Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief voor sport en straatfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: objectief voor sport en straatfotografie

    waarom is de
    Tamron 24-135 zoveel duurder dan de Sigma 24-135, terwijl de sigma lichtsterker is ?
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

    Comment


    • #17
      Re: objectief voor sport en straatfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
      waarom is de
      Tamron 24-135 zoveel duurder dan de Sigma 24-135, terwijl de sigma lichtsterker is ?
      Ik vind de Sigma niet meer terug op hun site, dat kan verklaren waarom ze goedkoper is. Einde stock en/of oude generatie...

      Dat de Tamron duurder is is ergens ook logisch want het is een SP (super performance) objectief, dwz van hogere kwaliteit. Vergelijk het met de EX objectieven van Sigma.

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #18
        Re: objectief voor sport en straatfotografie

        De keuze staat vast.
        Het wordt de tamron 24-135. Dit omwille van zijn betere kwaliteit.
        Nu nog het geld bijeen doen en na de examens erachter
        Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

        Comment


        • #19
          Re: objectief voor sport en straatfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
          De keuze staat vast.
          Het wordt de tamron 24-135. Dit omwille van zijn betere kwaliteit.
          Nu nog het geld bijeen doen en na de examens erachter
          Laat ons zeker weten wat je van de Tamron vindt!

          Oh, veel succes met je examens!! 't Is bij mij intss al een tijdje geleden, maar ik kan me de stress nog levendig herinneren...

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #20
            Re: objectief voor sport en straatfotografie

            Daarnet ging ik naar de fotograaf .
            Eindelijk de lens was binnen.
            Kijk eens snel in de etalage, er stond daar wel een tamron 18-250mm, maar mijn lens zat er niet tussen. Dus ik dacht, de lens gaat wel ergens binnen liggen zeker ?
            Ik vroeg achter de lens, haalt hij toch wel die 18-250 uit.
            Toch wel wat beschaamd zei ik tegen hem dat dit de lens niet is dat ik wou.
            Dan heeft hij gebeld naar Tamron en gelukkig is de 24-135 in voorraad.
            Morgen zal hij waarschijnelijk geleverd worden en zaterdag kan ik hem eens testen.
            Toch probeerde hij me nog te overtuigen dat de 18-250 beter is. Maar ben bij m'n standpunt gebleven en hem niet gekocht. Zo'n superzoom is wel makkelijk, maar die scherpte .
            Voila kheb m'n verhaal eens kunnen doen
            Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

            Comment


            • #21
              Re: objectief voor sport en straatfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
              Zo'n superzoom is wel makkelijk, maar die scherpte .
              Scherpte is echt niet het grote verschil tussen die twee lenzen. AF-snelheid echter wel, dus voor sport zal je effectief beter af zijn met die 24-135.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: objectief voor sport en straatfotografie

                yes yes yes Ik heb de tamron vandaag gaan ophalen
                Vanmiddag eens uitgebreid gaan testen
                Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                Comment


                • #23
                  Re: objectief voor sport en straatfotografie

                  Ben benieuwd naar je bevindingen.
                  Ik heb de Sigma 28-105 f2.8 en de 28-300 3.5/ 6.3 naast mijn kitlens. Ben er wel tevreden van. Nog een Sigma 10-20 ontbreekt er in mijn verzameling glas.
                  Een Canon en een paar bokaalglazen.

                  Comment

                  Working...
                  X