Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

Heb vandaag m'n DA 70mm ltd gehaald en zojuist een paar testshots gemaakt. (helaas niet echt geschikt om hier te plaatsen) OMG wat is die scherp, zelfs vol open Geweldig Da's weer es wat anders dan m'n EX 28-70 @ 70mm. Niet dat die slecht is maar....
    De bouwkwaliteit is ook volgens mij ook goed, voelt zeer robuust aan Heeft die DA 21mm ltd net zo'n IQ? Zo ja, dan weet ik wat me te doen staat....
    Last edited by MarkEL; 21 september 2007, 19:26.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Proficiat MarkEl
      Binnenkort komt er eentje vrij! mss.??
      Heb ik van horen zeggen!
      I Love Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
        Net ff getest, het is: 49mm &/of 43mm!

agzz
        Dit begrijp ik niet helemaal. 2 filtermaten, hoe werkt dat dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Dit begrijp ik niet helemaal. 2 filtermaten, hoe werkt dat dan
          Aha, dat hebben we graag, mensen die er voor uitkomen dat ze het niet begrijpen!
          Enkel dommeriken denken alles te moeten weten, maken zich constant belachelijk en leren ook zelden iets bij!

Den uitleg:
          De hood, zoals je hem op de foto (above) ziet, is niet in de opbergmode maar in de gebruiksmode, wat al op zich heel kinky is, hé!
          Vandaar m'n joke over de dias, het lijkt eerder op een diamasker, dan op een zonnekap.
          Ik heb weer ‘enkele dagen’ met een K10 kunnen werken, voor de Macro tests en met de 21 mounted; kwam iedereen af met, hey “my name” sinds wanneer werk je met Optics van Mattel…. of is het er eentje van Tolo, hahahahaa?

Dagzz, binnenpretjes
          Bon, de 49mm schroefdraad = die van het objectief zelf, doodnormaal dus!
          De vlinder “alu” hood, kun je verwijderen door tegen de klok in te draaien en terug om hem te plaatsen (bajonetsysteem, met 2 witte dot’jes)
          In de hood zelf, zit er echter ook nog een filterschroefdraad van 43mm!
          De 43mm filter komt daardoor, tussen lens en hood te zitten!
          Voor een pola of FX, moet je de 49mm gebruiken, daar bijstellen onmogelijk wordt!!
          (je kan er gewoon niet bij met je vingers)

Voila, tot uw dienst!

agzz
          Last edited by Dagzz; 22 september 2007, 16:53.
          I Love Leica

Comment

Aha, dat hebben we graag, mensen die er voor uitkomen dat ze het niet begrijpen!
            Enkel dommeriken denken alles te moeten weten, maken zich constant belachelijk en leren ook zelden iets bij!

Den uitleg:
            De hood, zoals je hem op de foto (above) ziet, is niet in de opbergmode maar in de gebruiksmode, wat al op zich heel kinky is, hé!
            Ik heb weer ‘enkele dagen’ met een K10 kunnen werken, voor de Macro tests en met de 21 mounted; kwam iedereen af met, hey “my name” sinds wanneer werk je met Optics van Mattel…. of is het er eentje van Tolo, hahahahaa?

Dagzz, binnenpretjes
            Bon, de 49mm schroefdraad = die van het objectief zelf, doodnormaal dus!
            De vlinder “alu” hood, kun je verwijderen door tegen de klok in te draaien en terug om hem te plaatsen (bajonetsysteem, met 2 witte dot’jes)
            In de hood zelf, zit er echter ook nog een filterschroefdraad van 43mm!
            De 43mm filter komt daardoor, tussen lens en hood te zitten!
            Voor een pola of FX, moet je de 49mm gebruiken, daar bijstellen onmogelijk wordt!!
            (je kan er gewoon niet bij met je vingers)

Voila, tot uw dienst!

agzz
            Aha, nu begrijp ik het. Thx voor de uitleg

'k Ben er nog steeds niet uit, de DA21mm aanschaffen of toch wachten op de DA*16-50. Pffff, 'k wordt zo moe van mijzelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Aha, nu begrijp ik het. Thx voor de uitleg

'k Ben er nog steeds niet uit, de DA21mm aanschaffen of toch wachten op de DA*16-50. Pffff
              Voor mij is dat 'en-en' voor jou 'of-of' blijkbaar

