Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpe Tamron 17-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onscherpe Tamron 17-50

    Yup, dat werkt wel. En toch een duidelijk verschil met mijn exemplaar! Ik stuur direct een mailtje naar fotokonijnenberg, hopelijk is het zo makkelijk om te ruilen als er hier gezegd wordt
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #17
      Re: Onscherpe Tamron 17-50

      komt vaker voor kijk hier maar eens >

      nikon d200

      Comment


      • #18
        Re: Onscherpe Tamron 17-50

        Hoi,

        ik lees af en toe eens wat...
        Maar dit is wél de eerste keer dat van focus problemen met Tamron lenzen las.
        Van het andere concurerend merk (Sigma) heb ik flink wat meer gelezen.
        Ook de dure "originele" merken hebben hun klachten op dat gebied en worden dan ter reparatie aangeboden.

        En zoals bij de andere merken...
        negatieve reacties stapelen zich snel op en de positieve worden op dat moment niet geschreven...

        Ik heb een 350D en van alledrie merken één lens. Gelukkig allen goed.

        Groet
        Ad B

        Comment


        • #19
          Re: Onscherpe Tamron 17-50

          Net bericht gehad van fotokonijnenberg "ja, kom maar even langs met de lens, dan zien we wel of er iets mee mis is". Komaan, ik ga echt niet 2u heen en terug rijden om dan niet eens zeker te zijn dat'k een nieuwe krijg

          Hoe zijn jullie ervaringen met opsturen via de post? Stuur je naast de factuur dan ook een beschrijving van de problemen erbij of zo? En hoe zit dat met de verzendingskosten, op mijn rekening in beide richtingen? Kan ik in het zelfde pakket ook een bestelling laten bijvoegen (zonder dat extra verzendingskosten erbij komen)? Hoelang kan het duren om een nieuwe te krijgen?
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #20
            Re: Onscherpe Tamron 17-50

            Ik heb mijn ervaring al eerder gepost...mijn raad is: rij naar ginder, praat eens met de mensen van Konijn en je komt zeker met een nieuw en goed exemplaar terug. Konijn geeft goede service!

            Per post is veel te afstandelijk...

            Bij de weg: kan je eens een (link naar een) hoog resolutie fotootje posten waar deze onscherpte opvalt? Op jouw focustest zie ik toch niet zo'n geweldige afwijking hoor.

            Wim
            www.flickr.com/nertog/sets

            Comment


            • #21
              Re: Onscherpe Tamron 17-50

              Heb je al foto's genomen vanop een statief met gebruik van een zelftimer of afstandsbediening? Bij volle opening (f2.8) is de diepteverhouding slechts enkele millimeters tot centimeters en de druk op de ontspanner is misschien al genoeg om een kleine afwijking te krijgen

              Ga zeker langs bij Konijnenberg
              Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

              Comment


              • #22
                Re: Onscherpe Tamron 17-50

                Vorige foto was met statief én timer. Maar ter illustratie nog twee fotootjes, 100% crop, met statief én timer:

                F 2.8



                F 8



                Ben ik nu te veeleisend? Vooral die f 2.8 lijkt me toch niet denderend voor een lens die zeer goed is op 2.8 en uitstekend vanaf 4.
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                Comment


                • #23
                  Re: Onscherpe Tamron 17-50

                  Zo veel ruis...welke ISO heb je gebruikt? Als je de ruis "wegdenkt" is die foto op f2.8 wel ok denk ik. Ideaal om te beoordelen zou een panoramatje zijn waarop kleine details staan (bladeren van bomen ofzo).
                  www.flickr.com/nertog/sets

