb ook een gelukje: ik kan vrijdag de 28-75 ophalen voor slechts 200! euro! (Bij kennis van mijn ouders)
    Dus dat is natuurlijk heel fijn meegenomen. Mocht de lens toch niet zo goed bevallen, kan ik hem altijd nog verkopene n alsnog de 17-50 kopen!
    idd 200 euro is een superprijs vr die lens. Je gaat het je niet beklagen, ik heb ze ook gehad, is superscherp hoor
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Comment

Ja ik weet 't.. had hem al gezien.
      Maar heb ook een gelukje: ik kan vrijdag de 28-75 ophalen voor slechts 200! euro! (Bij kennis van mijn ouders)
      Dus dat is natuurlijk heel fijn meegenomen. Mocht de lens toch niet zo goed bevallen, kan ik hem altijd nog verkopene n alsnog de 17-50 kopen!
      Mooie koop. Ik zou er persoonlijk nog een 85 f/1.8 aan toevoegen, dat zou tweedehands nog net moeten lukken zonder je budget voorbij te gaan. Het zal de nood aan een 70-200 of 80-200 veel kleiner maken bij concertfotografie, zeker in kleine zaaltjes.
      Ik ben zelf vooral bezig met concertfotografie en heb de 70-200, maar ben in de richting van mijn 85 aan het evolueren als ik in kleine zaaltjes werk, is gewoon aangenamer werken (en soms vind ik 1,5 meter minimum scherpstelafstand wat aan de lange kant ook, vooral als je vlak bij de muzikanten zit en er is heel veel volk).

Comment

Ja dat is inderdaad misschien wel slim. Denken jullie dat het het waard is mijn 50mm 1.8 voor inte ruilen? of zeggen jullie en en
        Want 2 prime's terwijl ik liever met zoom werk is misschien een beetje overdreven!
        D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

Comment

Ja dat is inderdaad misschien wel slim. Denken jullie dat het het waard is mijn 50mm 1.8 voor inte ruilen? of zeggen jullie en en
          Want 2 prime's terwijl ik liever met zoom werk is misschien een beetje overdreven!
          Ik zou ze allebei houden. (dat doe ik toch ;-)) De 50mm is soms (bij weinig licht) het enige wat je kunt gebruiken, dan zul je er spijt van hebben als je hem hebt weggedaan. De 85 is voor concertfotografie nuttiger en zorgt voor minder vertekening bij portretfotografie, maar als je bij heel weinig licht fotografeerd heb je soms een net iets te lange sluitertijd nodig.

Comment

Ja.. twijfels, twijfels, verkopen kan altijd later nog!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
              De Sigma 50-150mm f/2.8mm is een zeer goede lens, die zou ik graag willen hebben Er is net een update gekomen van deze lens http://www.dpreview.com/news/0712/07...sigmateles.asp , maar gebruikers die de oude versie hebben, zijn zeer tevreden met die van hun en snappen niet hoe die verbeterd kan worden. Op Flickr heb je een Sigma 50-150mm groep http://www.flickr.com/groups/sigma50...7603377178169/ en wat misschien ook interessant is http://www.flickr.com/groups/concertshots/
              Sigma is sinds het verschijnen van de Nikon D40 wel een beetje verplicht om zijn lenzen up te graden (met HSM), omdat de D40 zelf geen focusmotor meer heeft.
              De (heruitgebrachte) Sigma lenzen met HSM kunnen wel gebruikt worden (HSM = stille motor in de lens)
              De tegenhanger van AF-S bij Nikon
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

En ja hij is binnen!
                Wat een fijn lensje, zeker voor zo'n prijs(je)

Ik eb nu nog niet erg veel testjes gedaan.. Maar vrijdag een concertje in het cafétje verderop, dus dan maar even testen! Ik zal mijn ervaringen niog laten horen!!

Bedankt voor alle reacties!

Comment

Working...
                X