Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

    Die testen heb ik gedaan Jan, ik heb ze een kleine week allebei gehad voor ik m’n non-IS verkocht, ik heb hier nog ergens afdrukken liggen op A4 formaat, wat mij betreft mag je gerust even komen vertellen welke met de IS en de non IS gemaakt zijn ….
    Dat er een verschil is kan best zijn, maar of je dat verschil ook daadwerkelijk zal zien op afdrukken ( waar het uiteindelijk bij mij om draait) is een andere zaak. Die IS is nu eenmaal gewoon heel erg handig en dat is zelfs bij breedhoeklenzen zo, ik mis nog elke dag m’n fantastische 17-55 IS sinds ik met 5D en 1 reeks camera’s werk … Wat mij betreft mag Canon onmiddellijk een 24-70 IS op de markt brengen ….
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #17
      Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Die testen heb ik gedaan Jan, ik heb ze een kleine week allebei gehad voor ik m’n non-IS verkocht, ik heb hier nog ergens afdrukken liggen op A4 formaat, wat mij betreft mag je gerust even komen vertellen welke met de IS en de non IS gemaakt zijn ….
      Dat er een verschil is kan best zijn, maar of je dat verschil ook daadwerkelijk zal zien op afdrukken ( waar het uiteindelijk bij mij om draait) is een andere zaak. Die IS is nu eenmaal gewoon heel erg handig en dat is zelfs bij breedhoeklenzen zo, ik mis nog elke dag m’n fantastische 17-55 IS sinds ik met 5D en 1 reeks camera’s werk … Wat mij betreft mag Canon onmiddellijk een 24-70 IS op de markt brengen ….
      De IS zeker handig, en dat weet ik ook hoor. Maar kwa scherpte is de Niet-IS volgens mijn bevindingen iets scherper. Kan ook exemplarisch zijn mss.

      Maar IS is inderdaad altijd een voordeel.
      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

      Comment


      • #18
        Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Die IS is nu eenmaal gewoon heel erg handig en dat is zelfs bij breedhoeklenzen zo, ik mis nog elke dag m’n fantastische 17-55 IS sinds ik met 5D en 1 reeks camera’s werk … Wat mij betreft mag Canon onmiddellijk een 24-70 IS op de markt brengen ….
        Dat gevoel deel ik helemaal
        En of die non IS scherper is of niet dan de IS versie...ik hoop het voor de mensen die de niet IS versie hebben, maar denk niet dat mijn ogen goed genoeg zijn om het verschil te kunnen zien want die lens is gewoon haarscherp.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #19
          Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

          Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
          Beklagen, ik heb veel vrienden die de IS hebben , en heb ook een tijd de IS overwogen gewoon om dan de "top" versie te hebben. Maar na vele en vele resultaten te zien, gaat mijn non-is voor geen geld in de wereld weg.

          Maar ik zeg niet dat de IS geen voordelen heeft hé, maar de non-IS is scherper.

          I tend to disagree again.En dat miniem verschil op sommige beelden zal wel te behalen zijn met PS, bij bewegingsonscherpte ben ik geschoren.
          Last edited by Guest57; 11 september 2007, 12:03.

          Comment


          • #20
            Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

            Ik heb ze beide gehad, 70-200 2.8L IS en non IS, en de niet IS versie was toch scherper. Ook photozone geeft dit aan met cijfers dacht ik. Maar de winst door de IS is vele malen groter dan het verlies in scherpte.
            Nu, met de 70-200 4.0L IS denk ik dat het omgeekeerd is, en de IS versie scherper is dan de non IS (en ook zelfs scherper dan de 2.8L, wat ik overigens nooit een goede lens gevonden heb, net zoals de 24-70 2.8L "overrated" )
            Ieder zijn ding, maar de IS heeft ontegensprekelijk het voordeel als je naar het gebruik kijkt.

            Comment


            • #21
              Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              de IS heeft ontegensprekelijk het voordeel als je naar het gebruik kijkt.
              en uiteindelijk dient een lens toch om ... te gebruiken, niet?

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #22
                Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

                met of zonder IS, dit ding is puur goud ! (om even een quote te gebruiken v fredmiranda)
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

                  Ik heb de non-IS versie en heb die IS nog maar zelden gemist. Of de IS versie nu scherper is of niet laat ik in het midden, maar deze lens is en blijft één van de beste (zoniet de beste) telezoom van Canon. De lens is razendsnel en vlijmscherp.

                  grts,
                  Geert
                  www.photopower.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

                    ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat de 70-200 2.8L een superlens is
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

                      ik zie geen verschil tussen mijn IS en niet-IS 70-200 2.8 . Ben wel blij da'k nu de IS heb . (sta veel in dichte drommen mensen die trekken en duwen , handig om een IS te hebben dan )
                      www.Klikkerdeklik.be
                      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat de 70-200 2.8L een superlens is
                        daar kan ik uren over doorgaan , maar als ik 1x mijn 70-200 op iemand's camera schroef zijn ze direct verliefd
                        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                          daar kan ik uren over doorgaan , maar als ik 1x mijn 70-200 op iemand's camera schroef zijn ze direct verliefd
                          ah, dus zo verleid jij de vrouwtjes

                          (ehm, of de mannen ik kan niet echt afleiden wat je geslacht is)
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            ah, dus zo verleid jij de vrouwtjes

                            (ehm, of de mannen ik kan niet echt afleiden wat je geslacht is)
                            vrouwen moeten voor de camera staan.. ik verwacht niet dat zelf met dslr's afkomen
                            kzal maar gene foto van mezelf posten zeker
                            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                            Comment

                            Working...
                            X