Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

    Aha,
    goe dnieuws dus..

    Txs Wim, t zal toch niet voor onmiddellijk zijn, maar je weet nooit. Goed om weten...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #77
      Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

      Hallo,

      Hebben jullie ook de indruk dat die 2 lenzen als ze op afstand "oneindig" staan geen scherpe foto's leveren?

      Aan mijn settings op de K10 is er niets gewijzigd.

      Ik had hier graag 2 foto's gelinked maar ik krijg de URL maar niet goed via telenet-foto. Vroeger kreeg ik een mooie URL met op het einde *.jpg maar nu uitsluitend een rare tekst combinatie.

      Is er eventueel een andere mogelijkheid om die 2 foto's te laten beoordelen voor een "second opinion"?

      bedankt
      Marc
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #78
        Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
        Hallo,

        Hebben jullie ook de indruk dat die 2 lenzen als ze op afstand "oneindig" staan geen scherpe foto's leveren?

        Aan mijn settings op de K10 is er niets gewijzigd.
        Heb ik nog niet gemerkt. Maar ik maak zelden (of nooit) foto's op oneindig scherpgesteld met volopen diafragma...

        Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
        Ik had hier graag 2 foto's gelinked maar ik krijg de URL maar niet goed via telenet-foto. Vroeger kreeg ik een mooie URL met op het einde *.jpg maar nu uitsluitend een rare tekst combinatie.

        Is er eventueel een andere mogelijkheid om die 2 foto's te laten beoordelen voor een "second opinion"?
        Post anders gewoon ff de URL naar de site waar ze staan. Als je rechtermuistoets->eigenschappen (in internet explorer) klikt op de foto's kan je normaal ook wel de "echte" URL van de foto achterhalen.

        hth, Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #79
          Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Heb ik nog niet gemerkt. Maar ik maak zelden (of nooit) foto's op oneindig scherpgesteld met volopen diafragma...
          Heb ik ook niet gedaan, bijna volopen -> 5,6

          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Post anders gewoon ff de URL naar de site waar ze staan. Als je rechtermuistoets->eigenschappen (in internet explorer) klikt op de foto's kan je normaal ook wel de "echte" URL van de foto achterhalen.

          hth, Wim
          Op mijn web-ruimte heb ik een index.htm staan waardoor blijkbaar een verwijzing naar een aparte file ook niet meer werkt. Heb ik ergens schuin gelezen dat dit normaal is. Tenzij er een truukje bestaat om dat te omzeilen.

          mvg
          Marc
          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
          M.v.g. Marc

          Comment


          • #80
            Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

            Voor diegene die hun second opinion willen geven over het scherpte issue hoop ik dat het via de volgende link gaat lukken


            http://foto.telenet.be/1712514156


            mvg
            Marc
            Last edited by MP61; 12 september 2007, 20:29.
            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
            M.v.g. Marc

            Comment


            • #81
              Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

              Toen ik vertrok had ik, één 14mm'ken!
              Bij terugkomst echter:
              14mm f/2.8 (2x)
              21mm limited (2x)
              70mm limited (1x)
              That’s why friends are 4, maar ’t zijn’r wel 5!!

              Lucky moi

              agzz
              I Love Leica

              Comment


              • #82
                Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                Voor diegene die hun second opinion willen geven over het scherpte issue hoop ik dat het via de volgende link gaat lukken


                http://foto.telenet.be/1712514156


                mvg
                Marc
                1. Hmm, geen 2de opinie of die lens een scherpte probleem heeft of niet. Of kan men met de link niks aanvangen?

                2. Ter Info, In de exif gegevens ontbreekt het lens type. Voor beide lenzen trouwens.


                mvg
                Marc
                Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                M.v.g. Marc

                Comment


                • #83
                  Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                  1. Hmm, geen 2de opinie of die lens een scherpte probleem heeft of niet. Of kan men met de link niks aanvangen?

                  2. Ter Info, In de exif gegevens ontbreekt het lens type. Voor beide lenzen trouwens.


                  mvg
                  Marc
                  Dat zijn nu eenmaal de grenzen, de wetten, in het english: The L-Factor genaamd!
                  Daar waar zelfs de beste en intelligentste technologie, of bouw het laat afweten
                  Doe voor oneindig, een stopke of 2, meer en als je manu scherpsteld, steeds iets onder de platte 8, om winst te maken!
                  Zoals wim al ponneerde, vol open + oneindig dat is totaal zinloos en not done (.)

                  agzz

                  *
                  Last edited by Dagzz; 17 september 2007, 15:37.
                  I Love Leica

                  Comment


                  • #84
                    Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                    Dus 5,6 is ook niet goed genoeg. Dan zal ik het bij de volgende gelegenheid eens proberen op 16.

