Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-105 voor modelfotografie? Of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 24-105 voor modelfotografie? Of...

    ik zou die 24-105 nog bijwillen, maar alleen voor de IS
    handig als ge geen flitsapperatuur hebt , of ervoor kiest niet te flitsen

    gewicht is voor mij niet het probleem (ik doe er toch geen veldtochten mee) en het bereik sluit perfect op die 70-200 aan
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #17
      Re: Canon 24-105 voor modelfotografie? Of...

      Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
      ik zou die 24-105 nog bijwillen, maar alleen voor de IS
      handig als ge geen flitsapperatuur hebt , of ervoor kiest niet te flitsen

      gewicht is voor mij niet het probleem (ik doe er toch geen veldtochten mee) en het bereik sluit perfect op die 70-200 aan
      Ijsje, jij wilt een 24-105 voor de IS. Koen dat de IS weegt niet op tegen de stop die je verliest tegenover de 24-70. Nog andere meningen?
      Groetjes Steco

      Comment


      • #18
        Re: Canon 24-105 voor modelfotografie? Of...

        Als allroud lens is een 24-105 zeker een fijne lens; op een 350 D kom je wel wat groothoek te kort.
        Je kan ook voor leuke prijzen 28-70 2.8 vinden en ernaast nog een groothoeklens kopen voor hetzelfde budget.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Canon 24-105 voor modelfotografie? Of...

          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
          Ijsje, jij wilt een 24-105 voor de IS. Koen dat de IS weegt niet op tegen de stop die je verliest tegenover de 24-70. Nog andere meningen?
          IS is in theorie 3 of 4 stops
          f2.8 naar f4 is maar 1 stop bij mijn weten

          en zowiezo zou ik niet op f2.8 willen schieten voor modellen dus enige voordeel wat een 2.8 lens heeft is de nauwkeurigheid van scherpstellen.

          ik heb eergisteren op msn nog met lowg aant babbelen geweest
          als ge over goeie flitsapperatuur beschikt hebt ge geen IS nodig
          als ge meer "vrij" , en dus zonder flitsappatuur, wilt werken dan is IS wel handig

          tis zowat de meeste moeilijke keuzen qua lenzen in het canon gamma vind ik...
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

          Comment


          • #20
            Re: Canon 24-105 voor modelfotografie? Of...

            Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
            Dat weet ik wel hoor maar is het niet de regel om een grootdiafragma te gebruiken bij portretten, om zo een meer kwalitatieve bokeh te hebben?
            In studio wordt meestal op F/8 gewerkt omdat op dit diafragma de meeste lenzen het scherpst zijn en om er zorg voor te dragen dat wanneer je per ongeluk op de neus scherpstelt de ogen ook nog scherp zijn.

            Een te klein diafragma geeft een te kleine DOF.
            Wanneer je bvb op 70 mm fotografeerd op F/2.8 dan heb je een DOF van 8 cm.
            Op F/8 is dit 24 cm wat juist genoeg is om heel het hoofd scherp te hebben
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: Canon 24-105 voor modelfotografie? Of...

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              In studio wordt meestal op F/8 gewerkt omdat op dit diafragma de meeste lenzen het scherpst zijn en om er zorg voor te dragen dat wanneer je per ongeluk op de neus scherpstelt de ogen ook nog scherp zijn.

              Een te klein diafragma geeft een te kleine DOF.
              Wanneer je bvb op 70 mm fotografeerd op F/2.8 dan heb je een DOF van 8 cm.
              Op F/8 is dit 24 cm wat juist genoeg is om heel het hoofd scherp te hebben
              heb je daar een programmatje voor? om de DOF te bereken?

              Comment


              • #22
                Re: Canon 24-105 voor modelfotografie? Of...

                Voor de berekening van de DOF : http://www.dofmaster.com/dofjs.html
                Er bestaan ook kleine (JAVA)-programmatjes die je op je GSM kan installeren. Input parameters zijn : brandpuntsafstand, diafragma en afstand tot je voorwerp. Programma geeft je de DOF.

                groetjes ... michel ...
                michel
                Canon 40D + EF-S 17-55 F2.8 IS USM

                Comment

                Working...
                X