Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D onscherpe foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 400D onscherpe foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
    Ik heb dus ook pas de 400 d en leer vooral nog het toestel kennen.
    Dus ik neem alle foto's nog op de stand automatisch.
    Zal me na de nodige kennismaking met het toestel s toeleggen op manueel instellen.
    Maar wat ik hier wou zeggen, ik gebruik, dus ook die focuspunten die je op het schermpje ziet. In het begin vielen de foto's ook tegen, nu komt daar al wat verandering in...
    Start ik goed zo? Of moet ik anders tewerk gaan?
    Da's nog iets anders. Hier hebben we het louter over de focus-mode: automatisch of manueel. Jij hebt het over programma-mode en daar zijn er veel meer keuzes: M, Av, Tv, P, C, en de gepredefinieerde landscape, portrait, enz..

    Ik gebruik bijna altijd AF, maar ik kijk dan wél nauwlettend toe op wélke van die 9 focus-puntjes de camera dan juist scherpstelt.
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • #17
      Re: Canon 400D onscherpe foto's

      Ik gebruik bijna altijd AF, maar ik kijk dan wél nauwlettend toe op wélke van die 9 focus-puntjes de camera dan juist scherpstelt.
      Inderdaad SeaSquid, maar het is niet omdat je in AF werkt dat je ze alle negen moet gebruiken. Ik gebruik alleen het center focuspunt.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 400D onscherpe foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk bericht
        Inderdaad SeaSquid, maar het is niet omdat je in AF werkt dat je ze alle negen moet gebruiken.
        Oh nee, absoluut niet ! Ja misschien ben ik niet heel duidelijk geweest, maar ik mag gewoonlijk van geluk spreken als ik ze alle 9 scherp krijg !
        equipment: camera's, lenses & some imagination

        Comment


        • #19
          Re: Canon 400D onscherpe foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
          Oh nee, absoluut niet ! Ja misschien ben ik niet heel duidelijk geweest, maar ik mag gewoonlijk van geluk spreken als ik ze alle 9 scherp krijg !
          gezien de camera volgens het "closest focus" principe werkt zal het al heel erg moeten lukken om ze alle 9 scherp te krijgen tenzij je de lokale parochiekrant fotografeert natuurlijk ..

          Comment


          • #20
            Re: Canon 400D onscherpe foto's

            Een beetje verscherpen en nabewerken helpt al gauw natuurlijk. het viel me aan je foto's ook op dat je zowat ALLES met de grootste lensopening geschoten hebt! Dus met het kleinste diafragmagetal.Dat is bij zo'n pipo lens helemaal vragen om zachte beelden. op f/8 of f/11 zal het er een stuk aanvaardbaarder uitzien. Wellicht op iso 200 of 400 werken bij vergelijkbaar licht?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Canon 400D onscherpe foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
              Ik heb dus ook pas de 400 d en leer vooral nog het toestel kennen.
              Dus ik neem alle foto's nog op de stand automatisch.
              Zal me na de nodige kennismaking met het toestel s toeleggen op manueel instellen.
              Maar wat ik hier wou zeggen, ik gebruik, dus ook die focuspunten die je op het schermpje ziet. In het begin vielen de foto's ook tegen, nu komt daar al wat verandering in...
              Start ik goed zo? Of moet ik anders tewerk gaan?
              Op deze stand leer je eigenlijk helemaal niets ...
              Draai het knopje eens op stand P, dan heb je de mogelijkheid alles te veranderen aan je instellingen. Zet ook je focus punt op de centrale focus punt en vergeet even de andere 8. Experimenteer dan eens met de ISO waarde, belichting compensatie, sluitertijd en diafragma, ... probeer eens alle functies uit die je in de handleiding kan terugvinden en vergelijk de verschillen ...
              Maak je foto's in RAW en corrigeer ze achteraf op de pc voordat je ze naar jpeg omzet.
              Probeer dan ook eens andere standen zoals AV, TV, M.
              Als je daar allemaal door bent, begint het pas echt .
              Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

              Comment


              • #22
                Re: Canon 400D onscherpe foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake Bekijk bericht
                Op deze stand leer je eigenlijk helemaal niets ...
                Draai het knopje eens op stand P, dan heb je de mogelijkheid alles te veranderen aan je instellingen. (...) Experimenteer dan eens met de ISO waarde, belichting compensatie, sluitertijd en diafragma, ...
                Kiest je camera diafragma en sluitertijd niet zelf als je op "P" staat? Of vergis ik me..
                equipment: camera's, lenses & some imagination

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 400D onscherpe foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                  Kiest je camera diafragma en sluitertijd niet zelf als je op "P" staat? Of vergis ik me..
                  Jup, maar door aan het wieltje te draaien verander je de combinatie tot je de diafragma of sluitertijd bereikt die je wil hebben. Dan heb je toch iets ruimte om te experimenteren dan op full auto.
                  Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 400D onscherpe foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake Bekijk bericht
                    Jup, maar door aan het wieltje te draaien verander je de combinatie tot je de diafragma of sluitertijd bereikt die je wil hebben. Dan heb je toch iets ruimte om te experimenteren dan op full auto.
                    Ah ok dát bedoel je. Sorry verkeerd begrepen.
                    equipment: camera's, lenses & some imagination

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 400D onscherpe foto's

                      Voor de standen TV, AV en M heb je toch al wat meer gevoel nodig bij de waardes die je kan kiezen voor diafragma en sluitertijd. Dat is toch iets waar een beginner zo snel mogelijk moet leren mee spelen.
                      Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 400D onscherpe foto's

                        een tijdje geleden dat ik hier mn reply op geef ... was het eerlijk gezegd een beetje uit het oog verloren. In elk geval bedankt voor alle reacties en tips !

                        Ik heb die focus test eens gedaan en ik heb de indruk dat die Tamron lens toch niet echt dat is:

                        Comment

                        Working...
                        X