Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

    Eveneens zeer tevreden over dit objectief. Mocht je tot een aankoop overgaan doe eerst een test. Mijn eerste exemplaar miste scherpte. Heb een ander exemplaar kunnen bemachtigen en dit is wat ik ervan had verwacht.
    Heel juist Pol, er zitten er blijkbaar tussen die de eindcontrole zijn ontlopen
    Ik kreeg van een paar mensen hier op het forum de vraag of mijn nikkor 12-24 geen scherpte miste, deze van mij is gelukkig OK. ik ben er dan ook heel tevreden over, en kan hem gerust gans open gebruiken
    Deze vragen kreeg ik omdat het materiaal wat ik het meest gebruik in mijn handtekening vermeld stond, onlangs kreeg ik terug kritiek op mijn handtekening, waar door ik deze maar heb veranderd, sommigen hier kunnen blijkbaar moeilijk verdragen dat iemand vermeld wat hij zoal gebruikt, maar je ziet dat het ook handig kan zijn voor andere gebruikers hier die een vraag hebben over een of ander stuk materiaal, om daar via PM een vraag te kunnen over stellen, zonder dat anderen die denken het te weten zich in deze vraag gaan moeien.

    Comment


    • #17
      Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht

      Het is natuurlijk wel mogelijk om de ISO van je camera te verhogen. Neem dus een D2Xs.
      Je zal waarschijnlijk een d2Hs bedoelen. Alle dat hoop ik toch want anders
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #18
        Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

        Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
        Hallo,
        Heeft iemand ervaring met de lichtsterkte van de Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0? f/4.0 lijkt toch een beetje weing. Op review sites word deze lens toch goed aangeprezen maar nergens staat er iets over het praktische gebruik ervan.
        Kun je bijvoorbeeld s'nachts... hum... bijvoorbeeld een podium bij Marktrock fotograferen? ;-)
        Ik heb in elk geval héél goeie foto's gezien genomen op Novarock 2 jaar geleden met een 12-24 (weliswaar een tokina) met dezelfde lichtsterkte. Je kunt het podium en het publiek er tegelijk mee fotograferen vaak (als je op de juiste plaats staat). Bij tele heb je op optredens f/2.8 en vaak ook VR nodig maar bij groothoek valt het vaak mee (behalve in cafétjes en zo waar de belichting niet adequaat is.)

        Comment


        • #19
          Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Heel juist Pol, er zitten er blijkbaar tussen die de eindcontrole zijn ontlopen
          Ik kreeg van een paar mensen hier op het forum de vraag of mijn nikkor 12-24 geen scherpte miste, deze van mij is gelukkig OK. ik ben er dan ook heel tevreden over, en kan hem gerust gans open gebruiken
          Deze vragen kreeg ik omdat het materiaal wat ik het meest gebruik in mijn handtekening vermeld stond, onlangs kreeg ik terug kritiek op mijn handtekening, waar door ik deze maar heb veranderd, sommigen hier kunnen blijkbaar moeilijk verdragen dat iemand vermeld wat hij zoal gebruikt, maar je ziet dat het ook handig kan zijn voor andere gebruikers hier die een vraag hebben over een of ander stuk materiaal, om daar via PM een vraag te kunnen over stellen, zonder dat anderen die denken het te weten zich in deze vraag gaan moeien.
          Inderdaad Geert, zo zie ik het ook. Je signatuur kan voor forumleden een manier zijn om diskreet vragen te stellen. En ik vermoed, hoop althans, dat BD dit ook zo interpreteert.
          Ik kreeg daarnet nog een identieke vraag ivm de scherpte van de 12-24.
          Dat anderen problemen hebben met een signatuur laat mij in elk geval koud. Als ik iemand kan helpen is dit graag gedaan. Maar ik vermoed dat er inderdaad door bepaalde mensen wel met bepaalde jaloerse blikken wordt naar gekeken.

          Groetjes,
          Pol.
          Last edited by enero; 11 augustus 2007, 22:06.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Deze vragen kreeg ik omdat het materiaal wat ik het meest gebruik in mijn handtekening vermeld stond, onlangs kreeg ik terug kritiek op mijn handtekening, waar door ik deze maar heb veranderd, sommigen hier kunnen blijkbaar moeilijk verdragen dat iemand vermeld wat hij zoal gebruikt,

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Dat anderen problemen hebben met een signatuur laat mij in elk geval koud. Als ik iemand kan helpen is dit graag gedaan. Maar ik vermoed dat er inderdaad door bepaalde mensen wel met bepaalde jaloerse blikken wordt naar gekeken.

            Groetjes,
            Pol.
            Iedereen zet in zijn signature wat hij wil.

