Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

    Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
    In het de laatste uitgave van het tijdschift foto-video chip staat een test van de Sigma 18-50/2.8 maar van de oudere versie (zonder HSM). Deze lens komt kwa scherpte beter uit dan de Nikonen de Canon, alleen de vignetering en de vervorming was iets beter met de Nikon en Canon.
    "Scherpte beter ... " op f/11 misschien dan ? Maar bij f/2.8 tot 4 vind ik het resultaat niet voldoende en beduidend minder goed dan bv. de Tamron 28-75/2.8. Het zou me verwonderen als alternatieven van Nikon en Canon nog minder goed zouden presteren dan de S18-50. Deze test zegt vermoedelijk meer over het tijdschrift dan over de geteste lenzen...
    Betrouwbare, degelijke bronnen voor lenstests zijn zeldzaam. Eentje daarvan is volgens mij www.photozone.de. Kijk daar misschien eens.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      In het de laatste uitgave van het tijdschift foto-video chip staat een test van de Sigma 18-50/2.8 maar van de oudere versie (zonder HSM). Deze lens komt kwa scherpte beter uit dan de Nikonen de Canon, alleen de vignetering en de vervorming was iets beter met de Nikon en Canon.
      Dat is dan waarschijnlijk in vergelijking met de gewone kitlenzen van Nikon en Canon.

      Groetjes, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
        Dat is dan waarschijnlijk in vergelijking met de gewone kitlenzen van Nikon en Canon.

        Groetjes, Wim
        Haha, nee hoor dat is in vergelijking met de dure versies van Nikon en Canon.
        Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

          Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
          Haha, nee hoor dat is in vergelijking met de dure versies van Nikon en Canon.
          Dan moet ik de deskundigheid van foto-video chip in twijfel trekken.
          Ik heb namelijk de Sigma (zonder HSM) en die is goed, maar zo supergoed is die nu ook weer niet dat ze kan wedijveren met de 17-55/2.8 van Nikon.

          Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Dan moet ik de deskundigheid van foto-video chip in twijfel trekken.
            Ik heb namelijk de Sigma (zonder HSM) en die is goed, maar zo supergoed is die nu ook weer niet dat ze kan wedijveren met de 17-55/2.8 van Nikon.

            Groetjes, Wim
            Die lens is geloof ik ook een factor 4 duurder, dat werd denk ik ook meegewogen in die test. Bovendien de Nikon 17-55 en de Canon 17-55 zijn ook gewoon niet zoveel beter dan de Tamron en Sigma concurrentie als je kijkt naar de testresultaten op Photozone. Ze hebben natuurlijk wel beeldstabilisatie en betere motortjes, maar verder...

            Zo vreemd is het dus niet dat ze in verschillende tijdschriften het moeten afleggen. Uiteindelijk zijn ze dus wel iets beter, maar de redactie vindt kennelijk dat dat het gigantische prijsverschil niet voldoende rechtvaardigt.
            Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

            Comment


            • #21
              Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

              Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
              Die lens is geloof ik ook een factor 4 duurder, dat werd denk ik ook meegewogen in die test.
              Neen, want er staat duidelijk dat de Sigma scherper werd bevonden dan de Canon en de Nikon. En dat heeft niets met de prijs te maken ...

              Groetjes, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #22
                Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                Tot mijn grote verbazing stond deze lens (de nieuwe HSM versie) op voorraad op de site van Konijnenberg (weliswaar in NL). Heb onmiddelijk mailtje gestuurd om te vragen of ik deze lens ook kon ophalen in BE, was geen probleem. Voor de zekerheid nog eens expliciet gevraagd of 't de nieuwe HSM versie was, en ik kreeg keurig een reserverings bevestiging (inclusief vermelding (expliciet) dat het met HSM was).
                Maar, eens aangekomen in Turnhout bleek het dan toch niet de HSM versie te zijn! Dus voor niks 1.5 uur in de auto gezeten. Jammer, want ik heb 2 keer gevraagd of 't wel de HSM versie was ...

                'k Zal dus nog even moeten wachten!

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                  Jammer dat de 18-50 die ik voor Eline verkoop geen HSM heeft. Mooie foto's maakt ie wel.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                    Neen, want er staat duidelijk dat de Sigma scherper werd bevonden dan de Canon en de Nikon. En dat heeft niets met de prijs te maken ...

                    Groetjes, Wim
                    Is dat dan uitgesloten volgens jou? Het zal niet de eerste keer zijn dat 3rd party lenzen scherper zijn dan Canons of Nikons. Die laatsten koopt men ondanks de hogere aanschafprijs vaak ook om bijvoorbeeld bouwkwaliteit, beeldstabilisatie en restwaarde, heus niet omdat ze per se altijd scherper zijn.
                    Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                      Zou het de moeite zijn om te wachten op de HSM versie? is er een grootverschil als je de interne motor niet nodig hebt?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                        Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                        Zou het de moeite zijn om te wachten op de HSM versie? is er een grootverschil als je de interne motor niet nodig hebt?
                        Omdat ik ook een D50 heb wil ik dat eigenlijk ook wel weten

                        Ik vermoed ergens dat die HSM mogelijk sneller gaat focus'n, correct?
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                          Omdat ik ook een D50 heb wil ik dat eigenlijk ook wel weten

                          Ik vermoed ergens dat die HSM mogelijk sneller gaat focus'n, correct?

                          Yep, HSM (Sigma variant van Nikon's AF-S) zou sneller en stiller moeten focussen, omwille van een ingebouwde SWM (silent wave motor). Das ook de reden waarom de Nikon D40 enkel dit soort lenzen kan gebruiken, dit toestel heeft geen ingebouwde focus motor.


                          SWM lenses (USM, AF-S, HSM, SSM) use a Silent Wave Motor (SWM) to focus the lens. It results in extremely fast operation while it’s very quiet when compared to the micro motor lenses. The focus is also very accurate even in low light.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                            Als ik het goed begrepen heb komt die HSM versie er alleen voor Nikon mount, of zit ik er naast? En wordt die lens niet aanzienlijk duurder dan?
                            Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                              Als ik het goed begrepen heb komt die HSM versie er alleen voor Nikon mount, of zit ik er naast? En wordt die lens niet aanzienlijk duurder dan?
                              Volgens mij komt ze eerst uit voor Nikon, daarna voor andere merken.

                              Prijs met HSM: € 482,98
                              Prijs zonder HSM: € 405,71

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro (HSM) meningen

                                Yep, alleen voor Nikon mount.
                                Bij cameranu.nl staat ie gelisted voor 475€, ongeveer een 75€ duurder dan dezelfde versie zonder HSM.
                                Prijs kan misschien nog wat zakken, zodra hij echt leverbaar is.

                                Comment

                                Working...
                                X