Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichtsterkere lens ter vervanging kitlens

De Tamron 28-75 f/2.8 kan ik ten zeerste aanraden. In mijn ogen één van de beste lenzen prijs/kwaliteit die op de markt is. Enige nadeel lijkt me het gebrek aan groothoek. Als dat laatste van belang is, zou ik opteren voor iets in het bereik 17-50.

Trebs heeft deze lens reeds op een D3 gebruikt en blijkbaar is hij er erg tevreden van. Toch ook altijd interessant naar de toekomst toe, als je ooit een fullframe camera zou overwegen. Hoewel de prijs van fullframe nu nog hoog is, vaak te hoog voor een amateur, wil dat niet zeggen dat dit over een jaar of drie ook nog het geval is.

Comment

Toch even het enthousiastme temperen. De Tamron 28-75 is zo uniek goed dat ik er 3 heb moeten kopen (en diverse na testen niet heb gekocht) om een even goede tegen te komen.
      Het probleem is met name de centrering. Het ding is van plastic en soms zit alles een beetje scheef en dan krijg je echt onaanvaardbare onscherpte links/rechts/boven/onder, al naar gelang de fout.
      Met de Tamron 17-50 hadden we iets meer geluk.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Overweeg eventueel de Sigma 17-70 F:2.8. Lichtsterk, breedhoek, scherp en qua budget zeker een zéér goede prijs/kwaliteitverhouding. Voor zo'n 200 à 250 EUR op de tweedehandsmarkt te vinden als je het echt budgetvriendelijk wilt houden.
        EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Comment

Heb juist de tamron 28-75 f2.8 gehaald. Hopelijk word het snel beter weer zodat ik ook buiten kan gaan schieten!
          Canon 400D, kitlens 18-55, Canon 70-300 f4-5.6 IS USM, Tamron 28-75 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimidoedel Bekijk bericht
            Heb juist de tamron 28-75 f2.8 gehaald. Hopelijk word het snel beter weer zodat ik ook buiten kan gaan schieten!
            veel plezier ermee!

Comment

Working...
            X