Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als je in de supermarkt 1 flesje shampoo koopt is dat ene flesje meestal duurder dan wanneer je dat flesje in een duo-pack koopt. De eendeidsprijs zal minder zijn. Dat heet dan marketing en verkoopstechniek. De producent/verkoper wint, en de consument ook (een beetje)
PENTAX K100d SUPER !!!!!
Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
En een dapper standaard-kitlensje
Neen, het prijsverschil in een en dezelfde hier goed gekende winkel.
En het gebeurt niet eenmalig, maar zelfs meerdere keren in het productenassortiment waarin ik heb gekeken.
Ik ga er binnenkort langs en zal daar de vraag eens stellen waarom het zo frequent voorvalt.
Wellicht gewoon marketing. Jou valt het wel op maar reken erop dat menig consument niet verder kijkt dan de neus lang is en koopt omdat het een aanbieding is.
Waarom denk je dat bijvoorbeeld Mediamarkt het zo goed doet terwijl het heel vaak helemaal niet goedkoper is dan bij andere zaken. Ze roepen het hardst dat ze de goedkoopste zijn en de meute gelooft het
De consument is vaak dom en wil geloven dat ze een goede deal hebben gesloten....
Ed
Wellicht gewoon marketing. Jou valt het wel op maar reken erop dat menig consument niet verder kijkt dan de neus lang is en koopt omdat het een aanbieding is.
Waarom denk je dat bijvoorbeeld Mediamarkt het zo goed doet terwijl het heel vaak helemaal niet goedkoper is dan bij andere zaken. Ze roepen het hardst dat ze de goedkoopste zijn en de meute gelooft het
De consument is vaak dom en wil geloven dat ze een goede deal hebben gesloten....
Ed
Sluit ik mij mee aan.
Gooi een aantal zaken in een mandje midden in de winkel en ze verkopen steevast beter. De klankt dénkt dat deze producten goedkoper zijn,maar vergelijkt eigenlijk niet.
Wellicht gewoon marketing. Jou valt het wel op maar reken erop dat menig consument niet verder kijkt dan de neus lang is en koopt omdat het een aanbieding is.
Waarom denk je dat bijvoorbeeld Mediamarkt het zo goed doet terwijl het heel vaak helemaal niet goedkoper is dan bij andere zaken. Ze roepen het hardst dat ze de goedkoopste zijn en de meute gelooft het
De consument is vaak dom en wil geloven dat ze een goede deal hebben gesloten....
Ed
Dat heb ik deze week kunnen vaststellen, toen ik aan het surfen was op zoek naar de prijs van een bepaalde lens zag ik dat ze nu in Mediamarkt een redelijk assortiment canon L lenzen hebben. Omdat ik er toch in de buurt moest zijn dacht ik er misschien een koopje te kunnen doen
Na 5 minuten stond ik al terug buiten , een klein voorbeeld en het is geen grap: Een Canon 70 - 200mm L USM F4 ( zonder IS ) kostte daar een paar honderden Euro's meer als in de fotozaak waar ik normaal gezien mijn aankopen doe.
En dan zeggen dat ze de goedkoopste zijn
Grtz
Zo heb je bij Van den Borre toch ook de laagste prijs garantie.
Daar betalen ze u het verschil wel terug als je hetzelfde product goedkoper vindt.
Maar dit doen ze dan wel met aankoopbonnen voor hun eigenwinkel.
Zo dat je er in de toekomst terug iets zou moeten kopen.
Is gewoon marketing.
Comment