Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste all round lens(zen) voor D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beste all round lens(zen) voor D300

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn deze 24-70 lenzen gemaakt voor een fulframe.
    Rudy,
    Ik kan je hier volledig in volgen. Er werd rekening gehouden met het feit dat ik 'ooit' een full frame zou kunnen aanschaffen.


    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Mooie lens, maar vergeet niet dat je een cropfaktor hebt, dus als allround lens ga je geen breedhoek hebben. 24*1.6 is al +-40mm.
    Als na verloop van tijd de nood zich voordoet, zou de nieuwe 14-24 aangeschaft worden.
    Groeten, Freddy
    http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

    Comment


    • #17
      Re: Beste all round lens(zen) voor D300

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik heb overigens altijd die cropfaktor redelijk storend gevonden bij zoomkeuzes. Op een dx camera loop je met veel teveel zwaar en duur glas, dat dan nog geen leuk bereik heeft.
      Het ideale cropset is 17-50 en 50-150. (vroeger was dat dan 24-70 70-200)
      Misschien wel, maar alles is kwestie van perceptie. We zijn meegegroeid met het 24-36 formaat en we rekenen nog alles teveel om.
      Ik vind 17-55 en 70-200 toch een vrij goed en allround bereik. Het zijn uiteraard geen lichte objectieven, maar het zijn dan ook professionele 2.8 lenzen. Daar staat uiteraard wel iets tegenover inzake gewicht en volume.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Beste all round lens(zen) voor D300

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Mooie lens, maar vergeet niet dat je een cropfaktor hebt, dus als allround lens ga je geen breedhoek hebben. 24*1.6 is al +-40mm.
        Als deze lens er bij moet zitten, en je wilt een standaard set samenstellen, zul je toch iets van 17mm vertrek moeten hebben (17-55?)
        Eigenlijk zijn deze 24-70 lenzen gemaakt voor een fulframe, Nikon brengt deze nu op de markt omdat de D3 fullframe is, en ze daar geen echt top allround voor hebben nu.
        Ik heb overigens altijd die cropfaktor redelijk storend gevonden bij zoomkeuzes. Op een dx camera loop je met veel teveel zwaar en duur glas, dat dan nog geen leuk bereik heeft.
        Het ideale cropset is 17-50 en 50-150. (vroeger was dat dan 24-70 70-200)
        vitterij van een nikonian naar een canonian : de cropfactor bij Nikon is 1.5 en niet 1.3 of 1.6 - natuurlijk heb je gelijk dat een equivalent 36 mm niet breed genoeg is, maar nikon heeft dan ook nog de magistrale 14-24 2.8 uitgebracht. Als je portefeuille zwaar genoeg is heb je met de 14-24 en de 24-70 (of de oudere 28-70 die ook al een schitterend beest van een lens is) een gamma wat je op je DX formaat veel plezier verschaft, maar die je later bij je FF ook nog zal kunnen gebruiken, met nog meer plezier
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • #19
          Re: Beste all round lens(zen) voor D300

          Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G IF-ED DX (alround lens)
          Nikkor AF 85mm f/1.4D (de perfekte portretlens)
          Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 G IF-ED VR (lichtsterke telezoom)
          Nikkor AF-S 12-24mm f/4G IF-ED DX (brede hoek)

          Als je dit lijstje bijeenteld dan kom je aan iets meer dan 5000 Euro.
          add to shopping-cart voor macro AF-S VR Micro 105/2,8G IF-ED voor € 750
          enkele SB-800 flitsen en de onvermijdelijke Speedlight Commander set R1C1 ca. € 1000
          en het belangrijkste een goed stevig, licht (carbon) statief met stevig, soepel balhoofd, camera- en lensplaatjes voor ca € 1 000

          Hong Kong here we come .... ik ga mee om te helpen dragen, en zelf wat spulletjes hamsteren.
          Last edited by hbervoets; 8 december 2007, 03:35.
          Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

          Comment


          • #20
            Re: Beste all round lens(zen) voor D300

            Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
            add to shopping-cart voor macro AF-S VR Micro 105/2,8G IF-ED voor € 750
            Is met deze gebeurd. Zal goed van pas komen om de koralen uit mijn rifaquarium vast te leggen:
            http://freddy.zeewaterforum.org/1811335.htm
            Groeten, Freddy
            http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

            Comment


            • #21
              Re: Beste all round lens(zen) voor D300

              ik zou behoorlijk geintresseerd naar die 24-70 kijken..

              de canon versie is helemaal geweldig qua bereik (op mijn 1.3x crop)
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

              Comment


              • #22
                Re: Beste all round lens(zen) voor D300

                ik koop altijd lenzen voor het toestel dat ik NU hebt, en nooit voor het toestel dat ik binnen 2 jaar heb... dus dan is de 17-55mm gewoon de beste lens...

                voor 't zelfde geld, wordt je camera en lens binnen die twee jaar gestolen of verloren of gaat kapot... en dan heb je wel twee jaar met een lens gezeten waar je op het huidige toestel beperkingen had (flexibiliteit, breedhoek, lensen verzetten, extra lens moeten bijkopen)


                my 2 cents..
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #23
                  Re: Beste all round lens(zen) voor D300

                  Een lens kopen voor een toestel wat pas over een paar jaar komt vind ik een slechte keuze...

                  Zal je alvast verklappen....... als de Nikon D400 uitkomt komen er ook weer nieuwe lenzen op de markt.

                  Mijn keuze zie je in de handtekening.
                  Nikon spul

                  Comment

                  Working...
                  X