Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke portretlens: 85mm 1.8 of 70-200mm 2.8 ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke portretlens: 85mm 1.8 of 70-200mm 2.8 ???

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Ik zou beginnen met de zoom.
    De zoom zou dan wel de Sigma zijn, en niet de Nikon. De sigma is niet gestabiliseerd dus dit voordeel zou weg vallen.

Ik denk dat ik maar gewoon voor de 85 zal gaan, op deze manier houd ik (voorlopig) nog wat geld over waar ik dan weer wat anders leuks mee kan doen Ik kick toch zowiezo wat op erg kleine dof en dit is beter bereikbaar met de 85 he.

Aan allen bedankt

Joris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
      Ik heb beide.

mijn lievelingslens is de 135 f2.
      Licht zwart scherp en een prachtig bokeh.
      Als ik moest kiezen tussen de 3 het zou deze zijn.

Risto
      Ik heb er hier eentje te koop staan van Nikon.

Ik verkoop mijn Nikon 135mm AF-DC f2.0 (Defocus control) Op een cropcamera maakt dat een 202,5mm f2, dus zeer lichtsterk, deze is niet van nieuw te onderscheiden met ingebouwde zonnekap + voor en achterdop + lenskoker. link: http://www.cameranu.nl/artikel/459/Nikkor_AF_DC_135_2.0_D.html Test: http://www.pixel-peeper

Comment

Ik heb die 135mm DC ook gehad en die is als lange portretlens wel erg mooi als je naar een D3 wilt gaan, maar ik heb er ook erg mooi podiumwerk mee kunnen schieten op mijn Fuji S3.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Een D3 ligt net wat buiten mijn bereik, de lens zou dus op aps-c formaat gebruikt moeten worden. Ik ben dus nog wat aan het twijfelen tussen een 85 en een 135mm (die van Demeyereg dus). Het prijsverschil is natuurlijk significant dus de voorkeur gaat toch ietwat naar een 85 (hoewel ik denk dat de DC wel een leuke feature is) omdat de 135 misschien toch wat langs is op die "kleine" sensor.

Morgen ga ik eens kijken bij Bartok hasselt om een 85 langs een 135mm te proberen (als ze natuurlijk beide lenzen in stock hebben)

Groetjes en slaap goed

Joris
          Last edited by Joris818; 30 oktober 2007, 23:43.

Comment

Zoals gezegd ben ik deze morgen gaan kijken of het verschil tussen 85mm en 135mm (te) groot was. En ik vond het verschil helemaal niet te groot. Maar ik heb dan de hele dag liggen nadenken over de investering. Het 135mm objectief kost me zo'n 600€ en dan heb ik een lens die net ietsje te lang is voor portret (t'is allemaal doenbaar, maar voor dat geld wil ik graag meer dan "doenbaar").

Dus nu ga ik beginnen uit te kijken (en te sparen) voor een mooi tweede hands 85mm objectief. Bij voorkeur natuurlijk de 1,4 (daar ga ik voor sparen) maar als er in tussentijd een goedkope 1,8 opduikt kan het zijn dat ik daarvoor ga.

Maar nu dacht ik vorige keer in maastricht een Tamron 70-200 2,8 gezien te hebben (kostte zo'n 350€) en dat leek me ook wel interessant. Want dit was niet zo heel veel geld (voor een lichtsterke tele-zoom) en ze zag er nog in vrij goede staat uit. Maar omdat ik nog maar zo weinig over de lens gevonden heb sta ik er toch vrij sceptisch tegenover. iemand ervaringen of meningen over dit objectief?

Comment

Ik zou zeker en vast voor de 85mm 1.8 gaan, heb deze zelf gehad en veel spijt dat ik deze heb weggedaan toen ik naar digitaal ben overgstapt. De 85 1.4 is natuurlijk geweldig, maar een pak duurder. Ik begrijp de grote obsessie rond de 70-200 2.8 (en alle varianten) van zovelen niet. Dit zijn grote onhandige lenzen die in mijn ogen niet fantastisch zijn voor portretwerk. Zoals al vermeld schrikken ze veel mensen af.
              mijn website

Comment

Gewoon een 1.8 85mm kopen als de prijs redelijk is, je kan altijd nog sparen en de lens later weer doorverkopen om iemand anders blij te maken.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X