Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70 200 2,8 VR met uv filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 70 200 2,8 VR met uv filter

post eens effe een voorbeeldfoto.
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

Comment

Ik heb ook ooit overwogenom over te schakelen van 80-200afs naar de 70-200vr.
      Ik denk niet dat het enige meerwaarde heeft, vr heb ik nooit gemist.
      De 80-200 hoeft wat mij betrefd er nooit meer uit.

Gr Kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

De voorbeelden staan op de volgende site foto 3 is onder gunstige omstandigheden dus wel OK.
        Overgens denk goed na voor je de 80 200 AFS gaat weg doen.

Groet Marianne.

Last edited by mvanversendaal; 30 september 2007, 09:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Ik heb ook ooit overwogenom over te schakelen van 80-200afs naar de 70-200vr.
          Ik denk niet dat het enige meerwaarde heeft, vr heb ik nooit gemist.
          De 80-200 hoeft wat mij betrefd er nooit meer uit.

Gr Kees

Kees, ik heb de 70-200VR en Tom ook een Bder had de 80-200AFS wij hebben toen een vergelijk gemaakt, de 80-200AFS is scherper van beeld dus als je de VR niet nodig hebt dan zal ik zeker de 80-200AFS niet wegdoen, mijn ervaring met de VR het werkt goed maar vertraagt de AF iets, dus bij actie gaat de VR uit bij mij, ook bij model fotografie, dus eigelijkl gebruik ik het bijna niet de VR functie (advies, als je voor de rest tevreden bent met de 80-200 dan houden)

Gr NoName
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

Comment

Ook nog even een reactie ik heb ook actie foto s genomen van aanvliegende vogels van korte afstand met de vr op actief en 7 van de 10 foto s zaten niet goed Qa scherpstelling, en ik heb nu de VR al een poosje volledig uit staan en dat bevalt goed en ik gebruik hem alleen als er te weinig licht is dus lange sluiter tijden en dat gaat perfect.

Groet Marianne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
              Ook nog even een reactie ik heb ook actie foto s genomen van aanvliegende vogels van korte afstand met de vr op actief en 7 van de 10 foto s zaten niet goed Qa scherpstelling,

Groet Marianne.
              Waarom zet je je lens op Active ?
              Je VR op On en Normal indien je gewoon uit de hand fotografeert.
              De Active stand dient bv. indien jij je in een bewegende wagen bevindt tov je onderwerp. En hoe stond de scherpstelstand op je toestel ? AF-S, AF-C, Dynamische Af, Dynamische AF met dichtbij prioriteit ect. Kortom er zijn heelwat factoren die je kunt instellen, en niet elke geeft een goed resultaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
                Ook nog even een reactie ik heb ook actie foto s genomen van aanvliegende vogels van korte afstand met de vr op actief en 7 van de 10 foto s zaten niet goed Qa scherpstelling, en ik heb nu de VR al een poosje volledig uit staan en dat bevalt goed en ik gebruik hem alleen als er te weinig licht is dus lange sluiter tijden en dat gaat perfect.

Groet Marianne.
                Bij bewegende onderwerpen zet je beter de VR af! De VR is bedoeld om de trillingen van de fotograaf te onderdrukken en niet om het onderwerp te bevriezen. De responstijd van de AFS is bovendien veel sneller bij een uitgeschakelde VR.
                Active VR is zoals voorgaande poster het stelt wanneer de fotograaf zich in een bewegend transportmiddel bevind (bvb schip).
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Er zijn inderdaad heel wat instel mogelijkheden op de camera (D2x) en ik heb wel zo n beetje alles uitgeprobeerd, met de VR uit volgt hij het beste snel naderende voorwerpen en wat de instelling active betreft sorry maar ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet geraadpleegd en had de gedachte als het te fotograferen voorwerp snelle reflexen maakt om hem dan op active te zetten bedankt voor deze tip overgens mijn voorbeeld foto s op mijn website zijn ook met de VR uit genomen (was overgens over het al dan niet een protectie of UV filter gebruiken in verband met scheidend vermogen en contrast van het objectief )

Marianne.
                  Last edited by mvanversendaal; 30 september 2007, 19:22.

Comment

Ik heb zojuist vanmorgen de map met de 3 voorbeeld foto s van mijn website verwijderd, bedankt voor alle aandacht en de reactie s op dit onderwerp, en ik ga een orginele Nikon protectie filter gebruiken, nogmaals bedankt voor alle info en ook betreffende de te gebruiken VR standen, ik heb inmiddels ook nog een aantal testen uit de VS nagezien en wat betreft het objectief de Nikon 70 200 AFS 2,8 VR waren die allen zeer positief en zou de beeldkwaliteit vrijwel gelijk zijn aan de 80 200 AFS 2,8 en dan met als voordeel de VR.

Mvg Marianne.
                    Last edited by mvanversendaal; 3 oktober 2007, 23:34.

Comment

Working...
                    X