Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

    ik heb hier ook de Sigma en dat is zowat m'n standaardlens op de 350D als ik de kermis op ga.
    Lichtsterke lens die snel focust, zelfs in minder gemakkelijke omstandigheden.
    Kortom : die van mij zal je niet snel in het topic "te koop aangeboden" zien staan
    Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

      Zelf heb ik de Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II zoals je hieronder ziet. Die lens heb ik al veel gebruikt in de meest uiteenlopende omstandigheden en ik ben er uiterst tevreden over. Dat is voor mij een lens die ik zeker zal houden !
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

        Zelda,
        hswolf,
        Scooterguy,

        Kunnen jullie julliie reeds ondervonden nadelen van de SIGMA 18 - 50 even op een rijtje zetten?
        (vervormingen ,...).

        Bart vermelde vrij soft op 2.8 wat wordt hiermee bedoelt?

        Bedankt.

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

          met soft bedoelen ze dat de lens niet helemaal scherp is op diafragma 2.8. Ik vind dit echter vrij aanvaardbaar gezien ik ze wel regelmatig op 2.8 gebruik als er weinig licht is.

          Echt nadelen heeft ze niet... Misschien wel dat ze wat last heeft van chromatische abberaties. Dat zijn paarse randjes tussen 2 contrastrijke delen in de foto maar dat kan via computer weggewerkt worden.

          Ik weet alleen dat deze lens niet snel uit mijn arsenaal zal verdwijnen. Ze zal enkel vervangen worden door de Canon 17-40L F/4 of de 16-35L 2.8 maar die kosten me momenteel te veel.

          Deze lens is zijn geld meer dan waard

          heb je hetzelfde via PM gestuurd btw...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment

          Working...
          X