Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele voor concerten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tele voor concerten

    Als een 50-150 Sigma boven de 100 niet echt scherp is kan je dus beter een 85mm hebben of een 100, dan win je een hele stop. Bovendien handiger/goedkoper.
    Daarnaast zou je een Tamron 17-50mm kunnen kopen en nog ruim binnen het budget blijven.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Tele voor concerten

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Als een 50-150 Sigma boven de 100 niet echt scherp is .
      Dit weekend frontstage getest met de sigma ... bangelijke lens ... (als je idd niet boven de 100mm gaat) ... Boven de 100mm is ze wel scherp, maar niet op de juiste plaats. Het scherpstellingsvlak ligt dan een stuk achter het punt waar je op focust.

      't zal sparen worden voor de 70-200 2.8 en de 28-70 2.8 .... snif
      Nikon D80 + 18-135 f3.5-5.6 + sigma 50-150 f2.8 + 50 f1.8 + AFD80-200 f2.8 + sb600 + veel geduld
      Professionele fotografie is duur ... kijk maar naar de flitsboetes ...

      Comment


      • #18
        Re: Tele voor concerten

        Oorspronkelijk geplaatst door FouteFoto Bekijk bericht

        't zal sparen worden voor de 70-200 2.8 en de 28-70 2.8 .... snif
        de pret is nadien des te groter
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #19
          Re: Tele voor concerten

          damn, gij hebt ze alle twee....
          wel spijtig van die oudere 1D zeker nu de mark III uit is

          nog meer fun met 22megapixel, fullframe
          Nikon D80 + 18-135 f3.5-5.6 + sigma 50-150 f2.8 + 50 f1.8 + AFD80-200 f2.8 + sb600 + veel geduld
          Professionele fotografie is duur ... kijk maar naar de flitsboetes ...

          Comment


          • #20
            Re: Tele voor concerten

            Oorspronkelijk geplaatst door FouteFoto Bekijk bericht
            damn, gij hebt ze alle twee....
            wel spijtig van die oudere 1D zeker nu de mark III uit is

            nog meer fun met 22megapixel, fullframe
            bwa.. lang sparen eh
            en van mijn 1D heb ik zeker geen spijt...kheb mij gewoon het beste gekocht wa ik kon toen betalen en een mkiii lag toen buiten budget.

            en een 1Ds mkiii wil ik nie, die kost circa 9000 euro, de 1D mkiii kost er rond de 4000 en heeft "maar" 10MP

            maar zelfs met al da schoon gerief wil ik nog lang nie beweren da ik kan fotograferen ze.. volgende investeringen worden vooral photoshop en studiofotografie cursussen zodat ik meer kan leren werken met al dat gerief.
            tzelfde met auto's eh, tis nie omdat ge ne ferarri kunt betalen dat ge direct professioneel race piloot zijdt.
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #21
              Re: Tele voor concerten

              Oorspronkelijk geplaatst door FouteFoto Bekijk bericht
              Dit weekend frontstage getest met de sigma ... bangelijke lens ... (als je idd niet boven de 100mm gaat) ... Boven de 100mm is ze wel scherp, maar niet op de juiste plaats. Het scherpstellingsvlak ligt dan een stuk achter het punt waar je op focust.
              correctie: blijkbaar treedt het out of focus gebeuren op bij afstanden groter dan 6 a 7 m (dan verspringt de schaalverdeling/afstandsmeting ook over naar oneindig). Dus tussen 2 en 7m is ze volgens mij wel haarscherp.
              Nikon D80 + 18-135 f3.5-5.6 + sigma 50-150 f2.8 + 50 f1.8 + AFD80-200 f2.8 + sb600 + veel geduld
              Professionele fotografie is duur ... kijk maar naar de flitsboetes ...

              Comment

              Working...
              X