Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 en een 50mm f/1.8D AF Nikkor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D40 en een 50mm f/1.8D AF Nikkor

Oorspronkelijk geplaatst door Dido Bekijk bericht
    Hey Hjanssen,

Wat bedoel met onderstaande? Zijn dit externe glazen die je moet aankoppelen of refereer je naar de glazen die in de lens zitten?
    http://www.katzeyeoptics.com/cat--Ni...cat_nikon.html
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik wil voor mijne ist D een nieuw matglas installeren. Ben deze tegengekomen: http://www.katzeyeoptics.com Ziet er wel interessant uit en al heel veel info te vinden op deze site zelf... Enige vraag die ik heb: zijn ze zo goed als ze zelf zeggen? Want... amai mijne frak, da's niet goedkoop! Dus graag alle info...

zowiezo, bij lage lichtomstandigheden gaat een 50mm 1.4 of 1.8 wat gaan hunten om scherp te stellen... denk dat je inderdaad net zo goed manueel kan werken...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties, Ik denk dat de keus gemaakt is = morgen naar de winkel

Van die katzeyeoptics ben ik wel nog niet overtuigd... maar met proberen zullen we het snel weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dido Bekijk bericht
          morgen naar de winkel
          Laat zeker iets weten hij hij je bevalt. Ga voor mijne D40 ook ene halen !!

Boony
          I would, if I could ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            bij lage lichtomstandigheden gaat een 50mm 1.4 of 1.8 wat gaan hunten om scherp te stellen... denk dat je inderdaad net zo goed manueel kan werken...
            Als de camera niet meer kan scherpstellen, omdat er geen contrat is of omdat het te donker is, maak je mij niet wijs dat je het zelf nog op het matglas kan zien.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boony Bekijk bericht
              Laat zeker iets weten hij hij je bevalt. Ga voor mijne D40 ook ene halen !!

Boony
              Als je dan toch zo graag AF-D lenzen gebruikt, dan had ik toch een andere body gekozen die wel deftig de lenzen supporteert (zoals een D50)
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Als je dan toch zo graag AF-D lenzen gebruikt, dan had ik toch een andere body gekozen die wel deftig de lenzen supporteert (zoals een D50)
                Heb ze beide meerdere malen vastgehad en voor mij was het met de D40 liefde op het eerste gezicht ( en nog steeds !!).
                Jammer dat mijn D40 geen eigen AF-motor heeft ? ... Ergens wel, maar ik zou hem toch niet willen ruilen met een D50. (Mijn gevoel, he).
                Zalig toestelletje en ga daar nog veel super-momenten mee beleven

Boony
                I would, if I could ...

Comment

HEy allemaal,

Ik ben vandaag de lens gaan ophalen en ben nu vollop aant testen! Zo een mooi weer, gevolgd tot een schemerende barbeque

Wel al 1 groot nadeel gevonden maar heb een vraag gepost bij 'camera's' hierover.

Heb namelijk problemen met de spot-lichtmeting in P,S en M mode:-(

Heb wel wat advies nodig nu:-(

Dido

Nikon D40 18-55 / 55-200 / 55mm 1.8 prime

'Wat als een kleine kriebel begon is nu niet meer weg te denken'

Comment

Hallo,

Blijkbaar iets dom gedaan: 'dubbele posting'

Dus hieronder de mail waarheen ik in voorgaande post link:

Hallo,

Ongeveer 6 maanden geleden heb ik de D40 gekocht. Heel tof om als een beginner zoals mij mee te leren werken.

Om Foto's bij optredens van mijn vriendin te nemen heb ik juist de 50mm 1.8 prime gekocht, goed wetende dat de AF hierop niet zou werken. (zie voorgaande post bij objectieven)

Vandaag is deze geariveerd en spijtig genoeg heb ik al een probleem ondervonden waar ik niet uit geraak:

De spotmeting (die zowel als lichtmeting als AF wordt gebruikt) kan niet meer ingesteld worden....

En als ik naar manuele modus ga P,M of A wordt automatisch de rechtse spotmeting gebuikt, en kan dit blijkbaar niet aanpassen.

Sinds ik de AF-indicator dacht te gebruiken (groen bolletje) is dit nutteloos in deze 'manuele standen'.

Weten jullie hier een oplossing voor? Volgens mij is dit een bug ofzo...Of weten jullie waarom de camera automatisch de rechtse spotmeting selecteerd?

Alvast bedankt,

Dido

Nikon D40 18-55 / 55-200VR / 50mm 1.8

'Wat als een kriebel begon is nu niet meer weg te denken.'

Comment

Hallo,

Weinig reactie gehad, blijkbaar heb ik hier een uniek probleem

Heb het probleem bij nikon gepost, hou jullie op de hoogte.

Comment

Hallo Allemaal,

Eindelijk reactie gehad van Nikon!

De spotmeting valt terug in te stellen, Op een andere manier dan in de manual beschreven welliswaar, maar wel handiger!

Er was dus niets mis mee, en het lag aan mij .

Heb deze lens ondertussen nog verscheidene malen getest en hier komen echt wel heel scherpe beelden uit. Alleen is de manuele focus echt wel oefenen, even snel een reeks foto's nemen van bv´ spelende kinderen zit er hier niet in. Hiervoor ben ik te traag om in te stellen.

ALs er nog iemand vragen over heeft, of eendert wat, stel je ze maar
                        Voor mij mag dit nu definitief afgesloten worden.

Dido.

Nikon D40 18-55 1:3.5-5.6G II/ 55-200 1:4-5.6G VR / 50mm 1:1.8 D

Comment

Working...
                        X