Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

Oorspronkelijk geplaatst door wouternet Bekijk bericht
    Waar kan je die 17-55 2.8 VR kopen? Ik ben wel geïnteresseerd.

Die bestaat niet.
    Maar de 17-55 2.8 zonder VR is al duur genoeg
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik wil de eerste prof trouw reportage eens zien die niet geflitst is.
      De klanten zullen niet tevreden zijn met onscherpe gezichten door beweging of te weinig Dof. Maar een Prof kent zijn combinatie van camera en flitser en kan dus perfect het flitslicht doseren met het aanwezige licht.
      Zolang je je 2.8 17-55 en de 2.8 70-200 niet hebt verdiend met het fotograferen van huwelijksreportages volstaat een 18-200 in combinatie met de SB800 perfect. De creativiteit, originaliteit van de fotograaf is meer van belang dan het type lens.
      en btw als je trouwreportages doet, vraag een fatsoenlijke prijs.

Met een 1.4 , 1.8 of 2.8 lens kan je wel enkele details als ringen en bloemstukjes fotograferen. Dat zien de klanten graag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Die bestaat niet.
        Maar de 17-55 2.8 zonder VR is al duur genoeg
        Pardon ik heb me duidelijk niet genoeg in de Nikon materie verdiept. Nam altijd aan dat hij voor die prijs wel VR zou hebben, niet dus...
        Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Volledig eens met BEELDMAKER;
          zie ook mijn reactie van een paar dagen geleden.
          Als je flitst moet je eens beginnen met NIET op automatisch of Program te werken.
          Werk Manueel, 1/30 sec, f/8, ISO400, Flits SB800 met domereflector op ttl en flitskop onder 45°. Altijd horizontale opnames maken, want bij vertikale opnames heb je slagschaduwen. Ik werk altijd zo en mijn foto's mogen gezien worden. Ik denk er nog niet aan om met lichtsterke lenzen te fotograferen in een kerk zonder flits, dit kan je eens doen om je te amuseren, maar als je werk moet afleveren dat goed is, kan je je dit niet veroorloven.
          Dat is nu eenmaal het verschil tussen een amateur en een prof. Een prof moet zeker zijn dat hij goed werk aflevert, een amateur heeft misschien het recht om wat te experimenteren. Ik heb regelmatig kontakt met professionele fotografen en ze permitteren zich nog niet om met een flits indirect te flitsen. Recht erop, om zeker te zijn van voldoende licht.
          De kunst bestaat erin om een evenwicht te vinden tussen natuurlijk omgevingslicht en de flits. En dat doe je door de hogere ISO, trage sluitertijd 1/30 of zelfs 1/15, de scherpte haal je terug door de flits.
          Maar ja, ieder doet het zoals hijzelf verkiest. Goed of slecht.... Maar ik zou toch voorzichtig zijn om (beginnende) fotografen het advies te geven om zonder flach te werken.

groetjes

Luc

Comment

Working...
          X