Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF canon 28-90mm 4-5.6 licht onscherp?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF canon 28-90mm 4-5.6 licht onscherp?

Sinds kort ben ik in het bezit van een 350d 2e hands en voor weinig.
    Op deze camera,die mij erg goed bevalt,zit een 28-90mm lens erg licht en doet goedkoop aan,ik ben dus erg veel aan het oefenen en vind tot op heden de scherpte van close ups erg goed MAARRR.. de scherpte van wat verre vallen me toch enigzins tegen.Het is maar een klein bedrag geweest wat ik er voor betaald heb,maar toch ben ik wel erg benieuwd of mijn ervaring tot nu toe klopt.Ik heb inmiddels de 50mm 1.8 besteld bij Konijn en krijg hem morgen.Graag reaktie
    Nu ik toch aan het vragen ben:heeft een lichtsterkere lens nog meer voordelen dan z'n voordeel dat je in beperkte lichtsterkte,kunt fotograferen zonder flits?
    Last edited by ruudt; 17 december 2007, 22:02. Reden: onderwerp aangepast

Re: EF canon 28-90mm 4-5.6 licht onscherp?

Wellicht is dit gewoon bewegingsonscherpte.
    Je moet zien dat je op het uiterste telebereik (90mm dus) een sluitertijd krijgt van 1/150 of sneller en dat is niet vanzelfsprekend met een diafragma van f/5.6
    Je kunt dit uittesten door de camera op een statief (of iets anders) vast te zetten en dan met de timer aan een foto te maken.

Een bijkomend voordeel van een lichtsterke lens is dat je er een veel smallere scherptediepte mee krijgt (maar dat kan ook een nadeel zijn )
    Zo kun je mooie portretfoto's maken met een wazige achtergrond.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Re: EF canon 28-90mm 4-5.6 licht onscherp?

Met je 50mm 1.8 heb je een scherpe lens gekocht voor een prijsje
      De 28-90 is geen hoogvlieger maar voor wat je ervoor betaald hebt hoef je je geen problemen te maken, met een beetje diafragmeren (en zoals reeds gezegd een voldoende korte sluitertijd) komt dat in orde
      Als je nu aan de kerstman nog de nieuwe kitlens 18-55 IS (ong 170 EUR) vraagt heb je een mooie groothoek en met de IS is je bewegingsonscherpte van de baan

Veel plezier met je 350D

Comment

Working...
      X