Ik zou graag voor mijn 300mm F4 een extender aanschaffen, en twijfel tussen 2 bovenvermelde modellen. Ik heb over beide extenders al veel info gevonden, maar nergens een echt vergelijk.
Voordelen Kenko
Voordelen Canon
Toen ik bij Konijnenberg mijn 300 mm aankocht, heb ik over de extenders gehad. Deze beweerde dat de Kenko meer CA gaf, maar hierover heb ik nergens iets teruggevonden (en ik heb toch al wat afgezocht). Feit is wel dat zij Kenko blijkbaar nooit op voorraad hebben. En dit is jammer, want ik heb de meeste zaken bij hen gekocht, omdat zij veel op stock hebben, en je dan zelf een vergelijk kan maken. Maar dit gaat hier dus niet lukken.
Daarom wend ik mij tot jullie, wat zijn jullie ervaringen ?
Met wat ik tot nu toe heb gelezen, wordt de Kenko Pro toch niet slecht beoordeeld, en heb ik de indruk dat er eigenlijk niet veel verschil is.
Is er trouwens een verschil in focus-snelheid ?
De feedback die ik van jullie krijg, zal de doorslag geven.
Alvast bedankt.
Voordelen Kenko
- Prijs
- Past op meer lenzen dan Canon zelf (ik dacht ook op mijn 70-300 DO, maar dan heb je wel veel licht nodig).
Voordelen Canon
- Weathersealed, maar mijn 30d en mijn 300 mm is dit ook niet.
- Misschien iets scherper, maar dit is nu iets waarover ik twijfel.
Toen ik bij Konijnenberg mijn 300 mm aankocht, heb ik over de extenders gehad. Deze beweerde dat de Kenko meer CA gaf, maar hierover heb ik nergens iets teruggevonden (en ik heb toch al wat afgezocht). Feit is wel dat zij Kenko blijkbaar nooit op voorraad hebben. En dit is jammer, want ik heb de meeste zaken bij hen gekocht, omdat zij veel op stock hebben, en je dan zelf een vergelijk kan maken. Maar dit gaat hier dus niet lukken.
Daarom wend ik mij tot jullie, wat zijn jullie ervaringen ?
Met wat ik tot nu toe heb gelezen, wordt de Kenko Pro toch niet slecht beoordeeld, en heb ik de indruk dat er eigenlijk niet veel verschil is.
Is er trouwens een verschil in focus-snelheid ?
De feedback die ik van jullie krijg, zal de doorslag geven.
Alvast bedankt.
Comment