Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70 f2.8 L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 24-70 f2.8 L USM

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    is een 24 - 105 F/4 L IS USM zijn investering ook waard ?
    Ik heb een EF24-105 f4 L IS en een EF-S 17-55 f2,8 IS. Beide lenzen zijn heel erg goed, en ik gebruik ze allebei, naargelang de omstandigheden (soms is een wat langere lens handiger, maar voor andere foto's heb ik ook wel eens een bredere lens nodig met wat meer lichtsterkte).

Voor een 1,6x crop-camera (EF-S dus) zou ik zelf eerder kiezen voor een EF-S 17-55 f2,8 IS in plaats van de 24-70 f2,8L.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fretn Bekijk bericht
      Is ze haar geld waard ?

is het een fabeltje dat er geregeld 'slechte' exemplaren in omloop zijn die terug binnenmoeten voor hercalibratie (of wat dan ook)
      Wel, hier wil ik op reageren. Ik had er eentje gekocht eind vorig jaar samen met m'n 5D. Nooit een probleem gehad, alles was superscherp. Op m'n MkIII daarentegen had ik een welbepaald probleem. Ik heb 'm dus binnengedaan ter herstelling en nu heb ik 'm terug en hij werkt nu ook op m'n MkIII prima.

Ze hebben wel de electronica vervangen.

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
      er staat er een in aangeboden van groovbird

risto
      Dat was dus het "reserveexemplaar" dat ik gekocht had met een tweedehandsverkoop in het achterhoofd. Ik wist dat ik een aantal weken (1,5 maand uiteindelijk) zonder zou zitten, en de huurprijs voor zo'n periode had hoger gelegen dan het prijsverschil met tweedehandswaarde. Geen slechte keus gebleken. Ze is ondertussen verkocht, trouwens.

Op een APS-C camera is die 24 wel ni echt breed, maar voor concerten is dit dan weer een geweldige range (40-110?) maar ik zou dan eerder kiezen voor de 17-55 (stabilisatie is soms handig!)

Op een APS-H of FF is dit dan weer een super allround lens alleen ... nogal zwaar. Ik zou bv. op een 5D nog een 24-85 of een 28-135 durven zetten als allround lens voor candids.

Dave
      pixelpusher

Comment

...denk eraan dat de EFs-lenzen niet op een 1D of 5D passen indien je in de toekomst zoekt over te stappen op een andere body.
        CANON Inc. Made In Japan

Comment

Aangezien de naam van de topic gaat het hier niet over EFs lenzen.

Back to topic please
          CANON Inc. Made In Japan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
            Aangezien de naam van de topic gaat het hier niet over EFs lenzen.

Back to topic please
            Ik lees hier toch ergens dat de topicstarter een 10-22 heeft, de enige bestaande lens met dat bereik is de Canon EF-S 10-22. Dan mag er toch raad gegeven worden in verband met EF-S lenzen, want de topicstarter gebruikt een camera waar die wel degelijk op passen.
            (Anders kan hij niets aanvangen met die 10-22.)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

ja ik heb de 10-22 en met die 17-55 zou ik teveel overlappen en 55 is niet genoeg, en de 24-70 sluit nauw aan bij de 70-200 die ook nog op m'n verlanglijstje staat

+ ik wil de lens wel later kunnen gebruiken als ik ooit zou overschakelen op FF (en ze nu al gebruiken op m'n analoog toestel)

Comment

Working...
              X