Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven voor Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

    waarschijnlijk dat je best nog even doorspaart
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #17
      Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

      voor jumping op een zonnige dag...

      en je kan niet té veel geld uitgeven...

      dan is er geen betere lens op de markt voor jou dan de 70-200 f4 (+-450 euro tweedehands)

      das echt een super super lens zolang je genoeg licht hebt

      heb hier nog enkele fotootjes uit de oude doos kunnen halen van de 70-200 f4





      Last edited by Matthias; 24 juni 2007, 06:19.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

        Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
        waarschijnlijk dat je best nog even doorspaart
        Ik ben niet van plan als hobby fotograafje honderden euro's aan lenzen uit te geven.

        Ik ben gewoon op zoek naar een goede zoomlens, die bewegingen ( van paarden ) goed en scherp vast weet te leggen.

        Hoeft geen A kwaliteit te zijn, met B kan ik ook goed uit de voeten
        Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

        Comment


        • #19
          Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

          Met 'goed en scherp' insinueer je wel een A lens hoor...

          je moet van een 100 euro kostende telelens geen goede en scherpe foto's van jumping verwachten
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door Daniii Bekijk bericht
            ...En dat die achtergrond zo mooi onscherp is ...
            Dus grote opening. De 50mm op f1.8. Daar kunnen de andere voorstellen niet aan tippen.
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

            Comment


            • #21
              Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
              Dus grote opening. De 50mm op f1.8. Daar kunnen de andere voorstellen niet aan tippen.
              Dat zou ik niet durven zeggen.
              Met een 70-200/f4 lens krijg je dezelfde scherptediepte op 75mm als bij een 50mm/f1.8 lens. Vanaf je boven die 75mm gaat heb je dus een smallere DOF.
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

              Comment


              • #22
                Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                Dat zou ik niet durven zeggen.
                Met een 70-200/f4 lens krijg je dezelfde scherptediepte op 75mm als bij een 50mm/f1.8 lens. Vanaf je boven die 75mm gaat heb je dus een smallere DOF.
                Inderdaad
                50mm f1.8 op 5 meter geeft een dof van 0,67m
                75mm f4.0 op 5 meter geeft een dof van 0,67m
                maar je mist dan wel 2 stops, een stuk van het beeld en je zit zeker boven de 100 euro
                Depth of field and hyperfocal distance calculator
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                Comment


                • #23
                  Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                  Ik kan effe niet volgen, als je de keus voor de camera al gemaakt hebt en je weet ook al wat je op de plaat wil zetten, dan moet je tovh ook al over de aan te kopen lens hebben nagedacht.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                    Hallo,

                    Ik heb me onlangs ook een Canon EOS 400D aangeschaft en zou op termijn toch ook graag een lens bijkopen.

                    Deze zou voornamelijk dienen om gebruikt te worden op autosport evenementen(rally, circuit,...).
                    Ik had ergens gedacht aan een 70-300mm lens. Mijn budget zo ongeveer rond de 300€ liggen. Ik heb hier en daar al wat gelezen en voor die prijs zal het moeilijk worden om een goeie lens(lichtsterkte,...) te vinden die mooie foto's maakt.

                    De materie is allemaal nog vrij nieuw voor mij dus moet het nog wat leren.

                    Ik hoor graag jullie mening.

                    Groeten
                    Jeroen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door jdk Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Ik heb me onlangs ook een Canon EOS 400D aangeschaft en zou op termijn toch ook graag een lens bijkopen.

                      Deze zou voornamelijk dienen om gebruikt te worden op autosport evenementen(rally, circuit,...).
                      Ik had ergens gedacht aan een 70-300mm lens. Mijn budget zo ongeveer rond de 300€ liggen. Ik heb hier en daar al wat gelezen en voor die prijs zal het moeilijk worden om een goeie lens(lichtsterkte,...) te vinden die mooie foto's maakt.

                      De materie is allemaal nog vrij nieuw voor mij dus moet het nog wat leren.

                      Ik hoor graag jullie mening.

                      Groeten
                      Jeroen
                      Je hebt dat helemaal juist. Die 70-300's zijn apetraag qua autofocus, en op een circuit zul je er weinig tot geen treffelijke foto's mee kunnen maken, ook al omdat ze niet bepaald heel scherp zijn. Je zal al snel naar een 70-200 moeten gaan. je kan dat best doen in feite, als je naar een 70-200 f4 zou gaan. Een hele goeie lens, haarscherp, snelle focus en voor zijn kwaliteit helemaal niet duur. Nieuw zo'n 650 €. Je kan daar een 1.4 extender tussen zetten, en dan heb je 320mm op f5.6, wat exact de lichtsterkte van zo'n 70-300 op 300mm is. Alleen is die 5.6 bij de Sigma geen 5.6 maar eerder f8.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #26
                        Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                        Hoe zijn de meningen over dit objectief

                        Sigma Telelens DL300 (70-300mm)
                        Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

                        Comment


                        • #27
                          Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Je zal al snel naar een 70-200 moeten gaan. je kan dat best doen in feite, als je naar een 70-200 f4 zou gaan. Een hele goeie lens, haarscherp, snelle focus en voor zijn kwaliteit helemaal niet duur. Nieuw zo'n 650 €. Je kan daar een 1.4 extender tussen zetten, en dan heb je 320mm op f5.6, wat exact de lichtsterkte van zo'n 70-300 op 300mm is. Alleen is die 5.6 bij de Sigma geen 5.6 maar eerder f8.
                          Heu, niet dat ik me wil 'moeien' maar 200 mm met een 400D wordt 200 * 1.6 = 320mm en met een extender erbij wordt dat toch 320 * 1.4 = 448 mm ? Of reken ik hier verkeerd ?
                          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                            Heu, niet dat ik me wil 'moeien' maar 200 mm met een 400D wordt 200 * 1.6 = 320mm en met een extender erbij wordt dat toch 320 * 1.4 = 448 mm ? Of reken ik hier verkeerd ?
                            Dat klopt als je de cropfactor erbij rekent, maar een 70-200 blijft een 70-200. Je koopt toch geen 112-320? Bij DSLR's moet je de lenzen in 35mm-equivalent blijven noemen, omdat je niet weet op wat voor een body je ze gaat gebruiken. Als we gaan rekenen zoals jij doet, ontstaat er alleen maar verwarring.
                            Plus: die 200mm blijft 200mm. Er valt alleen een stuk van het beeld af bij een cropsensor. je scherptediepte is nog steeds dezelfde als op een FF body. Er wordt niets vergroot of zo.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #29
                              Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                              Zijn die 18-55 en die 55-200 in de canon zoom kit iets of zijn ze echt niet aan te raden ?

                              Hoe gaat het trouwens met de AF van de standaardlenzen hierboven, zijn die wat snel of zijn die ook apetraag ?

                              Ik dnek er nl aan die kit aan te schaffen.


                              Greetzz
                              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Objectieven voor Canon EOS 400D

                                Hoi

                                Ik heb sinds kort een Canon eos 400D , met als objectieven .
                                Canon EF-S 18-55mm 3.5 - 5.6 II
                                Tamron AF 70 - 300mm 4 - 5.6 Di
                                wat vinden jullie van deze objectieven voor bv Macro,Sport,Landschap en portret fotografie?.

                                Alvast bedankt. Erik vanBree

                                Comment

                                Working...
                                X