Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S lenzen voor 2008

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikon AF-S lenzen voor 2008

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht

Maar ik hoop wel nog altijd dat nikon nog een paar nieuwe lenzen gaat uitbrengen, nl; kleinere primes met AF-S (en VR mag er ook nog wel bij ) en zooms met een vaste F4
    Net hetzelfde gedacht als ik.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Of een 17-70 met VR of zoiets

Lijkt mij een ideale range voor in de stad en de VR lijkt mij handig voor in donkere omgevingen...
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht

Lijkt mij een ideale range voor in de stad en de VR lijkt mij handig voor in donkere omgevingen...
        Inderdaad, prachtige range. Maar of men over zo'n range een snel objectief van hoge kwaliteit kan maken is een andere zaak. En bovendien (alhoewel voor mij zeker niet gelaten), lijkt dit mij voor de producenten commercieel geen al te goeie zaak.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nog een zoomlens die bij 17/18mm begint... nikon heeft er zo nog 'maar' zeven (als ik goed heb geteld...)

Dan zou ik liever iets zien als een 50-135, nikon had daar vroeger een MF 3.5 versie van, en dat moet nu toch niet zo moeilijk zijn om daar een AF-motortje in te steken
          Nice pen, bet you write good stories with it.
          Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Welk diafragma ? F2.8
            Hoeveel lenzen willen jullie in hetzelfde bereik ?
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Vergeet niet dat er ook nog een 17-35, een echte groothoek op FF. En die heeft zijn kwaliteiten al bewezen.
              Ik ga het voorlopig ook nog bij de deze houden Ook heb ik nog de Sigma 12-24. Het wordt afwachten hoe die gaat presteren op de D3, maar dat moet met de lagere pixeldichtheid zeker meevallen...

MVG,

Comment

De AFS 24-70mm f/2.8 ED G is ondertussen door Bjorn Rorslett getest, en ze in dus nog verbeterd tov de AFS 28-70mm f/2.8 ED. Vooral de betere weerstand tegen invallend licht en de kortere focusafstand vallen op.

MVG,

Comment

Die Bjorn Rorslett is niet zomaar de eerste de beste.
                  De f2.8 Nikon zoomlenzen zijn zeker niet goedkoop, maar behoren momenteel tot de absolute top.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Die Bjorn Rorslett is niet zomaar de eerste de beste.
                    De f2.8 Nikon zoomlenzen zijn zeker niet goedkoop, maar behoren momenteel tot de absolute top.
                    Absoluut akkoord... beide nieuwe zooms zijn pareltjes

Ik denk er sterk aan om de AFS 24-70mm f2.8 te kopen in de loop van volgend jaar. De 14-24 ga ik waarschijnlijk overslaan omdat de AFS 17-35mm f2.8 zijn werk nog steeds meer dan behoorlijk doet

MVG,

Comment

Ik ben zeker benieuwd naar de nieuwe 14-24 en 24-70 lenzen van Nikon, maar in ieder geval is een 12-24 van Sigma mits een goed exemplaar uitstekend bruikbaar op FF, heeft de lens mij op de Kodak slr/n en op de Canon 5D al bewezen.
                      Het wachten is bij Nikon inderdaad op vernieuwing van de reeks lichtsterke primes.
                      Op de aloude (en door mij op de Kodak slr/n veel gebruikte) 17-35mm past wel een polariser (ook op 17mm als je een slim of Nikon wide variant hebt).
                      Vreemd genoeg geeft een Tokina 17mm in de nieuwste versie trouwens nog minder gauw vignettering met een 17mm pola.
                      Last edited by Spanjaart; 9 september 2007, 21:19.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        maar in ieder geval is een 12-24 van Sigma mits een goed exemplaar uitstekend bruikbaar op FF, heeft de lens mij op de Kodak slr/n en op de Canon 5D al bewezen.
                        maar die 2.8 is hier de grote troef hé (bij de nikon 14-24)
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                        X