Iemand enig idee/nieuws/status van deze "aangekondigde" lens ? .. eeuwige vaporware ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tamron 28-300 VC
Collapse
X
-
-
Re: Tamron 28-300 VC
Beste,
Volgens Tamron op 26/10/07 in Japan voor de Canon vatting. Op het net wordt een prijs van rond de 569 euro's opgegeven. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Indien vergelijkbaar met 18-250 dan ga ik proberen van een 'instap DSRL' stijl Eos 350 of 400D een soort P&S te maken, voorzetlensjes incl., om een lightweight uitrusting samen te stellen. Kan ook als back-up en first-shot toestel dienen voor de grote rugzak opengaat om met het ernstig werk te beginnen.
'k Weet niet wanneer ze hier te krijgen zal zijn. Ik wacht hoe dan ook een bespreking en een test of twee af.
Groetjes, Gerd Antwerpen
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerd antwerpen Bekijk berichtBeste,
Volgens Tamron op 26/10/07 in Japan voor de Canon vatting. Op het net wordt een prijs van rond de 569 euro's opgegeven. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Indien vergelijkbaar met 18-250 dan ga ik proberen van een 'instap DSRL' stijl Eos 350 of 400D een soort P&S te maken, voorzetlensjes incl., om een lightweight uitrusting samen te stellen. Kan ook als back-up en first-shot toestel dienen voor de grote rugzak opengaat om met het ernstig werk te beginnen.
'k Weet niet wanneer ze hier te krijgen zal zijn. Ik wacht hoe dan ook een bespreking en een test of twee af.
Groetjes, Gerd Antwerpen
Comment
-
Beste Regulus,
Ga eens kijken op tamron.co.jp. English aanvinken (tenzij je Japans machtig bent). Van daaruit kan je naar hun mededelingen : releasebericht, de A20 Special Site (A20 is de code voor de lens) en ook al een waarschuwing dat de VC niet correct werkt met een Canon Eos 1Ds (koopt iemand met een 1Ds zo'n lens?) en niet werkt met een aantal analoge toestellen uit de Eos reeks.
Als je Tamron A20 intikt in je zoekmachine ga je ook allerlei leuks vinden. Als de reviews meevallen ik koop er een en ga ik testen of een Eos 350D met die lens betere resultaten levert dan een Panasonic FZ30 (waar je ook heel leuke dingen mee kan doen). Daarna zien hoe deze combo zich verhoudt tot het groot geschut... en dan nog leren hoe ik hier een foto moet laten zien.
M.v.g., Gerd Antwerpen
Comment
-
andermaal dank .. ik was al aan het grasduinen geweest op de verschillende Tamron sites maar ik kwam niet verder dan de "oude" aankondigingen ...
Ik ben razend benieuwd naar de reviews
Als je 'm ooit koopt wil ik zeker de resultaten zien, stom dat ze idd die 18-250 niet van een VC'tje voorzien
Comment
-
gevonden
http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2007/1018.html
en de specifieke site
http://www.tamron.co.jp/en/lineup/a20/vc/index.html
Comment
-
-
Om even voort te gaan.
- Op Dpreview staan een paar foto's, binnen en zonder flitser gemaakt : onvoldoende om er al iets over te zeggen.
- De lens staat nu op de site van Konijnenberg als 'verwacht product'.
Comment
-
behoudens vergissing staat deze al te koop bij konijnenberg à 529 euronikon coolpix s9100
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk berichtbehoudens vergissing staat deze al te koop bij konijnenberg à 529 euro
Ik denk dus dat ze 'm enkel in "voorbestelling" aannemen
Comment
-
Beste Regulus en Co.,
Op dslr-forum.de staan nog wat testfoto's 5D met Tamron 28-300 vc lens, meer uitgebreid en beter beschreven dan het vorige sample. Zien er goed uit. Kijken op het Canon forum > canon objective. Je moet je er wel registreren voordat je de foto's kan zien. Geen vergissing: ik ben zelf maar een (zeer) geïnteresseerde amateur, geen reclamejongen (moest iemand die indruk hebben).
Gerd Antwerpen
Comment
-
-
OK bedankt .. ik geloof dat ik daar nog ergens lid van ben ik ga direct eens kijken .. dat zou dus ook betekenen dat die in Duitsland al te verkrijgen is en dus kan een review niet lang meer uitblijven ik hoop dat de dSLR gemeenschap wel zal zitten wachten op de eerste Tamron met IS/VC en dus de facto ook op de review
Comment
-
vinden jullie ook niet dat dit niet echt een allround-lens kan zijn omdat er geen groothoek opzit? Ik zit regelmatig met mijn 18-200 zowel op 18 als op 200...erik, Nikon materiaal
'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)
Comment
-
hmmm mja .. 't is een beetje op het randje zo men wil maar 28mm op een 1,6crop camera is 43mm equiv .. daar kan ik mee leven denk ik.
Ik heb daar die voorbeeldfotos gezien op de Duitse dSLR site .. ik vind dat helemaal niet slecht .. OK ze zijn genomen met een 5D en dat scheelt waarschijnlijk een slok op een borrel .. wat ik mij afvraag is hoeveel problemen met deze lens kan verwachten op een 400D ??
Comment
-
Ik ben eveneens benieuwd. Aanvankelijk was ik van plan om de beide kitlenzen voor mijn Nikon D50 te verkopen en de 18-200 VR (Nikkor) aan te schaffen. Nu ik hier en daar begin te lezen over het "bestaan" van de 28-300 van Tamron (met VC!!), zal ik best nog wat de kat uit de boom kijken vooraleer al die centjes uit te geven.
Voor een "echte" amateur (lees beginner) lijkt deze lens meer dan behoorlijk te zijn.
Dit forum is alvast een handig hulpmiddel om er alles over te vernemen.
Volgens Tamron is de lancering voor Nikon pas voorzien in voorjaar 2008.
Mvg
Koen
Comment
Comment