Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Re: Canon 70-300 IS USM versus Canon 70-200 f4 L USM
Voor het gebodene is de 70-200L helemaal niet duur, de mijne gaat binnenkort ook in de verkoop wegens aanschaf IS versie, maar optisch maakt het niet echt merkbaar uit vind ik. De 70-300 haalt het er niet bij, ook al heeft ie IS en ik heb de dure DO versie een keer geprobeerd maar die vond ik vergeleken met de 70-200L toch ook geen wereldwonder.
Re: Canon 70-300 IS USM versus Canon 70-200 f4 L USM
goh, hoe langer ik rondsurf op het net, des te meer ik twijfel, tot gisteren had 70-300 de voorkeur,
maar ben nog wat extra gaan rondsurfen, en vooral eens naar de voorbeelden gaan zien per lens op pbase
ik stel vast dat de foto's welke daar gepost worden, genomen met de 70-300 is usm een pak minder scherp zijn dan de foto's genomen met de 70-200 L zonder is
al die foto's daar bij de 70-200, zelfs diegene op 200mm getrokken, zijn eigenlijk haarscherp
goh, hoe langer ik rondsurf op het net, des te meer ik twijfel, tot gisteren had 70-300 de voorkeur,
maar ben nog wat extra gaan rondsurfen, en vooral eens naar de voorbeelden gaan zien per lens op pbase
ik stel vast dat de foto's welke daar gepost worden, genomen met de 70-300 is usm een pak minder scherp zijn dan de foto's genomen met de 70-200 L zonder is
al die foto's daar bij de 70-200, zelfs diegene op 200mm getrokken, zijn eigenlijk haarscherp
De 200 niet IS is een zeer goede lens. De extra 300 ga je misschien niet nodig hebben. En indien dit wel zo is, kan je er na verloop van tijd een extender bijkopen een 1.4 geeft dan maximaal 280mm met diafragma f/5.6
Comment