Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeiss 100mm f/2 Makro-Planar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zeiss 100mm f/2 Makro-Planar

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Ik ga er van uit dat een richtprijs van een producent toch een comfortabele winstmarge voor de verkoper bevat, en dat een product daarom goedkoper moet te vinden zijn of vergis ik me. Eens op de Duitse websites zoeken. Vergeet ook de BTW niet.
    Ja dat klopt hoor. Maar normaal staat er altijd bij advies een hogere prijs, zo kunnen zij laten blijken dat ze goedkoper zijn. Er staat ook nog bijgeschreven, "u bespaart x-aantal €'"

Comment

Nu het was oorspronkelijk 1449 hoor. En het waren "ZK" (zeiss met K bayonet) lensen, die nu in de link staan zijn "T" mount lenzen.

Anders effe mailen het is misschien een foutje.

Nu voor mij hoeft het niet ik heb een SMC Pentax F 100/2.8 macro en kan me niet voorstellen dat ik in die brandpunt nog wat kan wensen.

Guido
      Geyst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
        Nu het was oorspronkelijk 1449 hoor. En het waren "ZK" (zeiss met K bayonet) lensen, die nu in de link staan zijn "T" mount lenzen.

Anders effe mailen het is misschien een foutje.

Nu voor mij hoeft het niet ik heb een SMC Pentax F 100/2.8 macro en kan me niet voorstellen dat ik in die brandpunt nog wat kan wensen.

Guido
        Bovendien is de CZ maar een 1:2 macro, de Pentax is een 1:1. Het gebrek aan AF is bij een macro minder belangrijk en ook de missende chip (met MTF en FL info) is voor macro niet zo belangrijk, daar werk je toch aan kleine diafragmaopeningen en Pentax zegt zelf dat SR niet zo goed werkt voor close-up werk. Natuurlijk is de CZ beter gebouwd en een stopje sneller. Weliswaar vind ik 100mm voor alles behalve macro een beetje een vis-nog-vlees brandpunt op APS-C (tss de voor mij nuttigere brandpunten van 85mm en 135mm), maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Maar voor die prijs koop ik me liever een langere 1:1 macro zoals de FA*200/4 als ik 'm ooit nog eens kan vinden...

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Groot gelijk! Ik zie er ook het nut niet van in.

Gisteren mijn SMC Pentax FA* 24mm f2 IF & AL toegekregen van de eerste test geraakte ik even buiten adem, schitterend.

Guido

Hier zijn de zeiss prijzen op de Zeiss website.

http://www.zeiss.com/C1256A770030BCE...9?OpenDocument
          Geyst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
            Moet je aan Zeiss vragen.

Guido
            Hi,

Ik hoor van insiders dat de patenten van EF lenzen weldra zullen aflopen (20 jaar).

Cosina zou EF versies maken , en misschien reeds tegen kerstmis 2007, verkoop 2008.

Paul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Working...
            X