Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoom als goede standaard?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke zoom als goede standaard?

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Canon heeft een héél goede 24-105, maar voor binnen gebruik ik zelf eerder de EF-S 17-55 f2,8 IS dan de 24-105 f4 L IS (ik heb beide lenzen).
    Met de 24mm van de 24-105 kom ik binnen geregeld in de problemen omdat ik dan niet alles op de foto krijg.
    Buiten gebruik ik dan weer eerder de 24-105.
    Idem hier . Binnen is het meestal 17-35, of, wat ik meestal nog leuker vind om mee te spelen, een f/1.4-tje... Buiten dikwijls de 24-105.
    Zoals iedereen zal TS een keuze moeten maken als hij met één lens verder wil hé.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: Welke zoom als goede standaard?

      Oorspronkelijk geplaatst door stijnw Bekijk bericht
      Ik dacht dan bv aan een Canon 350D ipv de nieuwste 400D, ...
      Ook gedacht aan de mogelijkheid een tweedehandsbody te kopen ?
      Kan heel wat verschil in prijs maken. 350D, Nikon D50, enz... zijn tweedehands niet moeilijk te vinden.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: Welke zoom als goede standaard?

        Ik gebruik voor buiten een blijkbaar zeer miskend en misprezen EF 28-200 USM van Canon. Licht (relatief) en goede prijs/verhouding prestaties.

        Comment


        • #19
          Re: Welke zoom als goede standaard?

          Oorspronkelijk geplaatst door stijnw Bekijk bericht
          Ik wil nu niet vervelend doen, maar ik zou het eerlijker vinden als je daarvoor een nieuw topic opent ipv mijn topic te "kapen". Ik heb geen kinderen en ik koop geen camera voor "op reis" (behoorlijk vaag trouwens: fotografeer je op reis landschappen of straattaferelen?). Dus liever een ander topic dan, anders wijken we fel af. Bedankt.
          Sorry sorry sorry, voor het kapen van Uw topic maar ik had net de zelfde vraag ivm met die lenzen, en als je ziet hoe levendig je topic is dan kan je toch nie klagen hé, maar nog eens mijn excuses
          Nico, EOS 400D kitlens,tamron 70-300, 50mm1.8II

          Comment


          • #20
            Re: Welke zoom als goede standaard?

            Oorspronkelijk geplaatst door wouternet Bekijk bericht
            Misschien zou het handig zijn als jij ook even kan aangeven waarvoor je deze lens wil gaan gebruiken?
            Ik weet het nog niet precies, omdat ik nog geen digitale spiegelreflex heb. Dus zoals ik in mijn openingspost al schreef, zou ik vooral een goeie allround starterslens kopen en bovendien eentje van betere kwaliteit dan de standaard 18-55 zoom die als kitlens geleverd wordt. De opmerking van kenners hier is immers vaak dat zo'n kitlens zonde is bij de allernieuwste body...
            Ik heb een beetje ervaring met fotografie omdat ik net een opleiding aan een filmschool afgemaakt heb. Ik denk daardoor dat mijn interesse het meest uitgaat naar reportagefotografie (dat interesseert me namelijk in tv ook het meest). Bv. als ik met vrienden samen iets doe, daar enkele leuke "actiefoto's" van maken. Slechts af en toe portretten of landschappen dus. Is dat een beetje duidelijk genoeg uitgelegd?

            Comment


            • #21
              Re: Welke zoom als goede standaard?

              Ik blijf zweren bij de beide Tamrons, maar dit moet me toch van het hart: de Nikon 18-70 is de beste kitlens die er op dit ogenblik op de markt is. Het is echt geen slecht idee om met deze lens te beginnen.

              Comment


              • #22
                Re: Welke zoom als goede standaard?

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ook gedacht aan de mogelijkheid een tweedehandsbody te kopen ?
                Kan heel wat verschil in prijs maken. 350D, Nikon D50, enz... zijn tweedehands niet moeilijk te vinden.
                Ja, daar heb ik inderdaad aan gedacht. Ik kijk nog wat rond, 't is niet gemakkelijk om zoiets te beslissen omdat je niet zeker bent van de klikteller om te weten hoe fel een camera al gebruikt is enzo. Maar 't is inderdaad een goede tip.

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                Heeft Canon ook geen vrij goeie 24-105 ?
                't is vriendelijk dat je dat voorstelt, maar de lenzen die ik voorstelde in mijn openingspost lagen allemaal rond de 340 euro. Ik heb daarnet gezien dat zo'n 24-105 bijna 1000 euro kost. Dat is me nu toch wel iets te veel om te "starten"... Bovendien: die lens heeft maximale opening 4. Is dat niet heel weinig voor binnenshuis bv?

                Comment


                • #23
                  Re: Welke zoom als goede standaard?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nicodevos Bekijk bericht
                  Sorry sorry sorry, voor het kapen van Uw topic
                  Geen probleem

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke zoom als goede standaard?

                    Beste "standaard"range voor een cropcamera is volgens mij : 17-50 of liever nog 17-55.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke zoom als goede standaard?

                      Tamron 17-50 2.8 . Hele goeie lens, interessante range. Die bestaat zowel voor Canon als Nikon (dacht ik), en dus kan je hier op 't forum een tweedehands camera opsnorren. Ik heb alles hier tweedehands gekocht en alles was altijd in absolute nieuwstaat.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment

                      Working...
                      X