Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

    Ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn canon kitlens 55-200 wegens niet echt lichtsterk en geen IS. De bedoeling is voornamelijk reis- en natuurfotografie.

    Ik ben op deze lens gestoten: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS. Meer bereik en door IS een aantal stops gewonnen. Is dit iets op spaar ik beter nog een beetje?

    Mvg
    Moa

  • #2
    Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

    Ik kan niet in je zak kijken maar denk dat de IS versie weinig nieuws bied ten opzichte van de lens die je nu hebt.

    Het ligt er natuurlijk wel aan wat je fotografeerd,
    Zijn het alleen stilstaande onderwerpen dan bied IS wel meer.
    Voor bewegende onderwerpen is lichtsterkte toch de betere keuze.

    Aangezien je het had over "niet lichtsterk", denk ik dat je beter doorspaard voor een lichtsterker alternatief.

    Misschien zelfs eentje met wat minder bereik overwegen?
    70-200 f2.8 of f4 van Canon of eventueel de 70-200 f2.8 van Sigma?

    Maar zoals gezegd, het ligt er helemaal aan wat jij wilt gaan fotograferen met de nieuwe lens maar wat met die je nu hebt niet lukt.
    Dan kan je naar de voordelen van andere lenzen gaan kijken.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

      Hier is een link naar een test van deze lens.
      http://www.photozone.de/8Reviews/len...56is/index.htm

      Volgens mij in ieder geval een goede opwaardering van de oude versie.
      De foto's die ik al gezien heb zijn stukken beter. Niet vergeten dat hier een
      UD element in zit. En IS, ja dat moet ge zelf ondervinden. Fantastisch voor statische onderwerpen en kan in dat geval het gebrek aan lichtsterkte wel wat opvangen maar bij beweging kunt ge niet altijd gebruiken. Panningmode
      is niet op alles toepasselijk. Rich heeft een punt uiteraard maar die ene lichtsterke canon kost wel 4 maal zoveel....en zonder IS.

      Comment


      • #4
        Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk bericht
        Rich heeft een punt uiteraard maar die ene lichtsterke canon kost wel 4 maal zoveel....en zonder IS.
        Idd daarom had ik ook die 2 andere lenzen erbij gezet incluus beetje info over IS.
        Er vanuitgaande dat Moa misschien in verwachting was dat IS dezelfde uitwerking had als een lichtsterkere lens.

        Maar dit betreffen 2 totaal verschillende dingen, vandaar de opties nog open voor niet IS lenzen, want misschien heeft Moa meer aan een lichtsterke lens zonder IS dan aan een lens met IS die niet lichtsterk is.

        Maar daarvoor moeten we zijn fotografiewensen weten.

        PS. Niettegenstaande dat de lens wel een verbetering is voor zijn oude.
        En.... er is ook nog 2e hands

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

          De 55-250 heeft meer zoom dan mijn kitlens en ze heeft IS. De lens die ik zoek zal vooral op reis gebruikt worden, daarnaast zou ze dienen om hier en daar een vogeltje op de gevoelige plaat vast te leggen...

          Ik heb ze gezien aan 299 euro, terwijl ik de kitlens zonder IS daarnet nog op internet stond voor meer dan 300 euro.

          Begrijpe wie begrijpe kan...
          Last edited by Moa; 12 december 2007, 14:50. Reden: update

          Comment


          • #6
            Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

            Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
            De 55-250 heeft meer zoom dan mijn kitlens en ze heeft IS. De lens die ik zoek zal vooral op reis gebruikt worden, daarnaast zou ze dienen om hier en daar een vogeltje op de gevoelige plaat vast te leggen...

            Ik heb ze gezien aan 299 euro, terwijl ik de kitlens zonder IS daarnet nog op internet stond voor meer dan 300 euro.

