Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw objectief voor Canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw objectief voor Canon 400D

Ging net tot de aankoop overgaan, tot ik lees dat de 50mm I "beter" is dan de II omdat hij uit metaal bestaat en niet plastiek? ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ValerieB Bekijk bericht
      Ging net tot de aankoop overgaan, tot ik lees dat de 50mm I "beter" is dan de II omdat hij uit metaal bestaat en niet plastiek? ...
      De "I" zal je alleen nog tweedehands kunnen vinden als je geluk hebt, maar die zou optisch niet beter zijn dan de "plastieken" II-versie.
      Het is best mogelijk dat je meer betaalt voor een tweedehandse "I" dan voor een nieuwe II.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Op internet kan je hem nog vinden voor zelfs maar 20 euro soms... weet dan niet in welke staat hij is. Je zegt dat hij optisch niet beter is, maar is er dan geen verschil in kwaliteit, buiten het verschil in materie?

Comment

Als je ze voor 20 euro kan vinden, test ze dan eerst. Het is best mogelijk dat je een koopje kan doen (ik ken ook iemand die een Canon 180mm f3,5 L Macro heeft gevonden voor 1/4 van de normale tweedehandsprijs, en die lens is bijna nooit gebruikt).

Als je ze ergens ver weg koopt, dan is het natuurlijk niet mogelijk om ze te testen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

€20? Daar geloof ik niks van.
            Pas maar op dat ge u geen FD vatting laat aansmeren.
            En als het het toch een EF versie is; is het misschien de startprijs van een veiling.

Comment

Als je tevreden bent met je 18-55, dan kan je eens nadenken over de efs 55-250 IS die aan het einde van de maand door Canon uitgeleverd gaat worden.
              Deze is bij konijnenberg te bestellen voor 279 euro.. Je hebt dan je hele bereik van 18 tot 250 gevult...
              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

@celle: gisteren zelfs nog één gevonden die 1 euro vroeg als startbod. Gelde tot 17/11, dus ik ging net voor het bod verviel, beginnen bieden. Maar zie dat ik echter al te laat ben, het huidige bod staat op een half uur tijd van 1 naar 52 euro. Je moet geluk hebben met iets op internet te kopen...

(http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...ayphotohosting )

Comment

Gelde tot 17/11, dus ik ging net voor het bod verviel, beginnen bieden.
                  Zeg, ge weet toch wel den hoeveelste dat we zijn? Dat loopt nog 5 dagen.
                  En als ge er één zoekt met metalen vatting, rekent maar dat ge dan ongeveer
                  €120 zult kunnen neerleggen. Als ge dat bedrag verdubbelt zou je toch een tweedehands tamron 28-75 moeten kunnen vinden. Ik ben daar daar zelf heel tevreden van. Die 50mm 1.8 ook gehad en ook tevreden. Tja, hoe lichtsterker,
                  hoe beter maar het gemak van een zoom is toch niet te onderschatten. Ik heb de 85mm 1.8 en de tamron en ik heb ze gisteren constant allebei nodig gehad.

Comment

ik denk dat de 50mm 1.8 I duurder is omdat die net van metaal is en daardoor een degelijkere indruk geeft. Maar zoals Bart zei zijn ze optisch quasi hetzelfde...

De v I gaat tweedehands echter voor meer dan de v II nieuw denk ik...

richtprijs +- 120 €
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Working...
                    X