Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma lens 18 -200mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma lens 18 -200mm

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Och, 't is allemaal relatief he, ik heb de meeste Nikon toplenzen maar daarnaast ook enkele "slechtere" zoals de Tamron 18-250.
    Bijna al de foto's op deze site zijn gemaakt met die Tamron. Bij gelegenheden waar je echt niet de kans hebt om constant te wisselen biedt deze allrounder een uitstekende oplossing. De meeste foto's onder de 18 mm zijn gemaakt met de Sigma 10-20, dit waren de 2 enige lenzen die ik bij had voor dit event. Alle foto's op de website van Vis en Folklore 2007 zijn onbewerkt, jpg's zo uit de camera, enkel geresized met BD Sizer, voor de rest niks, nada . . .
    Heb je ergens nog meer fotos gemaakt met die Tamron ?

Ik ben gisteren mijn Sigma 17-70 gaan halen en de winkel bood mij even de gelegenheid om een 400D body met deze lens in de hand te nemen .. Lijkt mij wel degelijk materiaal .. Puur volgens de tech specs heeft deze 18-250 een iets hoger oplossend vermogen dan de 18-200 of het verschil zou de foutmarge van de testmetingen moeten zijn ;. lijkt mij een sterke "low cost" kandidaat !
    Ik denk er sterk aan om nog eens bij de winkel langs te lopen en te vragen of ik de lens ff op mijn 400D body mag monteren en dan een paar shots te proberen ... lijkt mij in eerste instantie toch geen weggegooid geld alhoewel het predikaat "brol" hier vlot gehanteerd wordt ..

Comment

Ik heb vorige zomer die lens gebruikt met een 350D om op vakantie mee te nemen. Natuurlijk is de kwaliteit niet die van een L of een prime-lens, dat zou straf zijn, maar ik was er best tevreden van. Je kan er foto's van vinden op http://www.stobbaerts.com/pictures/2...50d/index.html. Foto 4 is volledig uitgezoomd, en ik was zelf verwonderd dat de kwaliteit nog prima is, naar mijn bescheiden mening toch, en met in het achterhoofd dat het een low-cost lens is.
      Ik heb het zelfs gewaagd om er sportfoto's mee te gaan maken, te vinden op http://www.voetbalhorizont.org/fotoa...l_2/index.html. Achteraf gezien zijn ze allemaal nogal licht, maar dat is snel verholpen met eender welk grafisch programma.
      Btw geen van die foto's is nabewerkt, rechtstreeks in jpg genomen en na resizen en wat comprimeren (jpg 65%) op het internet gezet.
      Mijn conclusie (voor wat het waard is) :
      pros : gemakkelijke lens om mee te nemen door het groot bereik en lage kostprijs (als er iets mee gebeuren, dan liever met die lens dan bijv met een prime die een veelvoud meer kost)
      cons : niet erg lichtsterk (maar dat weet je) en kwaliteit niet te vergelijken met L-glas of primes (maar dat weet je ook gezien de kostprijs ...)
      Hopelijk kan je er iets mee doen
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

dank voor de bijkomende info ...

Comment

Kijk eens naar de reviews op www.photozone.de.

Voor mij is de conclusie dan :
          1) Tamron 18-250
          2) Tamron 18-200
          3) Sigma 18-200
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Die tests op photozone.de zijn zeker interessant. De Sigma 18-200 is dus de slechtste van de 3. Voor professionele fotografie blijf ik bij het standpunt dat deze lens rommel is, ook al is niet iedereen kennelijk dankbaar voor deze typering.
            Ik heb diverse keren zo'n lens overwogen en altijd eerst om full size resultaten gevraagd via de mail. Resultaat: vanaf f/11 wordt die Sigma 18-200 aanvaardbaar. De 18-200 van Tamron vond ik uit eigen ervaring iets bruikbaarder.
            Als je weinig geld te besteden hebt kun je m.i. beter je geld steken goede optiek. Is het budget daarvoor onvoldoende dan zou ik zeggen: als de keuze een D80 is begin dan met een 18-135mm uit de kit. Die is in ieder geval een stuk beter en geeft om ervaring op te doen voldoende bereik.
            Ga je dan na wat bijsparen voor iets anders dan verlies je er waarschijnlijk niks op.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Working...
            X