'k wordt zo moe van mijzelf
              Tja, ik denk dat je "meer bewust" zult moeten proberen te leven en vooral leren genieten van wat je al hebt, in plaats van jezelf ongelukkig en zot te maken met wat je allemaal nog niet hebt!!

agzz
              I Love Leica

Comment

Tja, ik denk dat je "meer bewust" zult moeten proberen te leven en vooral leren genieten van wat je al hebt, in plaats van jezelf ongelukkig en zot te maken met wat je allemaal nog niet hebt!!
                Allez, om je wat moed te geven ik heb vandaag juist: 3 [LEICA's MP ‘Hermès Edition” 1] aangekocht, maar wel zuiver als geldbelegging! (maandag in originele verpakking naar de bankkluis)
                Beter dan elk WllStr aandeel.

agzz
                I Love Leica

Comment

Voor mij is dat 'en-en' voor jou 'of-of' blijkbaar
                  Tja, m'n portemonnee trekt niet meer

Weet je... je hebt volledig gelijk. Bedankt voor deze zin.

Comment

Hallo,

Even terug naar het topic. De 2 DA *.
                    Ik ben zo vrij geweest om wat test foto's te maken met beide lenzen.

Te vinden onder volgende link:
                    http://picasaweb.google.com/MarcP61/Test

Telkenmale heb ik foto's genomen met alle f-stappen van f2,8 tot f22 en op min. & max. mm. Scherpstelling(spot) is steeds op het blad papier geweest in het midden van de foto juist boven de trampoline.

Als je op een foto klikt dan kan je rechts om meer details vragen. Dan zie je aan de naam van de foto welke lens, de f- & mm-waarde.

Ze zijn ook te downloaden indien je wat beter wilt kijken.

mvg
                    Marc

PS: Vinden jullie de schertpe OK?
                    Last edited by MP61; 24 september 2007, 10:40.
                    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                    M.v.g. Marc

Comment

• Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

Ik moet het even in de groep gooien

Mijn DA*16-50 is terug naar De Beuckelaer wegens focus problemen in de lagere f-standen 2,8 -> 8.

- front-focus wanneer ze op oneindig werd ingesteld.
                      - back-focus wanneer de afstand ca. 80 cm bedroeg.

Hehe, dat lucht op
                      Marc
                      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                      M.v.g. Marc

Comment

Zo..... de kogel is door de kerk....... Vandaag belde ik met Konijnenberg, 'k was toch nieuwsgierig of er nog DA*16-50's binnen waren gekomen. Dit omdat ik nog steeds zat te twijfelen over welke lens ik nu zou kopen ('k had al bijna de DA21 besteld, maar nog net niet ) Na wat geregel van hun kant ('k werd tot twee keer toe in de wacht gezet) mocht ik een DA*16-50 ophalen. 'k was zelf erg verbaasd en blij verrast.

De keuze is nu dus gemaakt, want ik heb de lens direct vanmiddag opgehaald. (voor ze zich konden bedenken, you never know ) Maar helaas heb ik door tijdgebrek pas een half uurtje terug de lens uit de doos kunnen halen .

'k Heb wel net ff m'n firmware geupdated naar versie 1.3. 't Eerste en enige wat me toch nog toe is opgevallen is dat de SDM echt fluisterstil is. Verder heb ik helaas nog niet echt wat leuks kunnen doen met m'n nieuwste aanwinst, maar dat zal nog wel komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                          Zelfs m'n FA31 heeft dat een klein beetje, en dat is ook niet het enige exemplaar met wat speling. De weather sealing in de DA* zorgt er allicht voor dat die speling er veel minder is (normaal want daarlangs kan natuurlijk stof binnen) of minstens gedempt wordt. Niks om je zorgen over te maken imho...

Wim
                          Hoe is dit normaal gesteld met de DA Limiteds? 't Viel mij namelijk op dat mijn DA70 ook enige speling heeft. 't Lijkt me op zich niet iets om me ongerust over te maken maar van de andere kant, behoren de Limiteds niet de beste bouwkwaliteit van alle (huidige) Pentax lenzen te hebben?

't Is wat mij betreft in ieder geval nogal typerend dat mijn FA50 f1,4 (met die goedkope plastieken bouw) geen enkele speling heeft, en die dure Limited wel

Comment

MarkEL is een gelukzak !
                            Even naar Konijnenberg bellen voor een Pentax DA 16-50 F2,8 ED en kom ze maar afhalen !