                    bye
                    Marc
                    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                    M.v.g. Marc

                    Comment


                    • #85
                      Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                      Dus 5,6 is ook niet goed genoeg. Dan zal ik het bij de volgende gelegenheid eens proberen op 16.

                      bye
                      Marc
                      Op oneindig is het altijd een compromis, tussen: scherpte / scherptediepte.
                      Het beste is even te ijken, als je de max scherpte wil bereiken! (is wel voor elke lens anders)
                      Tripod / mirror up (remote) /SR off/ géén voorzetfilters en dan f/5.6 - 8 - 11 - 16 - 22 - 32
                      De grootste scherptediepte ligt altijd op de min f/ stop, maar de hoogste scherpte zeker niet (16/22/32 >> kan soft tot zéér soft zijn) en dat komt meestal, wéér door dienen diffraction bandit

                      agzz
                      Last edited by Dagzz; 17 september 2007, 12:43.
                      I Love Leica

                      Comment


                      • #86
                        Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                        ppff... Ik heb gisteren maar weer es gebeld met de Beukelaer, over de levering van de DA*16-50. Het ik misschien beter niet kunnen doen, werd er weer niet vrolijker van.

                        Ze hebben nog steeds geen idee wanneer er weer wat geleverd wordt maar, ze verwachten nog geen grote hoeveelheden op korte termijn. Als er wat binnenkomt, zijn het dus maar zeer kleine aantallen... die vervolgens dus ook nog es verdeeld moeten worden onder de winkels.
                        Nu heb ik bij Konijn laatst de wachtijst zelf gezien ('k was in de winkel om een Arctic butterfly te halen) en ik ben nog lang niet aan de beurt. (achtste ofzo) De langswachtende wacht al sinds eind maart als 'k me niet vergis... dusss.......

                        Ik ben het wachten stilaan beu. En heb me daarom eerst maar een DA 70mm f2,4 ltd besteld Die's wel op voorraad en ga ik morgenavond ophalen

                        Maar nu heb ik mezelf opnieuw voor de keus gesteld... op de DA*16-50 wachten of de DA 21mm ltd erbij halen en mijn DA* bestelling annuleren. Dat zou mijn compacte prime serie namelijk wel redelijk compleet maken met de DA21, FA50 & DA70. 'k Zou dan de Sigma EX 28-70 (voorlopig) houden voor 't gemak. (alhoewel ik denk dat ik die niet veel meer zal gebruiken)

                        Hoe is de IQ van de DA21 nu eigenlijk ten opzichte van de DA*16-50 @ 21mm? (en dan met name verschil in OOF)

                        Enne.... worden die ltd's eigenlijk geleverd met of zonder zonnekap?
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #87
                          Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          ppff... Ik heb gisteren maar weer es gebeld met de Beukelaer, over de levering van de DA*16-50. Het ik misschien beter niet kunnen doen, werd er weer niet vrolijker van.

                          Ze hebben nog steeds geen idee wanneer er weer wat geleverd wordt maar, ze verwachten nog geen grote hoeveelheden op korte termijn. Als er wat binnenkomt, zijn het dus maar zeer kleine aantallen... die vervolgens dus ook nog es verdeeld moeten worden onder de winkels.
                          Nu heb ik bij Konijn laatst de wachtijst zelf gezien ('k was in de winkel om een Arctic butterfly te halen) en ik ben nog lang niet aan de beurt. (achtste ofzo) De langswachtende wacht al sinds eind maart als 'k me niet vergis... dusss.......
                          Hmm... Bij Tekade.de zeggen ze vanaf November alle voorbestellingen te zullen hebben afgewerkt, en dan aan de reguliere bestellingen te kunnen beginnen leveren... Ook daar een wachtlijst dus, maar ik stond blijkbaar toch vooraan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Ik ben het wachten stilaan beu. En heb me daarom eerst maar een DA 70mm f2,4 ltd besteld Die's wel op voorraad en ga ik morgenavond ophalen
                          Een hele fijne die DA70!! Daar zal je erg blij mee zijn!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Maar nu heb ik mezelf opnieuw voor de keus gesteld... op de DA*16-50 wachten of de DA 21mm ltd erbij halen en mijn DA* bestelling annuleren. Dat zou mijn compacte prime serie namelijk wel redelijk compleet maken met de DA21, FA50 & DA70. 'k Zou dan de Sigma EX 28-70 (voorlopig) houden voor 't gemak. (alhoewel ik denk dat ik die niet veel meer zal gebruiken)
                          Hmm... ik zit zowiezo met een kitje vast brandpunten en een kitje zooms. Ik vind dat mekaar perfect aanvullen. De zooms zijn enkel als ik de flexibiliteit nodig heb. I.e. gevallen waar ik of de tijd of de zin (door ongunstige omstandigheden) niet heb om van objectief te wisselen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Hoe is de IQ van de DA21 nu eigenlijk ten opzichte van de DA*16-50 @ 21mm? (en dan met name verschil in OOF)
                          Moeilijk te zeggen, hangt mogelijk van exemplaar tot exemplaar af. Ikzelf ben erg blij met de DA21, en zal er de voorkeur aan geven als ik het gemak van de zoom niet nodig heb. Bovendien zo erg discreet en dat is me heel wat waard. De reden waarom de DA21 en de FA43 vaak in een zijzakje met de zooms meereizen (en als ik plaats heb ook de FA77)...