                  Comment


                  • #24
                    Re: Onscherpe Tamron 17-50

                    Eventjes wat ik er van denk...
                    Het scherpstellingssysteem is gebaseerd op contrast. Als de camera de lens in die positie krijgt dat het contrast tussen twee vlakken optimaal is, is de lens scherpgesteld. Bij breedhoek krijg je dat contrast veel sneller dan bij telelenzen, omdat de afbeelding veel kleiner is. Een thumb lijkt ook altijd veel scherper dan de normale foto.
                    Als je de factor breedhoek dan nog eens combineerd met een 2.8 diafragma, krijg je zowisoo een heel kleine scherpte diepte.
                    Bekijk op pbase.com eens foto's die met een L lens 50 mm f-1.0 gemaakt zijn...
                    Die lens kost wat meer dan een tamron breedhoek, en geeft toch geen scherpe beelden op diafragma 1.0. (Ik wil geen appels met peren vergelijken, maar ik denk dat die 2.8 veel roet in de scherpstelling van de lens gooit, vandaar de vergelijking met de 50 mm 1.0)
                    Anyway, dat is mijn eerste indruk.
                    http://www.jasperman.info
                    Photoblog and "Photography for dummies"(under construction)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Onscherpe Tamron 17-50

                      Leg me dan eens uit dat m'n tamron 90mm 2.8 vééél scherper is ondanks dat de DOF drie keer zo klein is? Volgens een DOF calculator zou in mijn omstandigheden voor die laatste test de DOF 1cm geweest zijn. En de testshots zijn op 50 mm getrokken, dus niet echt breedhoek En ISO 400. Maar ik snap er niks meer van hoor, dit is normaal voor een zeer goede lens?

                      Heeft er niemand een (goede) tamron 17-50 waarmee ik zou kunnen vergelijken?


                      PS: van die 50mm 1.0 wordt in reviews ook gezegd dat hij niet zo scherp is op 1.0, bij de Tamron voor zover ik weet niet, heb toch gelezen dat ie wide open ook zeer goed is.
                      Last edited by starsofglass; 29 augustus 2007, 06:53. Reden: addendum
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Onscherpe Tamron 17-50

                        Ik zou zeggen: doe een finale test met je 17-50mm en een andere lens op dezelfde brandpuntsafstand (liefst breedhoek). Fotografeer een stuk landschap (bos) waarop kleine details te zien zijn op F2.8 en post beide full res foto's eens.

                        PS: stel je camera in op iso 100 voor de test
                        www.flickr.com/nertog/sets

                        Comment


                        • #27
                          Re: Onscherpe Tamron 17-50

                          In afwachting van boomfoto's wil ik wel effe nog vermelden dat m'n focus punt in de vorige foto's de "que" was van "élastique".

                          Edit: en voor alle zekerheid, je moet na het openen van de link nog es op de foto klikken voor volledige grootte, in de verkleinde versie zie je natuurlijk minder het probleem.
                          Last edited by starsofglass; 29 augustus 2007, 11:49. Reden: vergetelheid, te weinig geslapen :p
                          Mijn foto's en fractals
                          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Onscherpe Tamron 17-50

                            Waarom die 90 mm 2.8 scherper is?
                            Vaste brandpuntlenzen zijn over het algemeen toch beter dan zoomlenzen?
                            Anyway. Ik heb eens navraag gedaan bij een kennis en hij denkt niet dat ze uw lens gaan terug nemen in de winkel. Ik hoop voor u dat ze het wel doen. Neem in iedergeval de resultaten van uw testen mee.
                            http://www.jasperman.info
                            Photoblog and "Photography for dummies"(under construction)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Onscherpe Tamron 17-50

                              Bon, heb de lens binnengebracht. Tot mijn verbazing is er zelfs niks getest, eerst gewoon proberen overtuigen dat de problemen die ik ermee had "normaal" waren (zelfs zonder beelden te zien ervan). We vroegen toch om eens een ander exemplaar te testen als vergelijking, maar er waren er geen meer (hoewel op de site stond dat er wel nog voorradig waren). Dus opgestuurd ter herstelling, en toen we vroegen hoe lang dat gemiddeld duurt een mooie "geen idee" gekregen. En eens hersteld kan ie niet eens per post gestuurd worden Ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom iedereen zo gek is van fotokonijnenberg, mooie prijzen maar qua klantenservice kan het stukken beter, mij moeten ze er niet meer verwachten
                              Mijn foto's en fractals
                              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Onscherpe Tamron 17-50

                                Vreemd, ik heb net het tegenovergestelde meegemaakt...mijn Sigma werd direct vervangen. Misschien had je gewoon pech dat er geen voorraad meer was.
                                www.flickr.com/nertog/sets

                                Comment

                                Working...
                                X