Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel Canon 70-200mm f4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: twijfel Canon 70-200mm f4

Ik ben net terug van 't konijn - het is de f4 met IS geworden.

Ik heb de reeks in mijn handen gehad en getest:
    • 70-200mm f4.0 USM
    • 70-200mm f2.8 USM
    • 70-200mm f4.0 IS USM

De f4.0 gaf knap beeld bij lichte partijen maar eens het wat de donkere kant op ging was het heel moeilijk om scherpe foto's te nemen.

De f2.8 - tja - fantastische lens natuurlijk. Scherp beeld maar je moet een krachtpatser van jewelste zijn om daar een hele dag mee op stap te gaan. Niet voor niks dat de statief-bevestiging hier standaard wordt geleverd. Quasi onmogelijk om stil te houden.

Op aanraden van de verkoper de f4.0 met IS ook eens geprobeerd - dezelfde kwaliteit als de f4 maar met de IS op is het beeld zoveel keer stabieler ook wanneer het wat donkerder is. Je merkt meteen verschil met de IS geactiveerd in de viewfinder of zonder.

De prijs lag dicht bij de 2.8 maar ik trek er geregeld op uit en de plaatsen waar ik dan soms terecht kom, daar is het niet altijd even evident om telkens met statief te werken. Vandaar dat de f4 met IS de beste keuze leek en volgens mij ook is mbt de toepassing waarvoor ik de lens zal gebruiken.

"Dank u" aan iedereen voor de reacties - ze hebben me een stuk vooruit geholpen.
    Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

Comment

Working...
    X