Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemd fenomeen Canon 70-200 F4 L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vreemd fenomeen Canon 70-200 F4 L

Oorspronkelijk geplaatst door nertog Bekijk bericht
    Update: ik ben naar Konijn geweest en heb meteen een andere lens gekregen. Dit exemplaar is inderdaad haarscherp!

Het was zeker geen bewegingsonscherpte, aangezien die foto's op statief en met zeer hoge sluitersnelheden gemaakt zijn. Ook was er op elke foto exact dezelfde fout te zien.

Zo zie ja maar...zelfs bij L lenzen kan het al eens mislopen...
    Gelukkig is uw probleem ondertussen opgelost !
    Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

Comment

had dit kunnen helpen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Da's helder.
        En nu zijn we helemaal rond: rekening houden met de crop-factor dus. Merci allemaal voor de constructieve discussie. Ik ben een keikop, maar met overtuigende argumenten val ik nog wel mee
        Oef!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiers Bekijk bericht
          Hadden we dat maar gehad in 't begin van de discussie !
          ______
          www.vue.photo

Comment

Je moet voor je minimum sluitertijd trouwens ook rekening houden met hoeveel je nadien zult croppen en met hoe groot je de uiteindelijke foto zal afbeelden (en van hoever je er zal naartoe kijken) . Daarbovenop hangt het er nog vanaf hoe kritisch je zelf bent. Ansel Adams gebruikte als regel bij 35mm formaat 2 X de brandspuntafstand als minimum sluitertijd. 't Zijn gewoon vuistregeltjes, geen fysische wetmatigheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Je moet voor je minimum sluitertijd trouwens ook rekening houden met hoeveel je nadien zult croppen en met hoe groot je de uiteindelijke foto zal afbeelden (en van hoever je er zal naartoe kijken) . Daarbovenop hangt het er nog vanaf hoe kritisch je zelf bent. Ansel Adams gebruikte als regel bij 35mm formaat 2 X de brandspuntafstand als minimum sluitertijd. 't Zijn gewoon vuistregeltjes, geen fysische wetmatigheden.
              Ook waar. Ikzelf hou het regeltje in mijn achterhoofd en gooi er dan nog een klets bij. Vroeger met mijn 300mm probeerde ik altijd op 1/640 te zitten.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Working...
              X