Ik bestelde deze lens ook samen met de 50-135 reeds in mei en stond daarmee tweede op de lijst.
                            Ik mocht absoluut niet twijfelen aan het gegeven woord. Besteld is besteld.
                            Tweede op de lijst is tweede voor de levering wanneer de lenzen uiteindelijk zouden binnen komen.

Toen ik enkele weken terug merkte dat deze lenzen in voorraad waren verwonderde het mij dat ik van Konijnenberg niks te horen kreeg.
                            Ik stond toch tweede op de lijst !...
                            Toen ik hen hierover mailde kreeg ik op 25.09 een offerte voor de 50-135lens welke ik op 27.09.07 via een internationale overschrijving betaalde.
                            Deze internationale betalingen zijn altijd binnen de drie dagen uitgevoerd.
                            We zijn nu dadelijk 09.10.07 en heb nog altijd niets gehoord.

Ik begin nu zeer sterk aan de GELOOFWAARDIGHEID van Konijneberg te twijfelen en vraag mij af of ik de service van dit bedrijf op dezelfde manier moet beoordelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
                              MarkEL is een gelukzak !
                              Even naar Konijnenberg bellen voor een Pentax DA 16-50 F2,8 ED en kom ze maar afhalen !

Ik bestelde deze lens ook samen met de 50-135 reeds in mei en stond daarmee tweede op de lijst.
                              Ik mocht absoluut niet twijfelen aan het gegeven woord. Besteld is besteld.
                              Tweede op de lijst is tweede voor de levering wanneer de lenzen uiteindelijk zouden binnen komen.

Toen ik enkele weken terug merkte dat deze lenzen in voorraad waren verwonderde het mij dat ik van Konijnenberg niks te horen kreeg.
                              Ik stond toch tweede op de lijst !...
                              Toen ik hen hierover mailde kreeg ik op 25.09 een offerte voor de 50-135lens welke ik op 27.09.07 via een internationale overschrijving betaalde.
                              Deze internationale betalingen zijn altijd binnen de drie dagen uitgevoerd.
                              We zijn nu dadelijk 09.10.07 en heb nog altijd niets gehoord.

Ik begin nu zeer sterk aan de GELOOFWAARDIGHEID van Konijneberg te twijfelen en vraag mij af of ik de service van dit bedrijf op dezelfde manier moet beoordelen.
                              Tja.... Ik heb in dit geval zeker geluk gehad, 'k ben de eerste die dat toe zal geven. Verder heb ik eerlijk gezegd ook mijn twijfels over de betrouwbaarheid van die wachtlijsten. (niet alleen bij Konijn overigens.) Ik had mijn pre-order op 28-06-2007 ingediend, en in juli ofzo werd mij verteld dat ik bijna bovenaan de lijst stond. Toen ik later weer belde bleek ik op de 12e plek te staan.

Een aantal weken later (de eerste exemplaren waren toen inmiddels uitgeleverd) werd mij verteld dat ik in de top 5 op de wachtlijst stond. Bleek ook niet te kloppen. Toen ik laatst in de winkel was om m'n DA70 op te halen heb ik de lijst zelf gezien op hun computerscherm, bleek ik 7e te staan.

Op het moment dat ik afgelopen vrijdag bij Konijn was, zag één van de verkopers mij met de nieuwe lens in handen. Hij was erg verbaasd dat ze die in de winkel hadden en begon er direct enigszins verontwaardigd met zijn collega over dat hij dezelfde middag al een klant in de winkel had gehad voor deze lens. Deze klant woonde namelijk zo'n kleine 180km verderop.

Celestinus, woon jij in België of Nederland. Misschien dat dat verschil maakt? ('t lijkt me niet, maar je weet het maar nooit...) Ik hoop in ieder geval dat jij ook snel een exemplaar krijgt. Van de Beukelaer heb ik wel begrepen dat ze de komende 2 weken kleine aantalen 16-50's binnen gaan krijgen....

Trouwens, ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik op de site van Fotokonijn bij de 50-135 al eens zo'n groen vrachtwagentje gezien. Dat zou betekenen dat die in voorraad geweest is. (zonder pre-orders dus)

Comment

MarkEL bevestigd wat al meerdere klanten met dezelfde onhebbelijkheden van Konijnenberg hebben meegemaakt.

Comment

Working...
                                X