Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens tbv Nikon D80 aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe lens tbv Nikon D80 aanschaffen

Ik heb dit jaar de Nikon D80 aangeschaft, met daarbij de lens 24-85/ 2,8-4.
    Nu wil ik graag nog een lens aanschaffen.
    Zelf heb ik de 70-200/ 2,8 VR op het oog.
    Is dit een juiste keuze of zijn er betere alterntieven?

Groeten, Hans

Re: nieuwe lens tbv Nikon D80 aanschaffen

Oorspronkelijk geplaatst door hmds Bekijk bericht
    Ik heb dit jaar de Nikon D80 aangeschaft, met daarbij de lens 24-85/ 2,8-4.

Groeten, Hans
    Als je hem kan betalen... is er eigenlijk, m.i., in dat bereik, geen beter alternatief.

Comment

Onlangs hoorde ik dat camera-body's voor de europese, aziatische en amerikaanse markt onderling van elkaar verschillen. Correct?
      Geldt dit ook voor objectieven?
      Dit om de reden, dat objectieven buiten europa (bijv Azie) veel goedkoper zijn! In vergelijking met nederland bedraagt het verschil €500,00 voor een nikkor 70-200/2,8 VR.
      Heeft iemand ervaring met dergelijke aankopen via internet?

Comment

Onlangs hoorde ik dat camera-body's voor de europese, aziatische en amerikaanse markt onderling van elkaar verschillen. Correct?
        Geldt dit ook voor objectieven?
        Dit om de reden, dat objectieven buiten europa (bijv Azie) veel goedkoper zijn! In vergelijking met nederland bedraagt het verschil €500,00 voor een nikkor 70-200/2,8 VR.
        Heeft iemand ervaring met dergelijke aankopen via internet?
        Er is maar 1 type D80 en maar 1 type 70-200 bij Nikon, dus geen verschillen.
        De prijzen op verschillende continenten verschillen wel degelijk.
        Maar dat komt door verscheidene redenen: prijszetting van Nikon voor een bepaald gebied, lokale taksen en btw, winstpercentage in winkels.

Als je aankoopt in de EU, zijn alle taksen voldaan
        Als je koopt buiten de EU mag je een BTW heffing verwachten van de Douane.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          De prijzen op verschillende continenten verschillen wel degelijk.
          Maar dat komt door verscheidene redenen: prijszetting van Nikon voor een bepaald gebied, lokale taksen en btw, winstpercentage in winkels.

Als je aankoopt in de EU, zijn alle taksen voldaan
          Als je koopt buiten de EU mag je een BTW heffing verwachten van de Douane.
          vergeet ook niet de aankoop hoeveelheden. Als iemand er 200 aankoopt dan krijgt die natuurlijk betere voorwaarden.

Aankopen via internet in het buitenland? Persoonlijk zou ik dat niet doen...
          Stap met ryan air eens snel op het vliegtuig en g
          ga eens naar gibraltar - de 70-200 VR staat daar aan 1100 euro.
          Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Comment

Heb je ervaring met aankopen in Gibraltar?
            Adressen van shops? Websites om eens op voorhand rond te snuffelen?
            Vlieg je met Ryanair op Malaga?
            Is daar iets te zien? Mischien snelle uitstap met het vrouwtje ervan maken?
            Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

IK heb de Afs 70-200/ 2,8 VR en ik kan alleen maar zeggen dat dit echt een toplens van Nikon is.

Koop zo een lens niet over een postorderbedrijf, goed je spaart misschien wat geld uit, maar het is beter om naar een winkel te gaan waar je deze lens op je eigen camera kunt plaatsen. Een kleine zoekopdracht naar goedkope winkels op Internet brengt ook daar financieel voordeel.
              Tot nu toe heb ik bijna al mijn lenzen allemaal gekocht in de bekende winkel in Aken.
              Deze mensen hebben verstand van zaken en verlenen uitstekende service. Ook kun je daar best nog een beetje handelen m.b.t. de prijs.
              mvgr
              antoine200
              Last edited by antoine200; 23 december 2007, 09:45.

Comment

Een betere zoom in dat bereik moet denk ik nog uitgevonden worden.
                Dus als je het kan en wil betalen moet je niet twijfelen.
                Ik zou hem wel aanschaffen in een goede winkel en niet ergens in het buitenland of via postorder.
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

ik weet niet wat je precies wilt fotograferen... maar zou eerst voor een 17-55mm opteren... vermits je ook op groot hoek nog een heel stuk kan winnen... en de 17-55 is een heel leuke lens... super scherp en erg snel...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

tot dusver wil ik iedereen bedanken voor zijn of haar mening.
                    geweldig om op deze manier tips en tools te krijgen van anderen.

fijne feestdagen,
                    Hans

Comment

Working...
                    X