            Veronderstellen dat iemand anders jaloers op je waslijst in de signature, rare gedachtengang

            Ik vind het niet noodzakelijk dat heel de wereld kan lezen welk materiaal ik heb. In de link met googlemap kunnen ze dan nog eens zien waar je woont .
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #21
              Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht

              Veronderstellen dat iemand anders jaloers op je waslijst in de signature, rare gedachtengang
              Inderdaad, rare gedachtengang, maar ik heb toch al tot mijn verbazing een paar reacties gekregen in die richting.
              Alé, ik ben er nu van overtuigd dat ik er mag van uitgaan dat dit door mij verkeerd begrepen is.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Eveneens zeer tevreden over dit objectief. Mocht je tot een aankoop overgaan doe eerst een test. Mijn eerste exemplaar miste scherpte. Heb een ander exemplaar kunnen bemachtigen en dit is wat ik ervan had verwacht.

                Groetjes,
                Pol.
                Hierbij een vraag ivm die test.
                Stel je bent bij een handelaar waar men een exemplaar van deze lens heeft. Hoe kan je dan mbv je eigen camerabody testen of de lens voldoet? Ik bedoel, je kan een testshot in een winkel toch moeilijk gaan beoordelen enkel en alleen op het beeld dat te zien is op dat 2 inch schermpje? Hoe testen jullie de kwaliteit van dat objectief uit?
                BD0723BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                  Hierbij een vraag ivm die test.
                  Stel je bent bij een handelaar waar men een exemplaar van deze lens heeft. Hoe kan je dan mbv je eigen camerabody testen of de lens voldoet? Ik bedoel, je kan een testshot in een winkel toch moeilijk gaan beoordelen enkel en alleen op het beeld dat te zien is op dat 2 inch schermpje? Hoe testen jullie de kwaliteit van dat objectief uit?
                  Een oplossing hiervoor is een laptop meenemen en foto's op ware grootte beoordelen. De meeste serieuse huizen zullen je toch toelaten even het objectief buiten te testen ook. In groot oppervlaktehuizen, genre Mediamarkt zal dat wellicht moeilijker gaan omdat je daar meestal alleen met "verkopers" te doen hebt.

                  Groetjes,
                  pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Een oplossing hiervoor is een laptop meenemen en foto's op ware grootte beoordelen. De meeste serieuse huizen zullen je toch toelaten even het objectief buiten te testen ook. In groot oppervlaktehuizen, genre Mediamarkt zal dat wellicht moeilijker gaan omdat je daar meestal alleen met "verkopers" te doen hebt.

                    Groetjes,
                    pol.
                    M.a.w. Dan heb je een serieus probleem als je zo'n lens 2e hands wil kopen.
                    Dan moet je eerst allerlei testen doen, vaak is dat lastig
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

                      Ik weet niet of dit zo lastig is en het kan je een pak miserie besparen. Ik denk niet dat het een overbodige luxe is objectieven van dergelijk prijsniveua eerst eens te testen.

                      Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Eveneens zeer tevreden over dit objectief. Mocht je tot een aankoop overgaan doe eerst een test. Mijn eerste exemplaar miste scherpte. Heb een ander exemplaar kunnen bemachtigen en dit is wat ik ervan had verwacht.

                        Groetjes,
                        Pol.

                        Zit daar dan nog steeds zo veel kwaliteitsverschil in tussen onderlinge exemplaren Pol? Dat zou je toch niet verwachten van zo'n toplenzen?

                        Ps Geert, lenzen testen : http://www.svijetfotografije.com/eng...d-hand-lenses/
                        of http://www.normankoren.com/Tutorials/MTF5.html
                        en http://www.imatest.com/docs/lens_testing.html

                        good luck
                        Last edited by Adri H; 21 augustus 2007, 10:13.
                        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 lichtsterk ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                          Zit daar dan nog steeds zo veel kwaliteitsverschil in tussen onderlinge exemplaren Pol? Dat zou je toch niet verwachten van zo'n toplenzen?

                          Ps Geert, lenzen testen : http://www.svijetfotografije.com/eng...d-hand-lenses/
                          of http://www.normankoren.com/Tutorials/MTF5.html
                          en http://www.imatest.com/docs/lens_testing.html

                          good luck
                          Het was voor mij de eerste keer dat ik een exemplaar Nikon 12-24 in handen kreeg dat zo duidelijk onscherp leek.
                          Nu de omstandigheden waarbij ik deze lens bij aankoop moest testen waren alles behalve. Ergens op een parking langs de snelweg. En de verkoper kon mij ook niet direct vertrouwen inboezemen. De man verkoopt vooral op beurzen. Hij had zogezegd nieuwe objectieven alsook demo's bij. Er werd nogal licht omgesprongen met het verhandelen van dit duur materiaal : lensdoppen werden verwisseld, een oud type frontdeksel bevond zich op een zogezegde nieuwe lens, een Uv-filter die hij erbij gaf als toegift was zeer sterk bevuild enz.. Dus eigenlijk zoals het niet moet. Ik had dus beter moeten weten en daar niet kopen.
                          Enfin, eind goed, alles goed, ik heb nadien na wat aandringen bij de verkoper de lens op een beurs kunnen omruilen voor een ander exemplaar. En ik ben er stellig van overtuigd dat het eerste exemplaar wel een andere eigenaar zal gevonden hebben.
                          Dit om nogmaals aan te geven dat men best waakzaam is als men met dergelijke mensen zaken doet.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment

                          Working...
                          X