Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de knoop doorgehakt!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de knoop doorgehakt!!!

NOOIT eerst iets kopen en dan rondvragen of iedereen die keuze goed vindt. Je vraagt gewoon om teleurstellingen. Beide lenzen zijn de goedkoopste uit het Nikon gamma en dus inherent niet de beste optische keuzes. Je hebt ongetwijfeld een goede prijs/kwaliteit keuze gemaakt maar voor velen op dit forum primeert de kwaliteit op de prijs.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

tuurlijk gaat bijna iedereen hier voor de kwaliteit,maar ik heb niet eerst iets gekocht en toen rondgevraagd maar ik heb deze lensen gekocht nadat ik hier op de site er heel veel erover heb gelezen.Wat ik gelezen heb was niet slecht en dat de lenzen de goedkoopste zijn wil ten eerste niet zeggen dat ze slecht zijn(het gaat toch om wie de foto's maakt en hoe)en hoeveel de lenzen kosten is niet belangrijk,want als iemand zonder moeite €1000 voor een lens uitgeeft of iemand moet heel lang sparen om op zijn manier met deze mooie hobby bezig te zijn dan zijn die goedkoopste lenzen mischien wel veel meer waard voor deze persoon.en als ik dit zo lees dan zijn de meeste dus meteen met heeeeeleee dure lenzen begonnen.

Groetjes Gerard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Ik vind het vreemde keuzes. Bovendien raar om eerst 2 lenzen nieuw te bestellen die je voor weinig geld tweedehands vindt omdat iedereen ze weg doet en dan hier alleen een vraagje te stellen over de filtermaat van de telezoom
        Vreemde keuzes vind ik het niet,ik heb mijn camera gekocht met een Tamron 55-200(gebruikt)dus wilde ik nieuwe lenzen(binnen mijn budget)doordat ik de 18-55 nog niet had en iets meer zoom wilde ben ik tot deze keuze gekomen.
        De 18-70 is voor mij te duur(nieuw).
        en die vraag over de term S62 is gewoon een vraag omdat ik het niet wist en veel wil leren.
        Groetjes Gerard

Comment

En Laurens heb jij ongeveer 3 jaar geleden ook zelf niet iets gezegd zoals:

Ik heb bij mijn D70 naast de kitlens een tweedehands 70-210 gekocht om te ontdekken of dat zoombereik mij ligt, of ik met de lichtsterkte kan leven en of de grootte ervan mij bevalt. Later volgt dan mogelijk beter materiaal. Ben ik nu ook een ezel omdat ik er niet dadelijk 1000 euro voor een 70-200 2.8 tegenaan gooi?

Ik weet niet hoelang jij al met fotografie bezig bent,maar als ik dit zo lees al langer dan ik,ik ben net een halfjaar bezig wie weet welke lenzen ik over drie jaar heb,dus AUB oordeel niet zo snel.
          Doe ik ook niet.

Groetjes Gerard

Comment

Ik denk nog altijd dat het verstandig is eerst een instapmodel te kopen en te leren welke bereik en welke lenskwaliteiten je liggen.

Ik vind het wel raar om eerst een lens te kopen en dat te vragen wat anderen ervan vinden. Ben je echt gelukkiger als ik je vertel dat ik ook ooit een 70-300G kocht en die na 1 week al terug doorverkocht omdat de kwaliteit zo teleurstellend was?
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

op wat voor manier is de kwaliteit slecht dan,heb je ook voorbeeld foto's.

Groetjes Gerard

Comment

Laat ik eventjes verduidelijken: de 70-300 G heeft een aantal voordelen, zoals de aantrekkelijke prijs, het interessante bereik, het gewicht en de lekker brede zoom-draaiknop.

Met het diafragma volledig open vond ik de kwaliteit echter minder dan deze van mijn 70-210. Wijd open zat er een soort 'halo' rond scherpe kleurkontrasten en de scherpte was maar zo-zo. Vanaf f8/f11 verdween dit en was de kwaliteit aanvaardbaar. Spijtig genoeg heb je in dit land zelden genoeg licht om bij f8 te fotograferen aan 300 mm - zeker niet als je zoals ik niet zo'n stabiele hand hebt en met een D70 ook niet ongestraft de ISO op kan jagen.

Als je een stabiele hand heb, met statief werkt, ISO wel op kan drijven of niet zo een pixel peeper bent, dan is de 70-300 G misschien de perfecte lens. Mijn persoonlijke voorkeur voor dat budget zou echter uitgaan naar een tweedehands Nikon 70-210 of een nieuwe Sigma 70-300 APO II.

Foto's gemaakt met de 70-300 heb ik niet meer. Waarom opnames bijhouden als je niet tevreden bent?

Comment

daar heb je gelijk in,maar ik wil zoveel mogelijk met een statief gaan werken,en buiten dat heb ik een vrij vaste hand.
                  Maar als ik de lens heb zal ik wat foto's proberen te plaatsen om te laten zien wat ik akseptabeel vind(we gaan volgende week naar Ameland).
                  Bedank voor je mening en advies over deze lens.

Groetjes Gerard

Comment

Working...
                  X