Hoi,
Ik heb laatst mijn 1d om zeep geholpen doordat hij dicht ging tewijl ik de sensor aan het kuisen was.
Nu heb ik een 1D mark IIN gekocht en om er voor te zorgen dat ik mijn sensor zo weinig mogelijk moet kuisen overweeg ik mijn andere lenzen te verkopen.
-mijn kitlenzen efs 18-55mm en de 55-200mm
-canon 50mm
-canon 24-70mm L
-canon 100-400 mmL
allemaal nog geen jaar oud
Hiervoor in de plaats zou ik me dan de volgende lenzen aanschaffen:
De sigma 1O-2Omm of de 12-24mm voor de breedhoek
en de canon 28-300mm L als alround en telelens
Ik heb ook een canon extender 2
Nu komen mijn vragen,
Ik verlies nogal wat tele,dus past de extender op 28-300mm en nog veel belangrijker werkt het dan ook goed?
Is de 28-300mm even zwaar als de 100-400mm
die ik nu heb?
Heeft zo een veelzijdig lens niet veel nadelen ,ze kan toch niet op elk berijk perfect zijn of valt dat mee?
En nog een punt dat me doet twijfelen als één van mijn andere lenzen het begeeft ben ik nog niet alles kwijt en bij de 28-300 natuurlijk wel.
Kan iemand mij hier in steunen, of ben ik gewoon verkeerd bezig.
Ik heb laatst mijn 1d om zeep geholpen doordat hij dicht ging tewijl ik de sensor aan het kuisen was.
Nu heb ik een 1D mark IIN gekocht en om er voor te zorgen dat ik mijn sensor zo weinig mogelijk moet kuisen overweeg ik mijn andere lenzen te verkopen.
-mijn kitlenzen efs 18-55mm en de 55-200mm
-canon 50mm
-canon 24-70mm L
-canon 100-400 mmL
allemaal nog geen jaar oud
Hiervoor in de plaats zou ik me dan de volgende lenzen aanschaffen:
De sigma 1O-2Omm of de 12-24mm voor de breedhoek
en de canon 28-300mm L als alround en telelens
Ik heb ook een canon extender 2
Nu komen mijn vragen,
Ik verlies nogal wat tele,dus past de extender op 28-300mm en nog veel belangrijker werkt het dan ook goed?
Is de 28-300mm even zwaar als de 100-400mm
die ik nu heb?
Heeft zo een veelzijdig lens niet veel nadelen ,ze kan toch niet op elk berijk perfect zijn of valt dat mee?
En nog een punt dat me doet twijfelen als één van mijn andere lenzen het begeeft ben ik nog niet alles kwijt en bij de 28-300 natuurlijk wel.
Kan iemand mij hier in steunen, of ben ik gewoon verkeerd bezig.
Comment