Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF-S 17-55 F2.8 vs canon EF 24-70 2.8 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon EF-S 17-55 F2.8 vs canon EF 24-70 2.8 L

    Weet niet waar je dit haalt van de stofproblemen?
    Ik heb deze lens al een jaar -lens wordt veel gebruikt en veel gewisseld en nog geen enkel probleem mee gehad op mijn 30D.
    Groetjes Camiel

    Comment


    • #17
      Re: canon EF-S 17-55 F2.8 vs canon EF 24-70 2.8 L

      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Ben ook geinteresseerd in de 17-55 maar deze lens zou een echte "dustsucker" zijn, en dit weerhoud me toch wel om die lens te kopen...
      Klopt, op FM lees je dat een hoop gebruikers hier last van hebben. Op zich kunnen die hele kleine stofdeeltjes niet zo veel kwaad, met grover stof/ pluisjes word het natuurlijk weer anders. Ik ben zelf erg tevreden met de Tamron 17-50 2.8. Mijn exemplaar is ontzettend scherp op 2.8. Prima kleuren en contrasten, AF is snel en het geluidje vind ik wel wat hebben.

      Comment


      • #18
        Re: canon EF-S 17-55 F2.8 vs canon EF 24-70 2.8 L

        Ik heb die 17-55 nu al een tijdje en hij is idd. haarscherp, maar niet op f/2.8 zoals soms beweerd wordt. Ik werk er heel graag mee, maar ik vind ze wel tamelijk zwaar.

        Comment


        • #19
          Re: canon EF-S 17-55 F2.8 vs canon EF 24-70 2.8 L

          Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
          Ik heb die 17-55 nu al een tijdje en hij is idd. haarscherp, maar niet op f/2.8 zoals soms beweerd wordt. Ik werk er heel graag mee, maar ik vind ze wel tamelijk zwaar.
          tot ge een 1d+24-70+speedlite 550ex vasthebt, dan is een 350D+17-55 ineens speelgoed hoor

          ik moet wel zeggen dat de eerstgenoemde combi gewoon erg lekker in de hand ligt qua gewichtbalancering en handling.
          bij een 350D bengelt de camera een beetje aan de lens vind ik.
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

          Comment

          Working...
          X