Ik schiet nu met een EF S 17-55mm f2.8 maar ik wil eigenlijk andere effecten creeën, ik was aan een fish eye 15mm f2.8 aan het denken? Maar ik wil jullie bevindingen even horen over deze lens en/of al dan niet een ander alternatief...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Effecten voor partyfotografie
Collapse
X
-
Effecten voor partyfotografie
Canon 40D + 17-55mm IS USM f2.8 + BG E2n + 430Ex + Omnibounce + EW-83J + E1 + ST E2
www.docgonzo.comLabels: Geen
-
-
Re: Effecten voor partyfotografie
Het is zeer zeker een goede lens. Maar je moet wel even beseffen als je op aps-c sensor werkt (dus eigenlijk een gewone reflex) ga je van die fish eye niet zo veel merken, je kan dan beter bv een 10,5 of zo nemen. Waar je toch ook even rekening mee zou moeten houden is dat het fish eye effect vrij snel afgezaagd wordt (en het zijn toch altijd vrij dure lenzen).
Maar ik moet toegeven, als ik de kans had om eentje goedkoop op de kop te tikken (en natuurlijk het budget voor die goedkope tik) zou ik ook niet twijfelen !
Groetjes
Joris
-
Ja, ik wil een fish eye om wat variatie in mijn pics te krijgen want met de 17-55mm is het beeld eigenlijk altijd maar hetzelfde...Canon 40D + 17-55mm IS USM f2.8 + BG E2n + 430Ex + Omnibounce + EW-83J + E1 + ST E2
www.docgonzo.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M@M!ke Partyshooter Bekijk berichtJa, ik wil een fish eye om wat variatie in mijn pics te krijgen want met de 17-55mm is het beeld eigenlijk altijd maar hetzelfde...Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk berichtHet is zeer zeker een goede lens. Maar je moet wel even beseffen als je op aps-c sensor werkt (dus eigenlijk een gewone reflex) ga je van die fish eye niet zo veel merken, je kan dan beter bv een 10,5 of zo nemen. Waar je toch ook even rekening mee zou moeten houden is dat het fish eye effect vrij snel afgezaagd wordt (en het zijn toch altijd vrij dure lenzen).
Maar ik moet toegeven, als ik de kans had om eentje goedkoop op de kop te tikken (en natuurlijk het budget voor die goedkope tik) zou ik ook niet twijfelen !
Groetjes
Joris
Die 15mm gaat idd niet zo'n enorm effect opleveren op een cropfactor, maar het is wel beeldvullend. Met een 8mm circular fisheye heb je op je cropcam serieuze afgesneden hoeken.
Dave
Dave
Comment
-
Ja het ligt ook aan de fotograaf maar ik bedoelde eigelijk op het beeld van de fotos, en niet als je nu je iso of sluiterltijd of geen flits gaat gebruiken.... Die 8mm zou deze goed geen op mijn 40D'ke ?Canon 40D + 17-55mm IS USM f2.8 + BG E2n + 430Ex + Omnibounce + EW-83J + E1 + ST E2
www.docgonzo.com
Comment
-
Je mag altijd eens afkomen om een Peleng 8mm te proberen. Die vind je ook vrij makkelijk op het Internet (of bij Konijn zelfs). Ze hebben geen AF maar dat heb je meestal ook niet echt nodig.
Het beeld zal voor de twee zo ongeveer het zelfde zijn, vermoed ik.
Dave
Comment
-
Do I need to pimp the partyfishdrummerpic again?
go go Schacky go !
beware though, the fish effect will get boring much quicker than the 17-55mm
Comment
-
Comment