Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Bigma naar ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Van Bigma naar ...

    Ik denk dat je eigen gebruikservaringen de aanschaf zal moeten beslissen.

    Werkte je met je bigma veel tussen het 50-300mm bereik, dan ga je alles onder de 300 mm missen. Je zal dan beter af zijn met de 120-300.
    Gebruik je je bigma bijna niet onder 300mm hoef je ook niet te kijken naar die zoom.

    Lees hier de 120-300 reviews: Klikkerdeklik

    Ik vind trouwens het voorbeeld van LucD, stukken beter dan het voorbeeld van Frank207be
    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

    Comment


    • #17
      Re: Van Bigma naar ...

      Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
      Ik vind trouwens het voorbeeld van LucD, stukken beter dan het voorbeeld van Frank207be
      Jij mag dat vinden, geen probleem

      Reken wel dat de mijne een 100% crop op 500mm is, en het bij die van Luc enkel een lichte crop op 600mm betreft. Scherpte vergelijken is nu eenmaal pixelpeepen en zou dus best met hetzelfde onderwerp in dezelfde omstandigheden plaatsvinden.
      Last edited by frank207be; 26 november 2007, 18:37. Reden: tekst verwijderd

      Comment


      • #18
        Re: Van Bigma naar ...

        @ elsan,
        Ik begrijp wat je bedoelt en je voorbeeld spreekt voor zich, maar de 500 is nog een stuk volumineuzer en zwaarder....
        Vermits ik nogal wat "berswerk" doe, moet het geheel toch nog enigszins draagbaar blijven...
        Voor werk in schuilhut is de 500 natuurlijk ideaal.

        @yoy,
        Ik denk dat we twee random opnamen van zo verschillende aard niet direct met elkaar mogen vergelijken. Ideaal zou men met hetzelfde toestel op hetzelfde ogenblik (lichtomstandigheden) een zelfde (stilzittend) onderwerp moeten fotograferen...
        Ik vind de foto van frank207be toch niet slecht hoor. Vluchtshots met zoveel mm's zijn niet bepaald gemakkelijk, men moet nl. goed "meeswingen"... (vgl. kleiduifschieten)

        @frank207be,
        blijkbaar waren we simultaan nagenoeg hetzelfde aan het posten ivm. de vergelijking van onze foto's!...
        Last edited by LucD; 26 november 2007, 18:38.

        Comment


        • #19
          Re: Van Bigma naar ...

          Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
          @ elsan,
          Ik begrijp wat je bedoelt en je voorbeeld spreekt voor zich, maar de 500 is nog een stuk volumineuzer en zwaarder....
          Vermits ik nogal wat "berswerk" doe, moet het geheel toch nog enigszins draagbaar blijven...
          Voor werk in schuilhut is de 500 natuurlijk ideaal.
          3kg800 voor de lens, ne kilo voor het carbonstatief (denk ik) en de d200, 5 kilo laat ons zeggen.
          Dat houd me niet van het bersen, zelfs over afstanden tot 20 km.
          (de fysiek moet dan wel een beetje in orde zijn)
          Met de 300-800 op stap gaan zou andere koek zijn, dat zie ik niet zo direct zitten.
          Eens aan Jo vragen
          fotosite

          Comment


          • #20
            Re: Van Bigma naar ...

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
            @ elsan,
            Ik begrijp wat je bedoelt en je voorbeeld spreekt voor zich, maar de 500 is nog een stuk volumineuzer en zwaarder....
            Vermits ik nogal wat "berswerk" doe, moet het geheel toch nog enigszins draagbaar blijven...
            Voor werk in schuilhut is de 500 natuurlijk ideaal.

            @yoy,
            Ik denk dat we twee random opnamen van zo verschillende aard niet direct met elkaar mogen vergelijken. Ideaal zou men met hetzelfde toestel op hetzelfde ogenblik (lichtomstandigheden) een zelfde (stilzittend) onderwerp moeten fotograferen...
            Ik vind de foto van frank207be toch niet slecht hoor. Vluchtshots met zoveel mm's zijn niet bepaald gemakkelijk, men moet nl. goed "meeswingen"... (vgl. kleiduifschieten)

            @frank207be,
            blijkbaar waren we simultaan nagenoeg hetzelfde aan het posten ivm. de vergelijking van onze foto's!...
            Inderdaad

            Er valt veel over te zeggen en tegelijkertijd ook zo weinig in die zin dat de gebruiker doorgaans meer de limiterende factor is dan al dat dure materiaal zelf

            Misschien kunnen we samen ook eens de natuur intrekken gaan met ons materiaal. Ik zie dat je immer in het Antwerpse woont?

            MVG,

            Comment


            • #21
              Re: Van Bigma naar ...

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Met de 300-800 op stap gaan zou andere koek zijn, dat zie ik niet zo direct zitten.
              Eens aan Jo vragen
              Ik overweeg ook iets in dat bereik. Ik ben er alleen nog niet uit of het die Sigma 300-800mm wordt of de Nikon 600mm. Beiden hebben hun voor en nadelen.

              MVG,

              Comment


              • #22
                Re: Van Bigma naar ...

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Misschien kunnen we samen ook eens de natuur intrekken gaan met ons materiaal. Ik zie dat je immer in het Antwerpse woont?

                MVG,
                @frank,

                you've got PM...

                Comment

                Working...
                X