                          K10D+grip+DA* voor 't flexibele werk, en als discretie vereist... grip eraf en DA21 of FA43 erop... haast een compact camera!

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Enne.... worden die ltd's eigenlijk geleverd met of zonder zonnekap?
                          Met zonnekap, vooral die op de DA21 is erg leuk (heel compact en toch efficiënt).

                          hth, Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                          Comment


                          • #88
                            Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                            Hmm... Bij Tekade.de zeggen ze vanaf November alle voorbestellingen te zullen hebben afgewerkt, en dan aan de reguliere bestellingen te kunnen beginnen leveren... Ook daar een wachtlijst dus, maar ik stond blijkbaar toch vooraan.
                            Lucky you.... Ach da's ook m'n eigen schuld, ik had veel eerder een bestelling moeten plaatsen. Maar goed, ik had niet verwacht dat dit zo'n langdurige kwestie zou worden...

                            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                            Een hele fijne die DA70!! Daar zal je erg blij mee zijn!!
                            De DA70mm stond al een mooi tijdje op mijn verlanglijstje, dus ik denk dat je wel es gelijk kon hebben 't Lijkt me het ideale portretlensje, waar de FA50 nog wel es aan de korte kant is, maar de 90mm Tamron net te lang. En met een prachtige zachte bokeh.

                            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                            K10D+grip+DA* voor 't flexibele werk, en als discretie vereist... grip eraf en DA21 of FA43 erop... haast een compact camera!
                            Ach, discretie is niet mijn eerste reden om graag een prime kit te willen hebben. 'k Heb me tot op heden bijv. nog niet bezig gehouden met straatfotografie. (de grap is hierbij wel; ik durf het niet echt, 'k ben een beetje huiverig om mensen op straat lastig te vallen met 2 1/2 kilo camera & lens, zoals met bijv. de K10D met Sigma 70-200 ) 't Is meer om het gewicht en de ruimte die ze innemen. Ik denk dat ik mijn camera nog sneller mee zal nemen als ik gebruik kan maken van een wat kleinere tas met wat minder inhoud en minder kilo's. Als ik besluit de DA21 aan te schaffen koop ik mij er ook een kleinere tas bij voor de setup K10D + die drie prime lensjes. Ik neem op't moment namelijk telkens alles maar mee (want tja, dat zit standaard in mijn tas) terwijl ik weet dat ik lang niet alles nodig heb. M'n 70-200 gebruik ik bijv. nooit voor portretjes. Veel te groot en te intimiderend imo... en er toch steeds mee slepen

                            Nog een voordeel van deze prime lensjes vind ik het 49mm filterdraad. Die filters zijn immers veel goedkoper dan die grote 77mm filters...

                            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                            Met zonnekap, vooral die op de DA21 is erg leuk (heel compact en toch efficiënt).
                            Dus wel een zonnekap. Ook bij de Da70mm wordt een zonnekap geleverd? Op de site van Konijn wordt namelijk aangegeven dat er geen zonnekap bij zit...

                            Hhmm.. Ik neig toch wel steeds meer naar de DA21mm in plaats van de DA*16-50 (voorlopig in ieder geval. Waarschijnlijk zal die DA* er uiteindelijk volgend jaar ofzo ook nog wel komen. En ik had me nog zo voorgenomen me niet tot LBA te laten verleiden )
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #89
                              Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                              Ik heb de 21mm tweemaal, zo intrssnt is'm en hij heeft ook 2 filtermaten!!
                              De 70 en 21 (beide met hood)
                              met de hood van de 21 kun je dia's afspelen

                              agzz



                              dit is je hood, lijkt wel een toycam, niemand neemt je toch serieuze met zo'n lenske, wat een super voordeel is!!
                              Last edited by Dagzz; 20 september 2007, 23:08.
                              I Love Leica

                              Comment


                              • #90
                                Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                                Net ff getest, het is: 49mm &/of 43mm!
                                Pola van 43mm is uitgesloten natuurlijk.

                                agzz
                                I Love Leica

                                Comment

                                Working...
                                X