Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spijt van Tokina AF 100mm f/2.8 AT-X Pro D macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spijt van Tokina AF 100mm f/2.8 AT-X Pro D macro

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
    Geef het wat tijd. Ik was er ook zo 1 van de bibberhandjes en had absoluut geen schik van deze lens in het begin. Maar nu wat maandjes later ben ik helemaal in m'n nopjes en kan ik prima overweg met deze lens op zowel macrogebied als portretjes

Ik ben gisteren het bos nog in geweest , om wat foto's te maken van libelles en heb ook nog geprobeerd om wat portretjes te maken. Alles met een sluitertijd van 1/125 of nog iets korter en er zaten toch wel heel scherpe foto's bij. Alles zonder statief. Het zal dus inderdaad wel even zijn tijd en gewenning nodig hebben.

VR is me in ieder geval geen meerprijs van 450 euro waard. Dus ik ga deze lens toch maar een kans geven

Iedereen bedankt voor de reactie tot zover.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Re: Spijt van Tokina AF 100mm f/2.8 AT-X Pro D macro

Ik vraag me af:

In plaats van de VR van de Nikon (die je toch niet kan gebruiken voor bewegende onderwerpen) is een monopod dan geen betere optie? Of is aantal stops wat je kan behalen met VR toch groter dan met het gebruik van een monopod?

Monopod weegt in ieder geval 3 x zo licht als mijn statief en is ingeklapt ook veel compacter
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Working...
      X