Hallo allemaal,
Ik heb eens opgevraagd wat dit mij ging kosten maar dit was te duur in verhouding tot de lenswaarde.
Dit is het probleem dus, het zit aan de binnenkant van het achterste lensdeel.
Gaat hier alleen even om de binnekant, buitenkant is iets vettig ook.
Het is de vivitar uit deze post.
Linksbovenin de Vivitar 135mm 1:2.8 auto telephoto No. 28009116.
Ik wilde dit nu zelf gaan doen en ben niet bang om zo'n lens uit elkaar te halen aangezien fijnmechanica mij niet vreemd is (lenzen opendoen wel ).
Maar weet er iemand hoe je deze lens uit elkaar kan halen zonder dat er iets kapot gaat door verkeerde volgorde bijvoorbeeld?
Waarschijnlijk ondergaan de andere M42 lenzen ook een opknapbeurt.
Misschien eventueel iemand die wil helpen of dit tegen een vergoeding wil doen?
Alle hulp is welkom, en mocht het niks worden op mijn body dan is mn opa weer geholpen met schone lenzen alhoewel hij deze heel erg weinig gebruikt, maar toch.
Alvast bedankt.
Greetz rich
Ik heb eens opgevraagd wat dit mij ging kosten maar dit was te duur in verhouding tot de lenswaarde.
Dit is het probleem dus, het zit aan de binnenkant van het achterste lensdeel.
Gaat hier alleen even om de binnekant, buitenkant is iets vettig ook.
Het is de vivitar uit deze post.
Linksbovenin de Vivitar 135mm 1:2.8 auto telephoto No. 28009116.
Ik wilde dit nu zelf gaan doen en ben niet bang om zo'n lens uit elkaar te halen aangezien fijnmechanica mij niet vreemd is (lenzen opendoen wel ).
Maar weet er iemand hoe je deze lens uit elkaar kan halen zonder dat er iets kapot gaat door verkeerde volgorde bijvoorbeeld?
Waarschijnlijk ondergaan de andere M42 lenzen ook een opknapbeurt.
Misschien eventueel iemand die wil helpen of dit tegen een vergoeding wil doen?
Alle hulp is welkom, en mocht het niks worden op mijn body dan is mn opa weer geholpen met schone lenzen alhoewel hij deze heel erg weinig gebruikt, maar toch.
Alvast bedankt.
Greetz rich
Comment