Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200 F4.0 L USM / Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 70-200 F4.0 L USM / Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM

Momenteel werk ik met de 70-200 F4 en ik heb er alleen maar lof over. Ik vind dit prijs kwaliteit één van de beste kopen die je kan doen.

IMHO gaat lichtsterkte nog altijd boven IS en als je een 70-200 2.8 op de kop kan tikken voor bijna evenveel geld of de 70-200 F4 IS denk ik dat je beter de eerste optie neemt. Maar dan spreken we weeral van om en bij de 1000 € en dat ligt al buiten het budget.

De 70-200 F4 verschijnt regelmatig tussen de zoekertjes voor om en bij de 500 €. Daarvoor kan je echt geen betere kwaliteitslens vinden in dat bereik. Ook weegt ze bijna de helft van die 2.8 wat toch al een stukje scheelt als je er een paar uren mee rond loopt.

Ik gebruik ze meestal om bv bij een feestje spontane portretten te maken en deze zijn echt haarscherp. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad !

Groetjes,
    Kristof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megarainman Bekijk bericht
      Momenteel werk ik met de 70-200 F4 en ik heb er alleen maar lof over. Ik vind dit prijs kwaliteit één van de beste kopen die je kan doen.

IMHO gaat lichtsterkte nog altijd boven IS en als je een 70-200 2.8 op de kop kan tikken voor bijna evenveel geld of de 70-200 F4 IS denk ik dat je beter de eerste optie neemt. Maar dan spreken we weeral van om en bij de 1000 € en dat ligt al buiten het budget.

De 70-200 F4 verschijnt regelmatig tussen de zoekertjes voor om en bij de 500 €. Daarvoor kan je echt geen betere kwaliteitslens vinden in dat bereik. Ook weegt ze bijna de helft van die 2.8 wat toch al een stukje scheelt als je er een paar uren mee rond loopt.

Ik gebruik ze meestal om bv bij een feestje spontane portretten te maken en deze zijn echt haarscherp. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad !

Groetjes,
      Kristof
      hallo,ik ben ook op zoek naar een 70-200 maar 2de hands is ze moeilijk te vinden en als je ze vind vragen ze er veel geld voor.jij zegt dat je ze tussen de zoekertjes vind voor om en bij de 500€.bij konijnenberg heb je ze nieuw voor 588€.

mvg jopat
      www.fotojoel.be
      7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Effe mijn 2c bijvoegen .

Vorig jaar zat ik voor dezelfde keuze . Na lang twijfelen - omwille van de goede kritieken, de extra 100mm en de IS - is het toch de 70-200 f/4.0 geworden .

Net als ik ga je deze lens blijkbaar voornamelijk buitenshuis gebruiken . En dat doe je doorgaans toch bij goed en vrij licht weer .
        Voor de rest zijn er niet zoveel situaties waarin een flits geen soelaas kan brengen of je ergens wat steun kan zoeken .

Onder deze voorwaarden heb ik geopteerd voor het vaste diafragma en het interne zoomsysteem . Oftewel een objectief dat beter de tand des tijds zal of zou moeten doorstaan .

IS is heel leuk en handig maar ( te ) kostelijk ( voor wat het is ) .

Dit zijn wel meningen die van toepassing zijn voor "mij" . Ik beken ook wel dat ik een tweedehands EF 200 f/2.8 heb bijgevoegd aan mijn arsenaal . En dan zit ik nog steeds onder de prijs van de 70-200 f/2.8 ...

Groeten,
        Stefan
        EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megarainman Bekijk bericht
          De 70-200 F4 verschijnt regelmatig tussen de zoekertjes voor om en bij de 500 €. Daarvoor kan je echt geen betere kwaliteitslens vinden in dat bereik.
          Jawel dus. Maar daarmee valt niet te zoomen. Is wel lichtsterker. En aangezien veel mensen met de 70-200 op het einde van hun bereik fotograferen zou ik toch (mijn eigen) primepipe oftewel de canon ef-s 200mm f/2.8 willen aanraden. Ongelofelijk snelle autofocus. Lichtsterk. Stevige kwaliteit en nog steeds f/4.0 bij het gebruik van een 1.4x teleconverter(->280mm). Je moet wel een beetje werken voor je shot maar daar leer je ook een hoop van. Is ook alleen maar handig wanneer je dan in een later stadium over zou stappen op een 70-200 2.8 IS. Ik heb een exemplaar van 3 maanden oud met UV filter op de kop kunnen tikken voor minder dan 500.

groeten

Comment

Working...
          X