Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Prima reislens voor zijn prijs.
Ik heb ze meegenomen naar Spanje en ben 100% tevreden
Ze is misschien wat softer op 300mm F5.6 maar toch bruikbaar. Zeer scherp op F/8. Spijtig dat ze pas focust op 1.5m, voor kleine vlinders is het soms wat ver.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Sigma 70-300. Zonder VR, maar kost maar de helft... Tot nu toe heel goede ervaringen mee, maar VR heeft uiteraard zijn voordelen...
Misschien wat laat, mijn reactie, maar toch: ik heb de 70-300 VR sinds februari, en ben er zéér tevreden van.
Enige nadeel: focus is wat langzaam bij weinig licht (schemering).
Niet onbelangrijk: ik gebruik ze op een D50, en heb ze enkele dagen gebruikt op een D200 (> 2000 foto's). Ik vind dat ze op een D200 beter aanvoelt, het toestel is dan beter gebalanceerd.
Heel positief over deze lens, slechts (voor mij dan) 1 nadeeltje, en waarom ik ook nog m'n sigma 70-300 (zonder vr) hou: geen macro stand.
Max 1:4, met m'n sigma kan ik nog naar 1:2.
(budget voor "echte" macrolens is er momenteel niet )
Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff MySite - All your base are belong to us - What you say
Comment