Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-40 f/4 USM vs. 16-35 f/2.8 USMII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 17-40 f/4 USM vs. 16-35 f/2.8 USMII

    Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat er zoveel klachten komen over die 17-40 bij volle lensopening, ikzelf heb daar nauwelijks last van...
    ____________
    Everything has its beauty, not everybody sees it [Confucius]
    Website | Instagram

    Comment


    • #17
      Re: Canon 17-40 f/4 USM vs. 16-35 f/2.8 USMII

      Oorspronkelijk geplaatst door Martieni Bekijk bericht
      Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat er zoveel klachten komen over die 17-40 bij volle lensopening, ikzelf heb daar nauwelijks last van...
      heb er geen problemen mee, gebruik het alleen bij mijn landschapjes niet.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Canon 17-40 f/4 USM vs. 16-35 f/2.8 USMII

        Het hangt van de camera af en je wensen.
        Momenteel heb ik zelf de volgende groothoeken:
        17mm Tokina pro: prima lens op de 5D
        Sigma 12-24: Ook een goede lens maar 12mm is wel erg veel groothoek op een 5D en de Tokinalens neemt iets gemakkelijker mee en pakt ook dezelfde polariser als de 24-105.
        Fisheye Sigma 15mm (voor Nikon dan kan Eline hem ook gebruiken, ik heb er een verloopringetje bij)

        Ook de Sigma 1.8 20mm die ik heb voldoet uitstekend. Staat toch in de verkoop omdat ik dan de 17mm meeneem en de 1.4 35mm L.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Canon 17-40 f/4 USM vs. 16-35 f/2.8 USMII

          Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat er zoveel klachten komen over die 17-40 bij volle lensopening, ikzelf heb daar nauwelijks last van...
          Tot nu toe ook nog niet ondervonden wat er mis is met F/4, accuraat gefocust is de scherpte prima.
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 17-40 f/4 USM vs. 16-35 f/2.8 USMII

            had de 24-105 in combinatie met de tokina 12-24 f/4. De eerste was mijn standaard "wandellens", de breedhoek werd af en toe gebruikt waar specifiek nodig was want toch van een ander kaliber als de L.

            heb de tokina omgeruild voor de 17-40 f4 en heb daar eigenlijk geen spijt van. nu is de 17-40 eerder mijn wandellens geworden : lichter in gewicht, range ligt me beter ... voor z'n prijs kan je echt niet miskopen.
            Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

            Comment


            • #21
              Re: Canon 17-40 f/4 USM vs. 16-35 f/2.8 USMII

              Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
              Tot nu toe ook nog niet ondervonden wat er mis is met F/4, accuraat gefocust is de scherpte prima.
              idem hier...
              ik moet wel zeggen dat het ondertussen mijn tweede 17-40 is, en dat mijn huidig exemplaar een pak scherper is op f4 dan de vorige
              (maar natuurlijk zal het verschil vroeger 20D nu 1D daar wel iets mee te maken hebben)
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #22
                Re: Canon 17-40 f/4 USM vs. 16-35 f/2.8 USMII

                Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                Tot nu toe ook nog niet ondervonden wat er mis is met F/4, accuraat gefocust is de scherpte prima.
                Hier hetzelfde, ook geen problemen op f4. Ik gebruik de lens wel vooral met andere diafragmawaarden, d.i. vooral voor landschappen.

                Groeten,
                Jeroen
                http://www.jvermeulen.be

                Comment

                Working...
                X