Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-200 2.8 of Nikon 80-200 2.8 schuiflens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 70-200 2.8 of Nikon 80-200 2.8 schuiflens?

Nog een vraag aan ieders, ik heb nu als zoom een Nikkor 70-300 f4-5.6G
    Hoe groot is de verbetering naar deze andere Nikon lens? Het zoom bereik is minder maar daar tegen de lichtsterkte veel meer. Bij wat voor een gelegenheden heb ik daar profijt van?
    Mijn idee was een betere lens voor de avond (bijv. concert) zodat ik geen flitser hoef te gebruiken.
    Maar misschien voor portret is dit ook een goede lens?

Ik ben ineens door het geld gaan twijfelen
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Portretten geen probleem. Je moet alleen wat verder gaan staan dan met een 50 mm.

Ik heb een sigma 100-300 f/4 die de kast niet meer uitkomt en een nikkor 80-400 vr gekocht én verkocht. Om toch iets verder te kunnen kijken heb ik nu een 'oude' nikkor 300 mm F/4 (geen afs) op de kop getikt die ik af en toe ook met tussen ringen voor macro gebruik. (ook een schitterende lens trouwens, alhoewel de afs nog beter zou zijn, en ook korterbij kan focussen)

De 80-200 is een lens die ik steevast mee heb als ik ergens foto's wil nemen...

j.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Ik zou toch eerder een 80-200 schuifzoom (prijs rond de 400 / 450 euro, zeker niet meer voor geven!) of misschien beter nog een draaizoom (prijs rond de 600 euro volgens mij) gaan. Die zijn stukken sneller met scherpstellen en zijn kwalitatief ook veel beter dan de 70-300. Het enige voordeel van de 70-300 is dat je meer bereik hebt, maar dat is dan ook het enige.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
          Portretten geen probleem. Je moet alleen wat verder gaan staan dan met een 50 mm.

Ik heb een sigma 100-300 f/4 die de kast niet meer uitkomt en een nikkor 80-400 vr gekocht én verkocht. Om toch iets verder te kunnen kijken heb ik nu een 'oude' nikkor 300 mm F/4 (geen afs) op de kop getikt die ik af en toe ook met tussen ringen voor macro gebruik. (ook een schitterende lens trouwens, alhoewel de afs nog beter zou zijn, en ook korterbij kan focussen)

De 80-200 is een lens die ik steevast mee heb als ik ergens foto's wil nemen...

j.
          that's the 80-200 I shouldn"t have sold ;o)

damsoft, don't doubt. buy! amazing lens for the money.

Comment

Bedankt voor de reacties!!! Jullie trekken me over de streep
            Groetjes, Damiaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties!!! Jullie trekken me over de streep
              Bij aankoop van een Nikon 80-200 kan je je tegelijkertijd ook je gebruikersnaam veranderen in Damsharp
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Wanneer komt die Tamron 70-200 dan uit?

Of is die al uit?

Op de site van Tamron zie ik het niet staan en op google lees ik enkel dat hij 'announced' is...

Was nl van plan een iets goedkopere versie van de Canon 70-200mm L 2.8 (IS) te kopen

Comment

Op deze link http://www.digimaxx.nl/?hoofd=14&cat=39 zie je hem te koop staan bijv. Tamron AF 70-200 SP/2,8 EUR 839.

@vantje, idd... damsharp Hij is goed! Damsoft is nog een verbastering van mijn voornaam en software... ben al een tijdje naar iets anders op zoek dus wie weet
                  Groetjes, Damiaan.

Comment

He? Waarom zou je dan de Tamron kopen als je met de cashback actie voor +/-150 meer de Canon versie hebt met USM?

Of mis ik iets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
                      He? Waarom zou je dan de Tamron kopen als je met de cashback actie voor +/-150 meer de Canon versie hebt met USM?

Of mis ik iets
                      Die gaat verdomd slecht passen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voor de Canon mensen onder ons natuurlijk

Comment

Bedankt een ieder voor het meedenken, het is de Nikon ED AF Nikkor 80-200mm 1:2.8 geworden!
                          Groetjes, Damiaan.

Comment

Working...
                          X