Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Komen er nikkors 12-24 te koop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht

    Die 85mm 1.4 is natuurlijk iets heel anders maar ook leuk hebbedingetje lijkt me.

    beste,

    is meer dan een hebbedingetje hoor, indien je veel portretfotogafie doet, komt ie er maar zelden meer af , éénmaal je de kwaliteit gewoon bent..

    groeten
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #17
      Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      Ik sta op het punt om een 12-24 te kopen maar twijfel nog steeds of ik hem wel zo vaak ga gebruiken.

      Gr Kees
      Dat is toch simpel, je hebt een 17-55. Kan je nu alles fotograferen wat je wil, of moet je dikwijls een paar stappen achteruit zetten om toch de foto te maken die je wil.

      Voor mij is het simpel. Zolang ik op het DX formaat blijf, is de 12-24 een blijver.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #18
        Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

        Ik vraag me af of de 85mm 1.4 nu ook beter is dan mijn 80-200 AF-S op 85mm behalve natuurlijk de lichtsterkte.
        Gewoon niet te vergelijken, 80-200 is natuurlijk een goede zoom, maar eenmaal je ziet welke kwaliteit de 85 f1.4 je geeft, het is gewoon niet te vergelijken vooral dat superscherpe vergezeld van die supermooie dof, daar kan volgens mij geen enkel objectief aan,
        Maar ik moet zeggen dat ook de Nikkor 105mm AFS-VR deze kwaliteit benaderd.
        Geef mij voor het betere werk maar vaste brandpunten.

        Comment


        • #19
          Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

          Wat betreft de 85 f1.4 toch wat weerwerk bieden : ondanks alle bovenvermelde kwaliteiten blijft het hoedanook een objectief dat veel minder veelzijdig is dan de zoom , en dat vlgs mij nog substantieel kan verbeteren door toevoeging van ED/N glas en AFS/VR technologie.... Hetgeen trouwens ook kan gezegd worden van de 50 f1.4 versie...

          my 2 cts

          Silent M.

          Comment


          • #20
            Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
            beste,

            is meer dan een hebbedingetje hoor, indien je veel portretfotogafie doet, komt ie er maar zelden meer af , éénmaal je de kwaliteit gewoon bent..

            groeten
            volledig akkoord... je gaat enkel naar een zoom terug grijpen als 't echt niet anders kan, bijvoorbeeld kleine ruimte... of effecten....
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #21
              Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              En wat de objectieven betreft, de 12-24 gebruik ik eigenlijk minder dan verwacht, want de 17-55 is echt top en gaat altijd mee. Die 5mm(7.5mm) mis ik toch maar zelden (indien mogelijk met wat voetenwerk goed te maken)
              Dit vind ik een raar statement.
              Die 5mm is toch wel 30% meer beeldhoek dat je hebt (17 tov 12mm). En met voetenwerk kan je dit toch niet echt goedmaken; zeker niet als je binnen staat met je rug tegen de muur.
              Fotolog -DevLog

              Comment


              • #22
                Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Hoe groot zou de kans zijn dan mensen hun Nikkor 12-24 gaan verkopen onm de nieuwe 14-24 2.8 aan te schaffen?
                Misschien moet ik nog even wachten met het kopen van een groothoek.
                Ik heb net een 12-24 Nikkor gekocht (van iemand die overschakeld naar Canon, niet naar D3, maar dat terzijde), voor iets meer dan de prijs van de Tokina. Er zullen er nog wel meer op de markt komen door de D3 ook en ik denk dat er nog wel zulke buitenkansjes te vinden zullen zijn. Ik denk wel niet dat er voor minder dan de prijs van een nieuwe Tokina zullen verkocht worden. Zolang Nikon hoogstaande (D300) body's met DX sensoren blijft produceren zal de vraag naar dit objectief denk ik hoog genoeg blijven om een tweedehands prijs van 600+ euro in stand te houden.

                ps.: De 12-24 laat je niet alleen toe om van dichter te fotograferen, maar (en dat is voor mij 1 van de belangerijkste dingen) ook om meer dramatiek in je beeld te steken, bvb door iets dat dicht is gigantisch uit te vergroten.

                Comment


                • #23
                  Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                  Kortom, een geweldige lens.
                  Ik ben eigenlijk zo ver om een lens bij te kopen, zo rond de 700 á 800 euro.
                  Maar...... nu heb ik gisteren de Nikkor 85mm 1.4 mogen testen (ik weet het, een heel ander soort lens, keuzes, keuzes ) en die lens heeft mij eigenlijk GEGREPEN.
                  Wat een superlens is dit zeg.

                  Ik ga dus nog even nadenken.

                  Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #24
                    Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    wat kost een 85mm 1.4 ong 2e hands?
                    als je wat geduld hebt... op Ebay...
                    ik heb de mijne 460 pound betaald... dat is zowat 670€

                    splinter nieuwe staat trouwens...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      als je wat geduld hebt... op Ebay...
                      ik heb de mijne 460 pound betaald... dat is zowat 670€

                      splinter nieuwe staat trouwens...
                      Heb jij hem op Ebay gekocht?
                      Ik zie ze ook vaak staan, maar vind het link ivm douanecontole
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #26
                        Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                        Heb jij hem op Ebay gekocht?
                        Ik zie ze ook vaak staan, maar vind het link ivm douanecontole
                        was gewoon in de UK, dus geen douane problemen... tweede hands lens trouwens, volgens de owner slechts twee maal gebruikt of zo.. prima deal!!
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          was gewoon in de UK, dus geen douane problemen... tweede hands lens trouwens, volgens de owner slechts twee maal gebruikt of zo.. prima deal!!
                          Maar dan moest je vtv geld overmaken denk ik?
                          Dan stuurde hij hem op?
                          was dat gewoon op ebay.com?
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #28
                            Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                            Maar dan moest je vtv geld overmaken denk ik?
                            Dan stuurde hij hem op?
                            was dat gewoon op ebay.com?
                            geld overmaken via paypal natuurlijk... en is verzekerd opgestuurd...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                              Dit is mischien een klein beetje off-topic, maar missen jullie Nikkor 12-24 f4 gebruikers geen lichtsterkte bij deze lens?
                              Volgende vraag : heb je mischien minder licht nodig als de hoek breder wordt?
                              Ik ben serieus aan't twijfelen tussen de 17-55 f2.8 en de 12-24 f4.
                              Wat wil ik ermee? Ik vertrek volgend jaar naar de bergen van Wales (Groot Brittanie) en ik wil 'goed gerief' naar ginder meenemen en ik wil zeker niet konstant het statief gebruiken. Omdat het in de bergen heel winderig kan zijn is een statief niet altijd bruikbaar.
                              Ik ben ook een fan van steden fotografie, zowel s'nachts met statief als ook tijdens de dag zonder. Heb je ab-so-luut een groothoek nodig als je steden fotografeert?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                                Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
                                Ik ben serieus aan't twijfelen tussen de 17-55 f2.8 en de 12-24 f4.
                                Dit zijn twee mooie lenzen die elkaar aanvullen. je kunt ze niet met elkaar vergelijken. Voor architectuur, steden- en landschapsfotografie is de 12-24 een superlens. Al betrap ik me de laatste tijd erop dat ik meer de 10.5mm gebruik voor extra ruimte . De 17-55 is wel de all-round lens bij uitstek.

                                Comment

                                Working...
                                X