Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen Nikon 80-200 f2.8 of Nikon 70-200 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: verschil tussen Nikon 80-200 f2.8 of Nikon 70-200 f2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Sigma: mijn vroegere ervaringen met Sigma hebben geleerd dat deze lenzen optisch redelijk goed zijn (doch altijd wat soft vol open), maar mechanisch heb ik met verschillende Sigma- lenzen (70-200/2.8, 28-70/2.8, 400/5.6 apo) heel wat gebreken vastgesteld. Sindsdien komt er bij mij geen Sigma meer in huis.
    You get what you pay for.
    Mijn ervaring is dat vooral de laatste paar jaar Sigma toch wel een behoorlijke zorg besteedt aan de bouwkwaliteit van zijn lenzen. Je gaat me niet horen beweren dat ze beter zijn dan de Nikkor's, maar wel dat vooral hun duurder gamma best met Nikon en Canonlenzen kan concureren.
    't Is wel een feit dat hun budgetlenzen op nogal wat punten voor verbetering vatbaar zijn, maar da's iets dat eigen is aan alle merken.
    Hun EX gamma is echter tegenwoordig optisch zowel als van bouwkwaliteit ver boven de middelmaat. Als ik een 50-500 van een paar jaar geleden vergelijk met de huidige
    50-500 dan is er serieus gewerkt aan design en bouw.
    Idem bv. voor de 105 2.8.
    Een maand of 2-3 geleden heb ik een 500mm F4.5 gekocht en dan moet ik zeggen : optisch subliem en wat de bouwkwaliteit betreft : die is schitterend.
    De prijs ook natuurlijk, in die zin heb je dan weer gelijk met je zinsnede "you get what you pay for".
    Maar : koop dezelfde lens in het Nikongamma en men draait je een hele en een halve arm uit.
    fotosite

    Comment


    • #17
      Re: verschil tussen Nikon 80-200 f2.8 of Nikon 70-200 f2.8

      Tamron gaat ook met een 70-200 2.8 komen, las ik laatst. Heb er geen ervaring mee, maar kan in het vervolg mss ook mee in het rijtje vergelijkingen

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #18
        Re: verschil tussen Nikon 80-200 f2.8 of Nikon 70-200 f2.8

        Toch word er nog veel gezegd dat de 80-200 AF-S een van de beste lenzen is die ooit door Nikkor is gemaakt.
        Zelfs scherper dan de huidige 70-200 VR.

        Gr kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #19
          Re: verschil tussen Nikon 80-200 f2.8 of Nikon 70-200 f2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Toch word er nog veel gezegd dat de 80-200 AF-S een van de beste lenzen is die ooit door Nikkor is gemaakt.
          Zelfs scherper dan de huidige 70-200 VR.

          Gr kees
          Er zijn nogal wat tests verschenen over beide lenzen - éénduidig kan men geen van beide als beste naar voor schuiven. Tegenover iedere test staat een andere. Bovendien is er dan nog altijd een sample-to sample variatie waardoor testen nog moeilijker wordt.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment

          Working...
          X