            Begrijpe wie begrijpe kan...
            de 55-200 kan je nieuw bij internetshops voor 179 euro kopen, al gaat ie meestal iets meer.



            hier 265

            de 55-250 voor 279 is wellicht ok.

            de 70-200 F4 USM is nu met de cashback 475, L glas, gewoon beter kwa bouw zonder de 55-250 gezien te hebben.

            ik zou zeggen, de 70-200 verliest zijn waarde niet, mogelijk is hij binnen paar weken weer 575 euro. en nu heb je zo de eerste 100 euro van je 55-250 gespaard. daarna kan je nog altijd één weer wegdoen.

            ga eens naar mediamarkt of beter nog naar de bist waar je ze in je handen krijgt

            Comment


            • #7
              Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

              De 55-250 is een heel compacte en lichte lens (70x108mm, 390gr), als het op scherpte aankomt is het verschil niet zo enorm groot met de scherpte van de 70-200 f4 L (76x172mm, 705gr).
              Wat de lichtsterkte betreft, op 55mm is ze even lichtsterk, op 250mm is ze 1 stop minder lichtsterk.
              Als je foto's maakt uit de hand, dan is de beeldstabilisatie een groot voordeel, maar bij snel bewegende onderwerpen valt dat voordeel weg ten opzichte van de wat lichtsterkere 70-200 f4 L. Bij stilstaande en traag bewegende onderwerpen geeft beeldstabilisatie meestal een veel groter percentage scherpe foto's, en in de 55-250 zit een automatische "panning-detectie" voor de beeldstabilisatie (volgens de Canon-website).

              De AF-snelheid van de 55-250 is volgens de test (zie link van Celle) vrij goed, maar daar zal een 70-200 nog wel iets beter doen.

              Als compacte en lichte "reislens" zal de EF-S 55-250 IS heel wat handiger zijn dan de 70-200 f4 L, en ze is ook heel wat goedkoper.
              De 70-200 is wel veel robuuster gebouwd, als je ze dagelijks nodig hebt, dan zou die toch langer heel moeten blijven.

              Als je graag polarisatiefilters gebruikt, dan is het meedraaiend frontelement van de 55-250 wel een probleem.

              Op de duurdere 70-200 f4 L verlies je in verhouding niet zoveel als je ze tweedehands verkoopt, maar omdat de 55-200 veel goedkoper is (de normale prijs, dus geen rekening houdend met de Cash-Back), zal je er in centen niet meer op verliezen dan bij een 70-200 f4 L.

              (Op sommige duurdere wagens verlies je in verhouding ook niet veel als je ze verkoopt, maar er zijn wel heel wat van die wagens die het eerste jaar al even veel "verliezen" als wat mijn autootje nieuw heeft gekost.)

              Als ik de test bekijk dan zal krijgen Sigma en Tamron er ook een sterke concurrent bij in de "lagere prijsklasse", de Sigma 70-300 is wel wat goedkoper, maar die heeft geen beeldstabilisatie, en de Canon EF-S levert scherpere plaatjes.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

                Hoi allen,

                ik heb net de canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS gekocht.
                Vond het een mooie aansluiter op de kitlens van mijn 350D.

                Ik heb de camera nog maar pas en moet dus nog veel leren,
                maar mijn eerste indrukken over de lens zijn toch positief.

                Onder mindere lichtomstandigheden mag je idd niet te veel verwachten in die prijsklasse heb ik al door. Ik heb 'm gekocht met wat autosport-foto's in gedachten. (lees panning-shots in zolder). Hopelijk komt die panning-detectie daar te pas. Vorig weekend heb ik de lens voor 't eerst uitgetest. Hier heb je een fotootje:

                CLICK

                f/5,6
                1/250
                ISO-200
                Brandpuntsafstand 250mm

                allicht was iso 400 beter geweest, maar moet alles nog leren hé...
                succes met je keuze.

                Gert

                Comment


                • #9
                  Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

                  Bedankt iedereen voor de reacties! Ik ga voorlopig nog wat verder oefenen met mijn kitlens 55-200 en sparen voor een betere. De 55-250 IS lijkt me een goede lens, alleszins beter dan de kitlens, maar ik ga voor een lichtsterkere zoomlens.

                  @Votan: veel succes met je lens, ik kijk uit naar je pannings!

                  Mvg
                  Moa

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                    Bedankt iedereen voor de reacties! Ik ga voorlopig nog wat verder oefenen met mijn kitlens 55-200 en sparen voor een betere. De 55-250 IS lijkt me een goede lens, alleszins beter dan de kitlens, maar ik ga voor een lichtsterkere zoomlens.

                    @Votan: veel succes met je lens, ik kijk uit naar je pannings!

                    Mvg
                    Moa
                    Ik zou voor de 70-200 f/4 L gaan, al was het maar voor de snelle autofocus. Voor vogeltjes zal je wel minstens 400mm nodig hebben.

                    Comment

                    Working...
                    X