Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

    Ik zoek een zoomlens voor mijn 400d. En momenteel heb ik twee grote eisen: niet te duur en niet te zwaar.

    Ik wil voornamelijk foto's nemen van mijn honden tijdens wandelingen. Ik sleur liever niet teveel gewicht mee tijdens het wandelen, dus ik wil momenteel ook geen zware lens. Als de lens goed voldoet bij goede lichtomstandigheden, ben ik al tevreden. Met slecht weer, haal ik mijn camera toch zelden boven.

    Mijn oog is momenteel gevallen op de Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro. Is dit een goede lens voor zijn prijs?
    Het is ook mijn bedoeling om actiefoto's te maken, maar ik weet ook dat ik met deze lens niet het resultaat krijg als met een lens van 1000 euro. Ik zit momenteel nog altijd de klooien met de kitlens en ik zou tevreden zijn met alles beter dan die...

    Is een Sigma-lens van mindere kwaliteit dan een Canon lens? Ben je voor actiefoto's iets met een lens met IS (ik denk dan bv. aan de Canon 70-300 IS USM die ook dubbel zo duur is).

    Ik wil gerust wat geld geven aan de lens, maar ik kan gewoon echt geen keuze maken omdat de keuze zo groot is en de meningen zo verdeeld.

  • #2
    Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

    Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~ Bekijk bericht
    Mijn oog is momenteel gevallen op de Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro. Is dit een goede lens voor zijn prijs?
    Absoluut. Voor de prijs erg veel lens. Scherpte is goed van 70 tot 200 mm, als je ze een stop dichtdraait.
    Nogal soft op 300. Af is imho vrij traag en noisy. 't Is dus geen topper maar voor de prijs onklopbaar.


    Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~ Bekijk bericht
    Ben je voor actiefoto's iets met een lens met IS (ik denk dan bv. aan de Canon 70-300 IS USM die ook dubbel zo duur is).
    Neen, vziw dient IS alleen om jouw eigen gebibber te elimineren, bij statische objecten. Bij bewegende objecten heeft het geen nut.


    Tip: Overweeg de Canon 70-200/4L. Is 2de hands te vinden voor 450 a 500 Euro. En die lens is een topper op alle gebied: af snelheid, scherpte, contrast, bouwkwaliteit.
    Ik heb de Sigma 70-300 gehad en er mooie fotos mee gemaakt, maar heb ze vervangen door een Canon 70-200/4L, zonder daar ook maar 1 seconde spijt van te hebben.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Absoluut. Voor de prijs erg veel lens. Scherpte is

      Tip: Overweeg de Canon 70-200/4L. Is 2de hands te vinden voor 450 a 500 Euro. En die lens is een topper op alle gebied: af snelheid, scherpte, contrast, bouwkwaliteit.
      Ik overweeg em ook wel. Maar de nieuwprijs kan ik er gewoon niet aan geven momenteel en ik heb gewoon niet genoeg vertrouwen mensen om zoiets duur tweedehands te kopen. Ik ken te weinig van lenzen om zelf goed te oordelen of ik niet bedot word.
      Ook heb ik het idee dat die lens toch nog een stukje groter en zwaarder is dan de 70-300. Of klopt dit niet?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

        Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~ Bekijk bericht
        Ik overweeg em ook wel. Maar de nieuwprijs kan ik er gewoon niet aan geven momenteel en ik heb gewoon niet genoeg vertrouwen mensen om zoiets duur tweedehands te kopen. Ik ken te weinig van lenzen om zelf goed te oordelen of ik niet bedot word.
        Ook heb ik het idee dat die lens toch nog een stukje groter en zwaarder is dan de 70-300. Of klopt dit niet?
        De Sigma is korter in de 70mm stand, maar langer in de 300mm stand, er schuift een stuk buis naar buiten.
        De Canon verandert niet van lengte, zoomen en focus is intern, en is iets zwaarder (700 gr) dan de Sigma (550 gr).
        Bij 2de hands materiaal natuurlijk altijd testen bij de verkoper vooraleer je koopt.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

          Ik heb ze even gehad en vond ze maar niks (de Sigma), geld weggesmeten

          mvg,

          Wim

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Ik heb ze even gehad en vond ze maar niks (de Sigma), geld weggesmeten

            mvg,

            Wim
            Kan je daar wat meer over zeggen? Jij bent de eerste die ik er zo negatief over hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

              Ik heb hem nog steeds.
              Nog niet veel gebruikt, ik geef toe, maar ze is wel erg goed scherp hoor.
              Ben er wel tevreden mee.
              Maar door het feit dat ik ze niet veel gebruik overweeg ik ze misschien weg te doen, want ik wil zo graag de EF-S 17-55 F/2.8 IS USM...
              Stef
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

                ik heb er zo eentje tweedehands gekocht, en er best tevreden over. Ze zal inderdaad wel niet kunnen tippen aan de Canon 70-200 F4L, maar die kost dan ook drie tot vier keer meer....
                Tip: koop er een tweedehands, en vodloet ze niet , doe ze weer weg

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

                  Ik heb er ook eentje en ik ben er wel tevreden van. Je kan moeilijk verwachten dat je een toplens in je handen krijgt voor dat bedrag. Ik gebruik ze om dieren of sport buiten te fotograferen en daarvoor is het de perfecte lens.
                  Dus voor dat bedrag en voor dat doel ben ik zeer tevreden over deze lens.
                  Last edited by Blackletterday; 7 augustus 2008, 13:41.
                  http://blackletterday.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

                    heb ze ook en gebruik ze nu wekelijks en heb er al veel prachtige foto's mee gemaakt zowel binnen als buiten. Met goed en slecht licht. Ben er zeer tevreden over. ik werk nogal graag met wat tele
                    Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

                      Waar hebben jullie de lens gekocht?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

                        Ben daar toch wel tevreden over (rekening houdende met de prijs).
                        Tussen F8 en F11 vind ik ze op haar best.
                        Gebruik ze tegenwoordig voornamelijk voor portretten omwille van de mooie DOF in Tele, en voor vliegende beestjes zoals vlinders (die zijn nogal schuw en doordat je 1 meter afstand kunt houden is ze daar heel goed voor geschikt)
                        Autofocus is wel nogal traag en hunt makkelijk, vooral in macro, maar vermits ik in macro meestal manueel focus ...
                        Het grootste deel van de "bugs" op mijn site zijn daar trouwens mee gemaakt.

                        Destijds gekocht bij Grobet in Antwerpen.
                        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

                          je hebt een pb van mij
                          Nikon D50, 18-55mm kitlens, sigma 70-300mm f4-5.6 II apo macro super
                          Fotoshop 7.0.1, cs2 9.0.2, cs3 Extended

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro

                            Heb deze lens ook gehad en is prijs-kwaliteit-gezien zeker zijn geld waard...

                            Goede beeldkwaliteit, maar een trage AF en schokkerige zoomring...
                            Dus voor bewegende kinderen & actie-stuff niet echt aan te bevelen imho...

                            Ik zou ze ook eerder 2dehands kopen, makkelijk te vinden voor +-150 euro...
                            De non-DG versie vind je nog voor minder geld (weinig verschil met de DG-versie, maar let wel dat je de APO-versie hebt & NIET de DL-versie)...

                            Comment

                            Working...
                            X